Tappat bort passet!
Vet inte vad jag ska ta mig till, har ingen aning om vart Blackys pass finns. Det har varit borta sen i somras när han var iväg på tävling. Jag var inte med på den tävlingen och jag är inte ens säker på att jag fick tillbaka passet efter tävlingen då, minnet sviker mig helt.
Hur som helst verkar det inte komma fram så nu sitter jag i skiten! Vad gör man? Han ska ju säljas. Han ska vaccineras i november. tappade bort vaccinationsintyget för 1,5 år sedan så han är precis grundvaccinerad på nytt för att få in datumen i passen, ska vi behöva grundvaccinera honom en gång till så snart… usch jag vet varken ut eller in nu 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Du ansöker om "dödande av originalhandling" och nytt pass hos den förening som utfärdade passet. Hur det blir med vacc vet jag inte.
Skynda långsamt så går det fortare.

kan du inte ringa o kolla med föreningen ni tävlade hos om de har kvar passet? det hade ju varit absolut smidigast om de hade det där. =)

- Prata med den som hade hästen på tävling
- ring klubben och hör om passet blivit kvarglömt
- gör som #1 skriver

tack för all hjälp! Har vädjat till hon som hade med honom på tävlingen att kolla hemma hos sig en gång till och hon skulle göra det imorgon. håller tummarna!

och medan du väntar så letar du upp numret till de som anordnade tävlingen. =)

Mina veterinärer skriver alltid upp på besökskortet vilken/vilka hästar de vaccinerat. Hör med dem du anlitat om de har datumen och kan skriva ett nytt vaccintyg åt dig.
Men det bästa vore självklart om passet hittas.

angående vaccinationen så är det en pensionerad veterinär som vaccinerar. han har fortfarande legitimationen kvar eller vad det heter så han får ju vaccinera men det sker kanske lite svart…. så att få fram datumen han vaccinerats på blir svårt.

han kanske kommer ihåg att han vaccinerat peppe och kan bara fixa ett nytt vacc. intyg? 

#8 ja chansen finns ju
det dumma är att han ska vaccineras nån gång nu i november (eller var det oktober? hoppas inte) så hade behövt veta lite riktiga datum så vi inte går över för länge…

kolla med honom, frågan är ju alltid fri. =)
har du facebook kanske du brukar uppdatera din status med saker du gör med hästen? kolla där om det står ngt om vaccinering. eller här på iFokus i någon tråd.

#10 smart!! :D