Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 876 ggr
me_minie
0

Pälsfällning

Fy å blä…

Hur många hästar här inne är de som börjat håra?

Lillan har börjat å släppa sin vinterpälls nu…De e vidrigt va hår de flyger å far… :(

bubbelbubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hua, jango med. så in i…..hår överallt och det tar aldrig slut.

Milli
0

ojdå. mina har inte börjat fälla igen iaf. dom behöver fortfarande pälsen på nätterna.

bubbelbubbel
0

sandra säger att jango fäller två gånger. hmrm….vill inte.
men hon fäller den jobbiga pälsen nu, sen gör hon en fällning till innan sommaren tydligen…?

Maja
0

Haha.. Jadå, de fäller!! :P

reddie
0

Några hårstrån har börjat lossna men än har det inte kommit igång på alvar

Othello
0

Min döle har fällt i ca två veckor nu men bara väldigt lite det börjar ordentiligt snart =/ Han har väldigt mycket päls så det tar ett tag innan det är borta.

gejsa
0

Mina har också börjat. Men min inackorderingsfjording har fällt massor i över tre veckor nu. När hon har borstat hästen ligger det nästan en hel katt där. haha

lisette
0

oskar har ju fällt hela tiden :D

jen
0

Wambezi fäller som sjutton, men inte Kalle.

fridak
0

roger har fällt ett tag nu, men det är ingenting jämfört med den helrakade ponnyn i stallet! halva hästen ligger kvar på stallgången efter rykten, förstår inte det när hon är helrakad för det är rätt långa hår ändå???

Murre_Uddiz
0

Monessan hårara nåt otroligt :P Speciellt vi insidan av benen där hon e vit :/

Anna
0

Fy ja, Windy fäller som bara den eftersom hon inte har täcke på vintern får hon riktigt tjock vinterpäls o den åker av nu… Står man med piggborsten/ryktstenen i 5 min så står man med vitt hår upp till knäna - och har tio gånger så mycket kvar och mer ändå… Funderar på att införskaffa en sån där pälsskrapa..

Wilda fäller "bara" fölpälsen nu så det är inte så himla mycket.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[slo]
0

Nja, inte farligt. Fäller bara vita hår än så länge :)

fridak
0

#13 vad är det för pålle du har? om det är en skimmel så kan den ju fälla rätt mkt även om det bara är vita hår;P

Jill_Niss
0

Hotten har börjat lite smått… riktigt drygt när man ska rykta! ;)

[slo]
0

#14 En mörkbrun skäck med prickar :)

joytick
0

Så fort man tar på Joy så rasar det hår :p Golvet blir helt vitt efter att man har ryktat.

Loa-bg
0

haha, korthåriga hästar, så det är inte så farligt. Men fäller gör dom!

CBA
0

Nasse fäller som attans, det snöar päls om henne när man borstar men Mirabil håller på sin päls ett tag till verkar det som :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Lyrik
0

Lyrik har fällt till och från sedan i december. Har nästan fällt av allt på ryggen, har kvar lite på rumpan. Mkt kvar på benen.

Är ju klippt, så där han är klippt, har han fått nästan sommarpäls. Ser lite lustig ut.Glad

LinaN
0

Ska bli skoj o se vilken färg Harry får nu när ha nbörjat fälla.

Han är ju silverback nu…. ett 10 cm brett stråk över ryggen är han silverfärgad, resten av pälsen har samma färg so lervällingen i hagen….. så man ser itne honom förrän man klivit ut i hagen o ropat på honom. Då ser man ngt erfärgat som börjar röra på sig…

Han fäller litet, men det har ha ngjort sedan i oktober, men nu har det ökat igen…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

halludu
0

#1 alla hästar fäller av sommar pälsen..:)

[louise80]
0

min har nog börjat fälla syns inte så mycket för han är helrakad men det märks på hans humör, blir väldigt irriterad och måste ha mycket extra b-vitaminer helst i spruta för att det ska hjälpa men han är extrem ……

bebbe
0

Ni skulle se Janni, stooora tussar flyger omkring henne, så småfåglana blir nog lyckliga över allt bomaterial

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

#22, jo elin, jag vet. men jag skrev innan sommarpälsen..;)

fisa-lisa
0

Det blir drivor av hår när man borstar. Dom fäller som bara den!

halludu
0

#25 oki konstigt:P

AusaBausa
0

här har shettisarna börjat o fälla. Ludde har haft täcke hela vintern så han har ej så mkt vinterpäls.

lisette
0

#21 tror du inte han blir så ljus osm förra sommaren? då var han fin…

Alex
0

Börjat? Här har man fått ihop till en pälsmössa vid varenda borstning sen början av januari. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

stod och mös med killarna igår i hagen. oskar har fällt jätte mkt på halsen nu, där är itne mkt kvar. det mesta är på ryggen, korset, magen och benen. det är bara att ta lite varje dag.

reddie
0

Fäller mer och mer för varje dag som går.

Gentle
0

Min varmblodstravare började fälla för två veckor sedan och shettisarna har börjat lite smått nu.När han rullat sig i hagen så ligger det kvar en halv häst i leran =)