Träningsmaskin för sitsträning
Halloj, tänkte se om nån kunde hjälpa mig i mitt letande :)
För några år sen kom det ut någon slags träningsmaskin i Sverige för ryttare. Man ska sitta på någon slags maskin som rör sig i skritt, trav och galopp så man kan träna sits utan att störa hästen. Har sökt runt lite men vet att det ska finnas någon mer än den jag hittat, dels finns det den här enklare modellen jag letar efter och en (antagligen svindyr) som är formad som en häst som man sätter en riktig sadel på med tv-skärm framför så man ser om man sitter snett osv.. Inte för att den enklare lär var billig heller, men vill gärna se vad den kostar.
Någon som sett den och vet var den kan finnas och köpa? Vore intressant att se ;) Finns ju även Balimopallen för sitsträning, men 3400kr för en pall, njaa..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Är det iGallop du tänker på?
Fast den är väl inte ämnad för sirsträning iofs.. bara vanlig träning :P Tycker man kunde haft såna på ridskolorna, så kunde eleverna få ''förtjäna'' att komma upp på riktiga hästar så småningom. Kanske hade förärat hästarna lite mer respekt..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det är nått liknande men inte just den.. Har för mig att det t.o.m. var stigbyglar på den här jag letar efter ;)
Det här vore väl nått att ha hemma i vardagsrummet framför TVn.. eller? ;) Skulle dock vara väldigt praktiskt på ridskolor som du sa :) Perfekt att lära sig rida lätt på!
http://www.youtube.com/watch?v=6WfEjdk0gKs&feature=related
eller den här:
http://www.youtube.com/watch?v=Evz3ZUidEXc
x)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hahaha
Den här tycker jag verkar bra :)
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Det finns en på Universeum i GBG. Vet inte vad den heter dock men den kan alla gångarter och den har sadel och det är en TV-skärm framför :)
#4 - En sån vill jag verkligen ha, men inte plånboken kan jag tänka mig ;)
#5 - En sån jag visade i #2? :P

kissmekate.blogg.se
#8 - Tror det kan vara nått sånt.. Är inte säker. Men det funkar inte att gå vidare till hemsidan så blev inte mycket klokare ;/