Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3033 ggr
emeliekarlssoonn
0

Regntäcke

Är ute efter ett nytt regntäcke. Då min häst är lite smal runt bogarna så blir täckena rätt vida fram och undrar nu om någon här inne vet hur detta och det här täcket är just runt om frami.

Är inte ute efter något supertäcke för 1000 spänn då vi har en unghäst i hagen som biter på det mesta. :P
Eller om ni har något annat tips på täcken i samma prisklass. Täckena från Börjes är oftast lite större i bogarna så tror inte dom funkar. :)

Tusen
0

Håller med dig om att täckena från Börjes ofta är för vida framtill. I alla fall på våra russ och varmblod.

Vi köper på Bidermans eller på Granngården. Deras täcken brukar passa bra oavsett hur hästen ser ut.

[Juniette]
0

Jag vet inget om de täckena du visar.

Men Shires täcken brukar vara rätt trånga i bogen,
från början gjordes de till vbl travare.

niare
0

det sista täcket har jag till mitt halvblod som är väldigt smal över bogen, sitter helt okey faktist

carrrrrooooo
0

Min stallägare har ett sånt täcke som du visade i sista bilden och det gick sönder direkt.. Så jag hade inte satsat på det.. Men hennes var inte stort i bogen och hon har väl normal stor bog. Men som sagt rispades det upp typ direkt över ryggen och vid svanstyget..

niare
0

#4 konstigt mitt håller jättebra och hon går bland taggbuskar och rullar stup i ett och jag har inte en rispa på mitt ;)

carrrrrooooo
0

#5 okey.. Vad olika det kan vara!:)