Tips?
Hejsan, jag är en tjej som rider på sitt tredje år just nu..
Har galoperat och hoppat upp till 50 cm, gjort dressyrprov och deltagit i två hopptävlingar.
Men nu på sistone känns det som min glöd för hästar&ridning håller på att försvinna.
Jag älskar hästar och vill minst av allt mista detta intresse!
Nån som har tips på hur man kan förhindra att intresset försvinner?
Sluta på ridskola och bli medryttare istället.

alla har vi våra svackor, även jag som har egen häst undrar vad tusan jag håller på med ibland, men sen vänder det.. ibland kan man behöva en paus, dock inte så lätt att bara ta en paus hux flux om man har egen häst..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Gör något annat ett tag. Rid ut en sväng istället för att träna tex. (Kan vara svårt på ridskola kanske).
Åk på en turridning.
Prova att köra häst och vagn.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#1 Mycket bra tips, men jag vet inte om jag är nog duktig ännu. om jag kan det.
#2 : Jo, det är sant.. :]
#3: Jo, på ridskola är det jusom svårt att bara rida ut.
hihi, vad är turridning? Skulle göra sådant om jag bara hade möjligheten,men jag har kört häst. Det har jag.
#4 finns många bra medryttarhästar som bara vill ha nån som lullar runt i skogen, som inte kräver så mycket erfarenhet. Titta på annonser och framförallt VAR ÄRLIG när det kommer till dina kunskaper.
säger du att du är van vid hingstar och heta hästar och både du och hästen hamnar i ett dike det första ni gör så kanske det inte är så bra… framförallt blir hästägaren rätt sur…. har träffat en hel del knepiga "medryttare" som inte vart ärliga från början.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#6 Vet du kanske nån bra sida det finns annonser på? :]

#5 Turridning är oftast på islandshästar men även andra raser förekommer. Man bokar i förväg och väljer hur länge man vill rida. Olika ställen har olika turer, tex 2 timmar, 4 timmar osv. Man rider i grupp och har en turledare med sig. Jättekul är det!
Skynda långsamt så går det fortare.
blocket har också annonser på medryttare emellanåt, finns även på hastnet.se men där är de i en enda röra. men man kan hitta :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 Okej :]
#9, tacktack för länkarna!!