Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 13676 ggr
Togla
0

Ridskolor i stockholm

Jag vill veta några bra ridskolor iu stockholm! Har gått på farsta och ågesta ridskola. MYCKET ONÖJD , Orena boxar , skitiga/sjuka hästar och otrevliga lärare. Gillade även inte hur dom tog hand om dom stackars hästarna.

Vill därför komma till en bra ridskola , där hästarna mår bra och har det rent och fint och snälla tålmodiga lärare.

MVH Elin

kaka1234567
0

på ågesta eller farsta ???

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Togla
0

Både och om jag ska vara ärlig!

MVH Elin

[Agneslundin]
1

vet inte om det är i stockolm men pärlviken är ett bra stall :) jag gick där för typ 4 år sen så vet inte om det ärdet nu men då var det jättebra!

kaka1234567
0

Äpelviken tycker jag inte om alls . Men kan rekomendere enskede tycker dem är mycket kunniga även oim ridskolan har små hagar så är den bra och ger dem så mycket som mörligt när de gäller ute vistelse

_Mvh kaka
_

[Agneslundin]
0

pärlviken ligger i grödinge om du undrar :)

Killen
1

Kan hålla med dig om Ågesta.

Red där men bär till BRS(Botkyrka ridsällskap). som jag när jag red där tyckte var mycket bra.

kissmekate.blogg.se

kaka1234567
0

Varför är ågesta och farsta så dåligt ?? vil gärna veta mycket intreserad av att titta in där någon gång

_Mvh kaka
_

Togla
0

#7 ågesta som farsta kan jag bara säga såhär om: Otroligt små spiltor , sjuka hästar ( en ganska gammal och otroligt smal häst som endå pressades hårt i farsta ) Sen lärarna på farsta , otroooligt otrevlig stämmning blev det såfort man gjorde nått litet fel.

MVH Elin

kaka1234567
0

#8. först är ålgsta är om byggt stora boxar alla hästar har boxar nu stora störe en vad de är nödvändigt mycke utevistelse trevliga lärare mm. Bra utbildning dock ahr de gammla hästar som inte riktigt orkar med.

Farsta de är fläsh jag han va gammal reds inte gätte ofta men fräsh men inte trevligt alls jag vet

Farst

_Mvh kaka
_

Togla
0

Jag pratar om en häst som hette Max

MVH Elin

kaka1234567
0

#10.Ok har inte varigt där gätte mycket

_Mvh kaka
_

Rero
0

Jag rider på Farsta Ridskola och tycker det är ganska bra. Vad det gäller Max så var det så att han inte trivdes som pansioner så dom lät han gå lite lätta lektioner inte alls ofta vad jag hört ;)

Vill gärna veta mer vad du inte gillade ? :)

Togla
0

#12 varje gång jag var i farsta ( varje dag då ) var han på lektion , knappast lätta lektioner utan med mycket galopp samt hopp

MVH Elin

kaka1234567
0

Farsta är otrevligt,en lekskola bara och de som rider där tror de kan allt. Vilket inte är så har hart många från farsta i ett stall där min kopis har häst. och farsta lär inte ut mycket dressyr eller hoppning bara rida på stäkta tyglar ingen for mingen ting. Hästarna är stela och små hagar vissa hästar går inte ens ut. Vet de då min kompis jobbar där

_Mvh kaka
_

Togla
0

#14 håller helt med!

MVH Elin

Killen
0

#7 kan säga när jag red på Ågesta så fast vi bara hade ridit i 2 år så fick vi nyinridna hästar, outbildade 4 åringar på lektionerna.

Ridlärarna då var ej utbildade, jag tycker att det var alldeles för trångt i stallet samt man stank värkligen häst när man åkte därifrån, det har jag aldrig gjort på BRS eller mitt nyvarande (privatstall).

MEN, detta var alltsåca 15 år sedan…

kissmekate.blogg.se

kaka1234567
0

För femtån år sedan va ågesta mycket mysigt. Att stinka när man befiner siog i ett stall är inget att klaga på. Ridlärarna va visst utbildade då de finns många ridlärare kvar sedan dess och de flästa gått på strömholms.

Och berga lite olika med mycket varition. Ja de fans ju russ uppfödning så de hade många ung djur. de flästa reds till av ridlärarna men ju ungre häst ju fräshare är den tycker jag. istellet för att ha gamlingar.

_Mvh kaka
_

Killen
0

Mysigt?

Att man kunde gå i mitten av stallgången och bli riskerad att bli sparkad från hästarna i spiltor. Sen ställde de två russ i boxarna (som bara var menade för en).

De ridlärare jag hade var inte utbildade.

En viss lukt kan jag gå med på, men man stank värkligen, har aldrig luktat så när jag har varit i något annat stall iaf.

Jag tycker inte att en outbildad häst som eleverna inte klarar av för hästen i fråga inte kan halt ska vara med på lektioner, att eleverna måste styra in hästen i rumpan på de äldre hästarna för att få stopp på dem ska vara med på lektioner. Det spelade ingen roll vem det var i min grupp som red dessa unghästar, det gick lika dant för alla.

kissmekate.blogg.se

kaka1234567
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja de va mysigt man kom alla närmare och trevligare vi hade alldrig hästar som sparkades utan anledning och de flästa va vana vid att folk gik så risken fanns inte där.

Ja russen stod där inte hela tiden uttan tilfäligt och alla våra boxar i gammla stallet va stora och 2 kunnde stå men gjorde inte de. och de 2 hästarna kunnde inte va ifrån varandra så mer kunnde man inte göra ått saken.

Man förstår inte hur mysigt de va där om man inte någonsin ridigt fått tid att befinna sig där. Och nu är de inte så vi har erfarna hästar och även yngre som är minst lika erfarna som de lite äldre. Varför är våra elever de som är duktigaste på dresyren i gämförelse med farsta ?? De är en lekskola till skilnad från våra ryttare olika varitioner av hästar är bra pigga sega lagom. de är dess man lär sig att rida på och jag kan mer en någonsin.

Föresten så här ser nua ågesta ut smacka på den !!!

Ingen har så snygg ridskola häsr i st.

_Mvh kaka
_

anyberg
0

Visserligen en bit utanför Sthlm men det är den bästa jag sett hittills:

Hammarby gård

kaka1234567
0

Jag rekomenderar hammarby gård

Enskede ridskola