Börjes
Fick ni nya börjes katalogen idag? Något ni blev sugna på?
Jag är sugen på dom rutiga ridbyxorna på sid 16, tyckte dom va så snygga. Sen att dom är från Börjes och håller ett år det står jag ut med till de billiga priset ;-) Har iofs precis köpn nya ridbyxor men det går alltid åt =)
De rosa schabraket hade jag köpt om jag hade haft kvar Musse men nu får jag nöja mig med att titta på det ;-)
Nya stalltäcket som är på sidan 147 ser snyggt ut och så är det relativt högt i halsen *gilla* Men återigen ingen häst att ha det på, är för lite stoppat för Jätten…
Regntäcket till minihästar va så himla gulligt *Mia som är förtjust i rosa o lila..*
Så, något ni är sugna på? ;-)

jag har inte fått den ;O hppas på att få den imon då ;P

Har inte fått den ännu..
De har inte börjat sälja Mias grejer i katalogen nu? Hade varit trevligt tillskott :) Och Hansbo med… Säljer de ju också om man ringer och pratar med dem och i butik, men inte i katalogen…
Jag gillar det rutiga minitäcket
Så sött…. Har inte hunnit kolla igenom hela katalogen än..

Men vad är de du säger Snuttan? Jag älskar Mia's prylar, varför akn dom inte ha de i katalogen *suck*
jag har inte fått den än, och hemsidan verkar inte vara uppdaterad vad jag kan se :(

Jag gillar Mias med :)
De har rätt mkt i butik, dels varor de nästan alltid har och tillfälliga partier eller vad det heter som de inte har i katalogen. Ofta för låga priser :)
vad är Mia`s ??

Jag har heller inte fått den =( hoppas att den dyker upp i veckan.

Mias är ett märke. Gör tygsaker, bla schabrack, lite få täcken, länd & rid-täcken, lindor, benlindor och lite sånt.
Har bra kavlité, är enkla och hållbara, färgerna sitter och det är rätt bra passform, kostar inte massor.

Varför så långt till Tingsryd, bara en sådär 93 mil *muttrar*
jag har ju också en bit att åka… typiskt.
men man kanske skulle göra en tripp dit tillsammans med fler hästnördar 
kanske en Ullared-börjes-helg…

Vi får börja med Ems uppe i Ume, jag får åka ner till S-vall och möta upp där, hämta upp Reddie (visst e de hon som bor där?) och sen bär det söderut ;-)
ja, vi får hyra en buss 

Hinner vi ner innan bruksproven är över? Isåfall är jag helt klart med ;)
sajtvärdarna betalar väl ?? 

Absolut! - Dels för resan och för all shopping :D

Haha vilket kalas, kan ni hålla balansen i lastbil så kan jag köra, då får vi med oss mkt packning i släpet hem oxå ;-)

Kan vi installera stolar och fönster i lastbilen så borde det nog gå bra :p

Ja men vi bygger om den när vi ändå håller på och sajtvärdarna betalar, super ;-)
Ett stopp i Karlstad tycker jag också. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Fick den igår. De har höjt priserna på det mesta, även frakten, 106 kr.
Nu har de Enzion.

#22 vad tar börjes för Enzion?

Pim - 1,36 kg 485kr
#23 Bole tar 440 kr med moms för samma hink. Jag och min kompis köpte en varsin därifrån, fick hem paketet igår.
Fick även hem bogskydd, boots, kiselgur, underställ, raggsockar, mössa, skjorta, broddar, kyllera igår.
Restnoterat är strykkappan, pullargrimma, svansreflex, kattleksak och Annas Enzion. Kommer så fort det går.

Fick katalogen igår. Har bara tittat igenom den lite snabbt. Jag gillar deras priser, de passar mig perfekt. Jag har nyss beställt lite saker från Hööks och lagat bilen för 11.500:- så det blir ingen beställning från Börjes på ett tag. Har ju bara studielån att leva på.

Fick katalogen igår å allt såg bara bra ut. =D

ok…. tack
Miamaria - Och visst plockare ni väl upp oss Bålstabor också ;)

Oj, vad ni har skrivit här då. *ler*
Jag fick den i går och har inte hunnnit titta i den än. Men har ändå inga pengar just nu så det får nog vara.
Vi har beställt från Börjes för några veckor sedan och fick katalogen idag… Det här är vad vi har beställt:
1 Himalya regn stl 145
2 Termotäcken (finnes ej med i katalogen) stl 135 och 145
4 hovkratsar (2 röda och 2 blå)
1 burk Biotin från Emin
Allt detta gick bara på 1146:-
Skitbilligt tycker jag!
jag väntar på rea 
brukar de inte ha det när katalogen kommit?

Eve - Självklart! =)

inte fått katalogen idag heller :/ ^^
Svara gärna på mitt inlägg "löddrig" då jag behöver veta detta :D Tack på förhand :D

va sjutton jag fick ingen katalog när jag fick mitt täcke häromdan.. jag vill ju med ha….
*bidrar med monopolpengar*

Jag har inte hellre fått den ännu, bläää.

inte heller fått nån…. vi e nog glömda….. :-/
#38 - 39, man brukar inte få någon är man inte handlat där på ett tag. Jag fick ringa å beställa en.

#39 jag brukar aldrig få börjeskatalog hem…..brukar du det??? Jag får alltid få ta en när jag är i butiken…

Men ni kan ju beställa gratis från internet ju! ;) =)
#11 Jag och mina barn ska faktiskt göra en Ullared-Böjes helg vecka 20. Ser fram emot det. Som sagt drygt 90 mil enkel resa.
#43 då kan ju ni köra bussen ju 
Jag blev sugen på den där putsboxen i "guld"…
#44 Hmmm…
nej, jag tror att jag tar min lilla silverfärgade Renault Megane.
#46 hihi, ja. det låter smidigare..
#47 Jaaa, men det blir inte så många sadlar inköpta precis. 

fortfarande inte fått den ..
fast jag har ju inte beställt ngt därifrån, kanske är därför då ?!

_ie, har du inte signat upp för att få katalogen tidigare eller handlat där så att de har dig i sina databas med adresser så får du den nog inte ;) Annars borde den vara på väg.
Fick min idag :)

snuttan2. har fått katalogen innan men aldrig beställt därifrån så är nog därför ja .. ^^ what ever ;D

Fast även om du inte beställt varor, borde du vara med i registret och få katalogen… hmm.. Kanske bara inte kommit ännu eller så är det massor med år sedan du skickade din adress för att få katalog och den har blivit ursorterad eller något?

massor med år ? haha, nej ? x) får hoppas på att den inte kommit ännu (A) :P

Jag var på Horse Show i göteborg nu i februari när det gick av stapeln. Jag passade på att smita in på Börjes när de flesta kollade på hoppningen…annars så var det smockfullt i deras butik på mässan och man fick köa för att komma in. Köpte ett par ridbyxor för 125 kr, en väst för 90 kr och en ridtröja för ca 100 kr. Vilka kap =)
Jag såg mycket jag var sugen på! Beställde för 1600:-. Strassbokstäverna blev höjdpunkten.