Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 5784 ggr
Ricko
0

Hur viktigt är det för dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att ha massa bilder när du och hästen rider tillsammans, ha matchande utstustningen (både ryttare och häst), tävla i olika grenar etc?

Ja hur är ditt hästlivt, viktigt med massa videos och bilder, matchande och märkes utrustning och många priser för olika tävlingar - eller, ett mera "slappt" hästliv där det mest bara njuts och det går lika bra med gröna ridbyxor och rosa schabrak. Där tävlingar är kul men att ha hela väggen full med priser är inte något du satsar på även om det är roligt att vinna Glad

(vet inte varför jag tog det där med bilder egentligen men, haha)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

kaka1234567
0

Ja för mig är de viktigt att de matchar samma märke mm

. Typ dresyrchabraket ska matcha med lindorna färg hjärna även märke.

Goppning shabrak och senskydd ska hjärna passa till sammand även samma märke men svårt att hitta i ala färger i samam märke mm.

Och täcken ska va snygga och på kostade hjärna samma färg på natt lindorna

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

examynia
0

Jag tycker inte att det är så viktigt att det matchar med varandra.. jag har en fritidshäst å vi gillar att ta dagen lite som den kommer.. men visst ibland kan de vara kul att  "klä" upp sig lite när man ska träna tex.. eller ta bilder osv..

men jag skulle nog tex inte ha svart sadel brunt träns osv.. men jag har de mesta i svart så allt matchar ändåTungan ute å man kan ha vilken färg som hellst på schabraket dåSkrattande

så vi njuter helt enkelt av stunden å trivs bra med de..Skrattande

Zaphix
0

Jag gillar att filma när vi tränar, mest bara för att kunna titta på det efteråt och se vad jag kunde ha gjort bättre.
Gillar att ha bilder när jag rider, alltid roligt att ha minnen till senare. :)

Tycker om att matcha, använder aldrig benlindor på nuvarande häst, men förra hästen matchade jag benlindor och schabrak på.

Har blått eller svart däckelunderlägg när vi kör, har en blå rockard och svart sele så andra färger ser mest bara slarvigt ut.

Mina egna kläder bryr jag mig inte om att matcha, tänker inte ens på det.

Märkesutrustning köper jag bara för att det är bättre kvalitet än annan, i övrigt bryr jag mig inte om märke. Har mest billiga saker eller saker jag köpt begagnat.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

fridak
0

för mig är det inte viktigt att det matchar eller att det är "rätt" märke på prylarna. Det viktigaste är att saker fungerar som det ska och sitter som det ska. Däremot gillar jag att ha bilder och filmer från när jag rider för att se om jag utvecklats något.

TovaHult
0

Jag tävlar inte, bor och rider där endast vilda djur ser mig så jag tänker sällan på att saker och ting måste matcha, huvudsaken är att det är helt och rent och passar bra. Det gäller både hästens saker och mina egna.

När jag åker bort med hästen och tränar eller fotar försöker jag piffa till oss såklart, dock inte nödvändigtvis med märkesgrejer :)

Ricko
0

Haha jo bilder/videos vill nog alla ha.. Både för minnen, utvekling m.m

Tur för dem som har någon som ofta kan fota ;)

examynia
0
#6 själv så letar jag efter någon som JAG kan fota hehe.. tycker de är jätte skoj att fota hästar i rörelse både med och utan ryttare =) och även om man posar med hästen eller bara hästen.. ja allt=)
examynia
0

oj de va ju inte meningen att de skulle bli tjocka bokstäver:-P men men sånt händer..:-D

elli-kleo
0

Visst är det roligt med bilder och filmer .. man kan titta tillbaka på utvekling osv.

Att ha en "bra" (passande osv.) utrustning är viktigast även om det är kul med matchande och likanade. Har själv samma färg på tränset och sadeln och frächa schabrak ;) Använder sällan lindor så svårt att matcha då hehe :P

Tävlar min häst på klubbnivå i dressyr och hoppning och det är kul! Tävlar nu 70 cm hoppning och LB i dressyr. Tävlar för att det är kul är inte ute efter att "klättra i klasser"

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Zahara
0

Har en massa olika färger på shabrak och lindor. Brukar oftast bara använda mina favoriter, bryr mig inte så mycket om att matcha, är ändå bara kossorna som ser oss så får hoppas på att de är färgblinda :) tävlar inte men om jag skulle gjort det hade jag nog sett till och matcha då. Täcken:shires billiga men bra och håller!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Rita-S
0

Trevligt om det matchar det som sitter på hästen,  men big deal. Det är inte viktig, viktigare att det sitter bra på hästen, och inte är rosa Tungan ute Gillar bilder, fotar massor, men tycker inte jag får DEN bilden själv ;) Tävlingar? Tjah.. vore väl roligt på klubbnivå.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

selfrejection
0

Jag bryr mig inte om märke eller liknande, men jag är väldigt insnöad på en och samma färg, lila :p Och det matchar egentligen inte till min häst som är brun med ganska mycket rött i. Men det skiter jag i för jag gillar lila så det får hästen stå ut med.

Jag skulle vilja ha fler bilder på hästen och mig, men eftersom jag själv alltid står bakom kameran så brukar det vara svårt att hitta någon som kan fota oss så man blir nöjd med bilderna :p

Tävla skulle jag vilja göra någon gång, men bara för att det är roligt och för att se hur man utvecklas.

Julia-Sirocco
0

Jag bryr mig inte alls om det ska va samma märke, matchande färg m.m. Enda gången jag kan tycka det är lite kul är när jag ska fotografera eller under tävlingar. Annars tycker jag inte det spelar någon roll.

Jag kan tycka det är bra att fotografera eller filma när jag rider för att se vad jag kan ändra på och vad som är bra. Sen kan det ju va lite kul att ha minnen Glad

Cezanne
0

För mig är det inte viktigt med märken, däremot är jag väldigt förtjust i färger. Trodde inte att jag var så fånig men när jag köpte tömkörningsgjord och tömmar i ljust läder kunde jag inte ha det ihop med mina svarta träns utan plockade fram ett ljust som jag haft som barn.

Däremot struntar jag fullkomligt i hur jag själv ser ut, huvudsaken är att det är praktiskt, men någon gång kan jag inte låta bli att matcha lila ridbyxor med lila hårsnodd, och en röd snodd till de brallorna skulle jag nog inte ha…

Zadeira
0

Jag är nog en sån där opedantisk, slapp hästmänniska som skiter fullständigt i om utrustningen matchar, om fägerna passar ihop och vilket märke allt har. Så länge det sitter bra och fungerar på ett rätt och bra sätt, är bekvämt och fyller någon viktig funktion så kör jag på det. Sen är det klart, finns det färgvalmöjlighet på två likadana produkter väljer jag givetvis en färg jag tycker bättre om.

Vad gäller bilder och filmer har jag alldeles för lite av det, vilket jag kan ångra många gånger. Jag tycker det är nyttigt att ha bilder/filmklipp från när man rider eller hanterar hästen, för man ser så tydligt vad man gör fel och vart det brister, vad man behöver ändra på. Bilder på hästen i övrigt är ju mest för sin egens nöjes skull, men kan enligt mig aldrig bli för många.

Zabbio
0

Är inte så noga med att det ska matcha.. har iofs inte så mycket utrustning x) Sadel och träns ska helst vara av samma färg (fast är det inte just nu..)

Men jag gillar att ha foton på oss, och jag illar att klä utoss :P

Är nog rätt känd i grannskapet som ''hon som rider med kjol'' tex :P (fast kjol är faktiskt väldigt varmt och skönt på vintern)

Manteln är väl mest överkurs för fotning, sen matchar den så dåligt till hjälmen (som jag alltid har annars ;)

Men enkla, trevliga kläder och utrustning, annars. Svarta ridbyxor och en enkel tröja eller jacka.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Em--ma
0

för mig är det inte viktigt utan roligt att matcha.
Samma märke behöver det absolut inte vara. Har nog inget märke som matchar.
jag vill bli fotat hela tiden när jag rider egetnligen  men har ingen som vill fota mig. jag gillar att fota andra också, men hittar ingen som vill fota mig.
Kläder o.s.v spelar ingen större roll, mer bara att dom är sköna.
Fast nu med senare år har jag blivit mer ordentlig med vad jag har på mig hur jag matchar o.s.v men jag gör det bara som kul Flört

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Cilla89a
0

Jag är en märkesnörd, jag älskar att shoppa fina saker till mig och hästen Skrattande Tyvärr så är det inte lika kul längre eftersom man blir "snobb" stämplad så det bara smäller om det, folk går runt och tror att jag, själv tror att jag köper mig framgång?! What?! Jag gillar att köpa fina saker till mig och hästen, precis som en annan kanske lägger sina pengar på heminredning, eller kläder.. Tragiskt att folk tror det är så Rynkar på näsan 
Men nog om det, men ja, i mitt "hästliv" är det viktigt för mig att ha fina saker till hästen och mig, dock är jag inte så urnoga med matchningen, klart "basic" som läderfärg på sadel och träns är nogrannt att det är samma, i mitt fall svart..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ricko
0

#7 Haha, jag vill ha bilder när jag rider.. Nu har jag endast bara 3 inomhus bilder när jag rider där jag dessutom har fula kläder och dålig sits (0 utebilder.) så jag letar snarare efter någon som vill fota mig haha x)

[Piaffen]
0

För mig är det viktigt att ha många bilder på mig och min häst men inte bara när vi tränar. Jag vill ha bilderna för att se vår utveckling och ha minnen. Märkesgrejor skiter jag rent ut sagt i. Trivs man med det man har så tycker jag att det räcker. Filmer tycker jag också är roligt att ha mest som minne :)

Min häst är viktigare än tävlingar, märkesgrejor osv.!

examynia
0

#19 hoppas att du kan hitta någon som gillar att fota.. håller tummarna=)

gotlandsruss
0

när jag tävlar matchar jag utrustningen så att dom stämmer med min dress(trav) dock blir det lite svårt om man kör åt andra men en hade faktiskt grönt =)

Klasselover
0

Jag bryr mig inte överdrivet om matchningen när jag bara rider hemma. Händer att jag rider ut i mjukisbyxor och gympadojor ;) När jag blir fotad/filmad försöker jag matcha lite mer. Dvs att jag har matchande kläder, schabraket får gärna matcha.

Vill gärna bli fotad ofta och få mkt bilder, pga att jag har jobbat som hästfotograf är jag tyvärr kräsen och därför vill jag inte att vem som helst fotar. Får nån gång i månaden med mamma och fota. Får några okej bilder då. Vill gärna filma också, just för att se hur man utvecklas.

I körningen måste man matcha för att få bra stilpoäng, så eftersom jag har mörkgrön vagn och svart sele ska allt vara i de färgerna.. Dvs när vi ska tävla blir det grönt däckelunderlägg alt inget alls (är ju egentligen bara för att man ska slippa smörja lädret varje gång), gröna lindor, jag och groomen ska ha svarta byxor, vit skjorta, svart väst och hjälm och jag ska ha grönt körförkläde.. Sen det obligatoriska, bruna handskar och tömmar.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.