Önska mig lycka till!
Idag ringde dom från stallet och sa att min häst hoppade på tre ben. Vi hade veterinären ute och hon var orolig att det fanns ett benbrott i kotan. Så imorgon ska vi åka till röntgen. Håll tummarna att jag får behålla min gosekille.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Men åh så jobbigt. Det finns inget värre än när ens fyrbenta skadar sig. Vilken oro du måste gå med. Håller tummar och tår för att det skall vara någonting som kan åtgärdas med medicin och vila!
Håller alla tummar och tår för din kille!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Håller tummarna för att det ska gå bra!
Håller tummarna och önskar att allt går bra. Har du tur behöver det ju inte ens vara ett brott. Och om det är det kanske det räcker att han får en längre tids vila. Tänk positivt även om jag förstår att du är orolig.

Usch vad jobbigt!! Hoppas det går bra! Håller tummarna för er!!
Jag har varit med om liknande och den fruktansvärda oro jag kände då som 12åring när jag, med ben som var mer som spaghetti, stod utanför röntgensalen på Strömsholm glömmer jag aldrig!
Vi fick vara envisa för att veterinärerna skulle operera eftersom de helst ville ta bort min Dante direkt. Men efter ett år av envishet var han återställd och jag hade honom som ridhäst i många många år. Idag är han 19år och pensionär.

*Bör kanske tillägga att han var två år när han bröt benet.
Nu är jag hemma igen, men utan besök på ATG. Jag åkte och hämtade släp och allt var klart för att åka. Men herrn ville absolut inte gå på transporten.
I ett olyckligt lite kaosartat ögonblick, kliver han på mig samtidigt som han ska förbi mig. Jag faller handlöst ner på marken och slår i huvudet rejält. Känner sen hur blodet börjar rinna från huvudet ner längs nacken. Fick åka till vårdcentralen, sydde bara 2 stygn men var öm och lite yr.
Herrn får gå på smärtstillande över helgen, så gör vi ett nytt försök på måndag.
Mvh Emelie & Jack
#7 Nej men fy! Hoppas det går bättre nästa gång :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#7: Men fy! Krya på dig stackare!
Jag håller tummarna för att han blir bättre under helgen och att ni kommer iväg på måndag!
Tack snälla ni!
Har varit och tittat på honom idag igen och svullnaden har nästan gått ner helt. Dessutom har jag fått tag på en veterinär med mobil röntgen som kommer ut på måndag eftermiddag.
Mvh Emelie & Jack
Idag har veterinären varit ute, och jag har glädjande besked!
Hon ansåg att ingen röntgen var nödvändig då svullnaden gått ner helt, samtidigt som han inte reagerade på hennes tryckningar överhuvudtaget. Dessutom var han ren i skritten och markerade bara ytterst lite i traven.
Nu ska han sluta få smärtstillande och imorgon ska han få gå ut i egen hage. Så skönt!
Mvh Emelie & Jack

#11 Min reagerade inte heller ett dugg på tryck men på UL såg man en senskada så lita inte för mycket för att vetrinären trycker på området.