Hej Hej
Som ny här på sidan tänkte jag vara artig och säga "hej" och presentera mig lite! 
Jag heter Ida! Där kan vi väl börja….Jag har en häst som heter Optimaal, men vi kallar henne för Thea. Varför vet jag inte eg, utan det kommer från förra ägaren. Vi står sedan juni 2005 inackorderade hos gejsa här på sidan. Det är också hon som är skyldig till att jag registrerade mig!
Nu skulle jag kunna skriva en lång uppsats om mig och min häst, men jag hoppar över det just nu! Det tar vi vartefter.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Hej och välkommen till sidan :)

Hej hej, och välkommen hit!

Nej, men Ida har du kommit hit. Vad roligt! Välkommen! Ha, ha syns i kväll.
Ja, förvånad va? ;)
//I

Ja visst blev jag förvånad. Men jag förstår nog varför du kom hit. Buke är ju nerstängt tills vidare. 
men nu får du se till att vara kvar här också. Förresten sätt dit lite om dig själv så man kan skriva i gästboken och så. Som det är nu kan man inte göra det till dig.
Gästbok? Har jag sånt också? *kliar sig i huvudet* Som sagt…är ny, men jag lär mig!
Jag får väl försöka plita ner några rader…
Jag ska villigt erkänna att stängningen av buke bidrog till att jag försökte mig på detta. *host* Men jag lovar att stanna även när det öppnar igen!
//I
#1 och #2: Tack!
//I

Ida! Tror att om du plitar ner några rader om dig själv så kommer det att gå att skriva till dig. Du har ju t o m en egen mejl då. Det blinkar vid inkorgen om du har något nytt varje gång.
Men det har jag ju gjort redan….Syns inte det eller blev det något fel? Jag ser ju det om jag går in på min sida…
//I

Jo nu är det klart. Hade inte kollat sista gången jag skrev. Nej, nu ska jag gå ner och äta. Hej så länge.
ps skrev ju i din gästbok!

Sedan krävs det tre inlägg eller komentarer för att ditt fotoalbum ska fungera, men det har du nog uppnått redan.
Så nu borde allt fungera för dig, ska kolla på din sida om jag ser något konstigt.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#11: Ah, så det är så det går till. Bra att veta! Ja, nu har jag nog kommit upp i 3 kommentarer/inlägg. ;)
//I

Japp, det har du garanterat. Roligt när vi blir fler här, ser fram emot att se bilderna i ditt fotoalbum sedan. Men vad sägs om att visa hästen redan nu? Här till exempel. hihi
Audiatur et altera pars
Ska se om jag har någon bild som jag vågar visa. *harkel* Ska erkänna att jag fotat henne alldeles för lite…Får ta och bli ändring på det!
//I

Vad fin hon är. Du behöver nog inte harkla dig, snygga bilder ju.
Fast ärligt talat tror jag man knäpper för lite på alla sina djur. Åtminstone bra bilder.
Audiatur et altera pars

Nej men titta! Har ni funnit varandra och börjat snacka?! Åsa som är forumets värsta pratkvarn. Sover nästan aldrig verkar det som. 
Fast i går kväll var du inte här Åsa. Log du och sov då? Det tror jag var första gången sedan du kom hit. hi hi

haha, nej jag sov inte. Jag exprimenterade lite med kameran och illrarna. Försöker få till riktigt skarpa vaken bilder på mina vildar. Det är inte lätt. Så jag höll på med det tills armen gick ur led. Tänk själv att hålla i en godis för att locka illern att sitta rätt samtidigt som du håller i kameran och hindrar illern från att smita eftersom det är mycket roligare att rasera huset än att titta på en godis de i alla fall inte når. hihi Och mitt i allt ska man lyckas låsa fokusen på kameran och flytta kameran exakt rätt bit åt sidan för att få bra bilder.
Kan skvallra att resultatet uteblev, ytterligare ett gäng halvskapliga kort ligger nu i datorn.
Pratkvarn? Va? Är jag forumets värsta pratkvarn? Nu är du elak, är jag ju inte ju. 
Audiatur et altera pars

Joho det är du visst det. 

Nehe, jag är en ovanligt tyst och timid person som aldrig pratar i onödan. hihi
Audiatur et altera pars

Ha, ha när ska vi få skratta. Skämt åsido. Det har blivit mycket, mycket roligare sedan du kom hit iaf. Det vet du. 

Japp, du har sagt det ett par gånger. Så jag börjar bli riktigt mallig här hemma.
Så snart får jag nog data förbud av gubben, han anser att jag sitter för mycket här. hihi
Audiatur et altera pars