Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 665 ggr
gejsa
0

Mitt liv i ett nötskal!

Suck! Sorro verkar inte svara på medicinen. Han var bättre i tisdags men i onsdags hade han lösa bajshögar igen.

En inackordering har sagt upp sig. Hon flyttar tillbaka till Stockholm. Kom ju därifrån i höstas. En annan har börjat att rida med ett par några km bort. Så vill hon plöstligt stå där också för att slippa ridvägen dit. Hon väntar på svar om hon får flytta dit överhuvudtaget. Dom har inga inackorderingar nu. Ska tydligen bygga ut först.

Gejsa är bra i magen. Men hon kan ju vara lite svår att rida om man inte är lite tuff. Hon kan ju vända om man rider själv. Hade tänkt sätta ut henne på foder först för sedan försäljning. Men eftersom inte vem som helst kan rida henne så kan det ju vara svårt.

Det känns som jag går på knäna nu. Jag orkar inte så mycket mer. Min ekonomi är på botten. Har inte råd en vinter till med 4 hästar. Jag vill ju ge dom det bästa. Vad ska jag göra?

Nu är jag riktigt deppig. Har satt ut annons om stallplats igen.

Sorro är väl inte så lätt att sätta ut på foder heller. Han är ju bara sutten på ca 12 ggr. Vill inte ta bort honom heller. Veterinären tycker att det vore synd på så fin häst. Han verkar inte lida av det alls heller. Blir bra på betet. Ingen som känner sig att dom vill pröva att ha någon av mina hästar på foder? Högst 12 mil härifrån. Vid bra ställe kan jag tänka mig längre bort. Panik har jag snart. Suck, suck, suck!

Oj, ser nu att det blev som en annons. Det var inte meningen alls. LedsenVille bara berätta hur jag känner mig just nu.

Det är ju vår nu. Det är ju då man ska vara glad.

Lyrik
0

Synd att det är för långt för mig och Lyrik. Annars hade vi flyttat till dig.

gejsa
0

Hi, hi ja jag förstår det. Vi verkar iaf måna om våra hästar.

Lyrik
0

Till skillnad från min stallägarefamilj.Flört

gejsa
0

Jo, jag menade det. Räcka ut tungan Har ju även sett  ett och annat här i mitt stall.

Rita-S
0

Jag hadde nog gjärna stått i ditt stall, eller haft en av dina på foder, men jag kan lova jag bor mer enn 12 mil borta.. suck

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Lyrik
0

Konstigt att jag "hittar" alla tokiga och konstiga stallägare. 7:e stallet nu på drygt 16 år, minst 5 av dem med stallägare som varit konstiga/tokiga. Det förra stallet slog nog rekordet, hon var/är en riktig psykopat!Ledsen

Marre79
0

Jag kan ju komma ut o prova Gejsa…om jag får??? Om det funkar kan jag ta henne på foder nu när vi flyttar nära stallet..

bubbelbubbel
0

titta titta gejsa, det finns kanske lösningar :D
klart att det känns lite motigt, det gör det ibland, men jag tror att det kommer lösa sig. på ett eller ett annat sätt ! :)
*krama om*

trex
0

När natten är som mörkast, är gryningen som närmast. Vill bara önska dig lycka till.

gejsa
0

Tack ska ni ha alla. Ja, det känns så motigt så jag vet inte ärligt talat vad jag ska göra. Snällt av er att erbjuda er att hjälpa mig.

Ja, Marre du får komma och pröva henne. Men du vet hur hon är eftersom du ridit henne förr. Men annars är hon ju helgo tjej. Lätt att ha att göra med i allt.

mazze
0

Usch, vad jobbigt! Hade jag haft råd hade jag gärna tagit Sorro! Jag kan höra mig för o se om det finns någon vänlig själ =)

PimTheGreat
0

gejsa…du har ingen shettis som ska ut?

gejsa
0

#11# Ja, gör det Mazze. Du känner ju lite folk som inte jag gör här i stan. Sorro kanske skulle passa till westernhäst. Vi har ju inte hunnit så långt i hans utbildning så det är ju lätt att börja med det i stället.

gejsa
0

#12# Nej, tyvärr. Bara min fjording och Sorro. Sorro är ju halvblod och skäck. Blir 4 år i år.

Milli
0

Hoppas att allt löser sig för dig!

gejsa
0

Tack för det. Mina hästar är som mina barn så jag väldigt svårt för att lämna bort dom. Men har upptäckt att det går inte längre bara. Måste göra något nu.

Milli
0

#16 jo precis… det kan ju va så ibland, men man måste ju se vad som är bäst för hästarna och du som ägare. så det blir nog bra till slut…

gejsa
0

Självklart är det så. Jag skulle ju aldrig vänta så länge att mina djur blir lidande iaf. Jag sköter dom till punkt och pricka. *ler*

Inte nog med det. Fick ju byta till en dubbelt så dyr hovslagare. Han var ute i går och skodde min Gobban. Skulle ta en tur i dag. Tror ni inte att han hade tappat en baksko i leran. Har väl antagligen busat med Fille i hagen och sprungit och då tappar han den. Blir ytterligare en kostnad.

Sorro ska ligga kvar över helgen och få medicin. Han är bra varannan dag. Precis som hemma. Jag fattar inte vad som felas honom. Suck!

Kratern
0

#18 Jag har inte hängt med vad som är problemet med Sorro…. men jag kan berätta att jag hade ett russto en gång som kom till mig med väldigt dålig mage. Jag provade det mesta. Till slut fick jag tag i Coli Cure (tror jag det hette) En tredagarskur sen var hon bra. Du kanske redan provat det?

gejsa
0

#19# Ja då, två ggr till och med. Har prövat det mesta. Nu i jan och feb har han fått cortison eftersom han har irritation i tjocktarmen. Men det gick inte över av det heller. Nu får han Flagyl. Han måste tvättas varannan dag konstigt nog. Har prövat örter, loppfrön, potatismjöl, probimin, protexin, profeed, linfrön, vetekli och lite mer som jag inte kommer ihåg nu. Suck!

Men tack ändå för ditt ex.

Maja
0

Det skulle vara superkul att ta Fille på foder, men jag har fullt upp tyvärr.. :) Men du, det ordnar sig nog!! :)

MiaMaria
0

Lider med dig Gejsa! Men du vet, efter regn kommer solsken, nångång borde oturen släppa!

gejsa
0

#21# Jag hade tänkt behålla Fille själv. *ler* Och Gobban för han kan inte flytta någonstans.

Men tack iaf att du tänkte på honom och mig.

gejsa
0

#22# Tack för dina ord. Men jag tror det har regnat lite för länge här hemma iaf. I flera år nämligen. Men nu är bägaren full och börjar rinna över. Nu måste jag göra något åt min situation.

Snuttan2
0

du får ett pm!

__iE
0

Lycka till Gejsa, det kmr säkert ordna sig - vänta bara ! :)

lisette
0

attans gejsa vad tråkigt. =(

gejsa
0

#25# Du har fått svar Snuttan. *ler*

Ja, vi får se. Om det ordnar sig. Den som lever får se.

Tack alla.