Klippmaskin
Funderar på att köpa egen klippmaskin. Några rekomendationer?
detf finns två olika på hööks, en för 3800 kr & en för 1800kr. någon som vet skillnaden mellan dessa?
Kan verkligen rekomendera häst och kreaturssaxen på
www.jula.se för 1295 kr.
Inte ett dugg sämre än dem för 3000-4000 kr.
Inte högre i ljudet heller.
#1 oj, det var ju ett väldigt bra pris! säkert att den är bra? den är inte för tung?
Nej inte tyngre än den alfa laval som jag hade innan.

Jag har en från De Laval som är till hästar, jättebra! Den är tyst och klipper lätt tjocka kallblodspälsar;) Kostade lite över 3000kr när jag köpte den.
#1 Tack för tipset, ska nog köpa den! (har försökt spara ihop till en heiniger men hästen behöver klippas nu..)
Med vänliga hälsningar
Chess
*lånar tråden*
kan man köpa en hundtrimmer och klippa hästen med? har den funderingen eftersom dom är lite mer tystlåtna än en "vanlig" klippmaskin, vill så gärna klippa min ponny men hon är så otroligt dum att klippa och hon torkar aldrig :(
Jag hade nog inte rekommenderat det,
kan nog bli för jobbigt.
Hade nog behövt vara fbl päls isåfall.
Du vet ingen du kan låna en sådan av och prova.
Risken är ju att det är onödiga pengar att köpa en.
#6 Själv har jag en Oster som egentligen är hundtrimmer till mina hästar. Och givetvis kan man använda hundtrimmer till häst.
Det man får tänka på bara är att de inte alltid har lika starka motorer och kan därför bli varma efter ett tag. Men det går lätt att lösa med att klippa halva hästen och låta maskinen vila några minuter innan man fortsätter eller liknande.
Nackdelen med klenare motor är också fördelen efter som den då går tystare och är lättare. Det ger en lugnare häst och en inte lika trött arm!
Hakuna matata!
#8 toppen! :)