hur ska ja göra
`globen har ju boxvila för en sena är av i v.b ben.. nu i lördas så va ja i stallet, o han rullade sej.. kom upp 2 gånger.. o trdje gången kom han inte upp, benet hade åkt typ i kors me de andra… ja försökte slita upp han men kunde inte, sprang ino hämtade min mosters man o min kusin.. dom drog han så låg på höger sida, men då låg han helt platt o börja typ blunda o tappa medvetandet, men då tog anders tag i honnom o knuffa på han o knuffa så att han låg på magen, o tillslut så kom han upp..
O så nyss så ringde min moster, han ahdde legat när hon kom ut i stallet, men hon våga inte gå in så hon sprang in o hämtade anders.. o då stod globen upp, men han va igenom sbettig hela han…
men de är frågan varför han va svettig, men de måste nog ha vart att han va jätte stessand för han inte komm upp.. eller va tror in?.
han har nog försökt länge o komma upp men inte kunnat!..
Han får ju inte lägga sej ner, men hur ska man kunna förbjuda han de?, de är ju omöjligt!.. faan va jobbit de är när dom är sjuka, iaf nu när ja bor 5 mil bort från han… askulle vilja kolla han helatin, men de är ju så långt.. :( MVH. sandra

Kanske av stress, kanske det blir smärta i benet
Låter otäckt, hoppas det inte händer igen

mm.. men vetrinären säger att han inte har ont:/
men de måste nog vara att han stressar upp sej,
kan man inte fixa en sådan där heng matta som stelkramps hästar brukar få???

ingen aning!.. de har ja aldrig hört tallas om.. men de skulle han faktiskt behöva :) satt han inte kunde lägga sej..