Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 439 ggr
Aourora
0

Vad är VÄRST ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har letat efter vad jag vill göra mig hästarna nu när jag ska sätta igång igen efter ett litet uppehåll. Jag fann att jag ville rida på mitt sätt."naturligt, mkt vikter och så vidare…"

Då var det problemet löst, men stallplatserna krånglar till det. VAd är värst?

1 Ett stall som är toppfint och verkligen jätte tjusigt, men specialfoder och analyserat hö och spån +torv i boxarna, vinskydd i hagen, men  hästen måste stå helt ensam i hagen, med 2 hästar i en separat hage bredvid. samt avskilld box som visserligen är modärn in i det sista men ensamt… ska tillägga att stallvärden är "petig och vill inte ha skithästar som varmblod i stallet, och hon kanske kommer försöka bestämma över mig vad jag ska göra och inte emd hästen…" Jag slipper åka buss, men det är en ganska lång cyckelväg till stallet.In och utsläpp ingår även. Kraftfoder får man ev. köpa själv.(om manninte vill ha specialfoder.. stallhyra 1700+ kraftfoder…mkt stora och fina hagar…

2 Ett stall som ligger nära en stor mkt trafikerad väg, måste åka en kortare bit med buss, samt at mig till busshållsplats 10 minuter bort m cyckel… en liten flock med hästar, 3st. okej stall med okej boxar och annat är okej. stallhyran är 1100+kraftfoder och här har dem halm att strö med. ut och insläpp ingår. det dåliga är att dte är relativt små hagar med varav ena hagen är på fel sida av vägen, och har ett vattenhål som jag inte vet hur ser ut i botten eller om vattnet är giftigt…Här skulle nog ingen försöka styra över hur jag skulle göra, och hästen får sällskap, men frågan är om man vågar ha hästen i dem hagarna…dem är inte SKIT fula men inte bra heller…

Vad ska man välja mellan?Det finns väldigt lite stallplatser häromkring så om jag ska ha häst nu så lär jag välja :/ Så, vad är värst? Själv tycker jag att det är nedvärderande av en rik person att säga att det inte är tillåtet att ha ett varmblod installad, det är ju inget fel på ett varmblod! :-( Så typiskt..

eller är det bäst att vänta tills jag hittat ett annat stall eller köper en gård???