Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 827 ggr
Lisa_
0

Övningar?????

Jag behöver insperation! Vad tränar ni på för speciellt när ni tränar dressyr?

Jag gör det vanliga med öppna, sluta, skänkelvikning, bak- och framdelsvändningar, galoppombyten, övergångar, tempoväxlingar, halter ryggning, samling…..

Anna
0

Jag gör det som du gör, men på senaste tiden är det mer av öppna/sluta, bakdelsvändning, piruetter.

Galoppombyten har jag inte lyckats bemästra än men det kommer väl. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

emsems
0

det är bra omman går in på banan med ett mål.då rider man bättre. jag brukar alltid betämma innan, tex idag ska ajg jobba med byten. eller idag ska jag få en bra skänkelvikning. då kan man träna hur länge som helst. det är värre när man bara går in och dolar-runt

Alex
0

Volter. ;) Länga överlinjen och få lite framåt-nedåt, avslappnat och börjt.. Svårt som satan med den envisa häst jag har, men det brukar gå efter ett tag. ;)

Det är väl i stort sett det enda jag tränat på egentligen när jag är på banan..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

#2 Jag tycker tvärt om, kollar i början av ridpasset vad jag behöver och känner för att träna på just då. :)

fridak
0

jag görs om både #2 och #4;P jag brukar försöka bestämma innan men det brukar alltid ändras under uppvärmningen när jag känner hur det är med pållen.