Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3857 ggr
elli-kleo
0

Bling bling på valack?

Kan man ha blingbling på en valack tycker ni?

Tänker framför allt på blingade pannband

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Zaphix
0

Varför skulle man inte kunna det..?

Tycker det är mycket fånigt av folk som tycker att man bara ska ha rosa till ston, inge blingade saker till valacker och sånt.

Men ja, jag tycker iofs det är fånigt att endel anser att småpojkar inte kan ha rosa och småflickor inte kan ha sk. pojkkläder..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kaka1234567
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med #1. varför skulle man inte kunna göra de ???

Blingbling på ston OK

Blingbling på valak OK

Blingbling på Hingst OK

Spellar väl ingen roll. De beror väl på om hästen passar i de eller inte. Vissa blir de bara fult på anndra blir de gätte bra på. här är en bild på en valack inte den charmigaste de ögonblicket men snyggt panband

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
0

*DUBELL POST*

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Gronstedt
0

Hästen bryr sig ju inte, så det är upp till människan - så länge det inte blir så mycket krafs att det är obekvämt. Det är bara att hänga på det man tycker är snyggt, det har inget att göra med vilka kromosomer hästen har.

CelsiusT
0

Jag har et thelt träns som är med diamanter på längs hela vägen =) Det har jag på min valack.

Medarbetare på westernridning.ifokus

jackiejohn
0

Har ett träns med blåa,gröna och rosa diamanter på till min valack och nu har han även en ljusgrön och rosa grimma som det står bästis på :D

Mina två sto har mer "killfärger" men det är omedveten men jag tycker att dom passar bäst i dom färgerna och då köper jag det :)

HannaT
0

Självklart. Tungan ute Jag har två blingpannband till min vallack.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Linnea
0

Det är klart man kan om man själv tycker det är snyggt, det är ju det viktigaste. Själv avskyr jag bling-bling i alla former.

Skynda långsamt så går det fortare.

Zabbio
0

Klart man kan :)

Fast jag tycker personligen att för mycket blingbling blir fult :P Ett trevligt pannband går väl bra förståss, annars förerdrar jag enklare pynt. Antingen helt odekorerat eller kanske med lite läderfransar, varför inte bara en snygg form?.. små silverbitar på väl valda ställen eller så kan också vara snyggt. Men inte för mycket :P

Fast det är ju bara min åsikt, och den behöver ju  bara jag bry mig om ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

elli-kleo
0

Tack för era svar allihop!!

Jag har ett pannband med tre strasstenar på vardre sida och undrade bara om det är "stoigt" med sånt. Själv tycker jag det kanske är lite småfjantigt med tjejsaker och killsaker!! Klart en tjej kan leka med bilar och en killa ha rosa osv! Men vill ju höra vad alla andra tycker.

Måste bara be om ursäkt för en liten sak! Jag skrev valacker men menar självklart även hingstar ;)

Arkan
0

varför skulle man inte kunna ha det? Själv gillr jag inte blingbling speciellt mycket faktiskt. men som sagt, tyckre du att det e snyggt: HA DET! Jag har tom ljusrosa prylar till min hingst, bara för det passar till hans svart/vita färg och för att det är lite komiskt.

Rita-S
0

Tre strass-stenar var väl inte hela världen ändå tycker jag :) även killar använder diamanter i människovärlden, varför kan inte en häst ha lite strass även om det är hankön? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cilla89a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brimad är valack och har bling bling så det heter duga, 4 rader med swarovski kristaller på pannbandet ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Rafflan
0

Klart man kan :D

Personligen tycker jag bling bling och sånt där kan passa bäst för barn/ungdomar men se lite fjantigt ut när vuxna har det, men det är ju som sagt en smaksak ;)

CelsiusT
0

#14 Kan hålla med.. Men det beror på vad det är för yp av bling-bling också..

Medarbetare på westernridning.ifokus

elli-kleo
0

#14 Jag är snart 15 ;)

LillaLinn
0

Blingbling passar till alla/allt :D