börjat rida lektion...
måste berätta om det stora steget vi har tagit nu…
förra veckan var vi på för första ridlektion. första gången hästen var i ridhus och jag var skitnervös så det gick som det gick… men över all förväntan ivf. det var lite stegringar i början och hon undrade vad det var för snygg häst i speglarna. ;)
idag gick det ännu bättre. kände mig mycket säkrare och det gick verkligen jättebra. hoppade till och med och det är stort för mig. =)
så, nu ska vi träna varje onsdag. ser redan framemot nästa vecka. =)
Skoj!
Jag vill se bilder på hur hästapållen ser ut nu! =)

Kul! det är en riktig kick när man verkligen kommer igång med tränandet igen. Rider du i grupp eller privat?

bebbe har en bild hon kan lägga ut. för mörkt för att fota i ridhuset, så de andra bilderna blev inte så bra.
det är jag och en till i gruppen, så det är väl privat då antar jag. =) det är egentligen en hoppgrupp, men jag vill så gärna träna för den kvinnan så hon tog in mig där ändå.
när det blir lite ljusare så kan vi förhoppningsvis börja rida en halvtimme tidigare så hon kan ägna sig enbart åt mig och merry.
Åhhh vad skoj Lisette!
Det kommer att gå galant för er..filmer o bilder är självklart här o på youtube sen;-)
Så avis på dig o bara i en sån liten grupp med..perfekt för er!
Kram och lycka till!
Åh vad roligt =)
Jag ska också börja rida lektion nu (nästa fredag, längtar) för att komma igång med tärningen på allvär.. Det har ju bara varit massa snö denna vintern så jag har tappat all lust att rida då det varit för jobbigt och omständigt, så nu tänkte jag att jag skulle få lite peppning och inspiration i min ridning genom att rida lektion lite då och då, privat såklart - avskyr att rida flera, vill ha all uppmärksamhet själv =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

#4 haha ja just det… ;)
ska försöka få hit henne här i sommar så man kan rida någon gång mer i veckan och utomhus med. du kanske kunde varit med då?
#5 ja det håller jag med om. blir så okoncentrarad när det är för många i en grupp. sen har jag grymt svårt för att höra (pappan till tjejen som rider med tyckte jag skulle köpa revaxör :S) vad ridläraren säger. är det ännu fler så blir det bara ännu svårare.

vem är det du tränar för? :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

leonie

#9 aha, det vet jag vem det är :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#6 Oj då, ja då är det inte lätt.. Men där jag ska rida har dom ljudanläggning så ridläraren har fluga på sig så hon kan prata i vanlig nivå men det går inte att missa vad dom säger för det är jättebra ljud (en kompis till mig, som rider där, är ljudtekniker och eletriker så han fixar deras ljud så det är alltid bra). Nee jag vill ha full uppmärksamhet och inte riskera att fastna i min utveckling för att inte alla i gruppen är på samma nivå (har varit med om sådant för ofta).
så kul jag har også starta min trening och skal nu med på tevlings rening så får vi se
men det er godt denne vinteren er over och det går mot lysere tider och varm jätte fint
#7 - …och var är fluffmanen? 

#7 Manen finns på den sidan som inte syns på fotot, det gick jättebra i går, Lisett utstrålade en helt annan säkerhet än på första lektionen, nu kände hon sig trygg i sadeln, det gick jättebra med hoppningen Merry försökte inte en enda gång att stanna eller springa vid sidan om hindret, även dressyren gick bra, fram/bakdelvändning, skänkelvikning, halt, ökat/minskat trav, det var bara ryggningen som hon fick ha lite hjälp med, men det hade varken Lisett eller Merry gjort förrut, jag är mkt stolt över båda två.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Vad roligt att det gick bra!
Två stycken är alldeles perfekt att vara, man får den hjälp man behöver men får också tid att testa saker själv, utan granskande ögon på sig. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#11 det är ju verkligen perfekt med ljudanläggning, tror jag hade behövt det..
#13 den är ju avkortad just nu, men den är fluffig ändå… :D
#15 perfekt när den andra tjejen hoppar och vi kan pusta ut, merry kan smälta vad som händer. det är ju mycket intryck för henne att ta in.
idag har jag träningvärk i magen..

träning idag igen…
bakdelsvändningar, skänkelvikningar (som vi måste träna på det), tillsägelser på mina ben, hälar osv… så otroligt nyttigt..
hoppade en smal oxer på 60 cm. nästa vecka börjar vi på två hinder… hjälp!
det är väldigt intressant att jag vågar hoppa när jag har stöd av en instruktör. hade aldrig gjort det själv.
Red första lektionen igår =) Gick så bra, passade så bra ihop med den instruktören =) Hade sån träningsvärk när jag vaknade i morse…

Hahahaha Lisette, jag har alltid trott att Merry var en han. Du vet Sagan om ringen…

#19 du får skylla på bebbe, det är hon som döpt merry… ;)

Hon heter faktiskt Merry efter sin Farmor Merry Fair e Prince Fair/ hurricane

Skulle så gärna vilja rida lektioner, men har varken råd eller tid ><
jag er i full gang med mine is jag rider leksoner och kurs och en av min is har jag sendt på trening

ny lektion idag och det går bara bättre och bättre. hon fäller nu så det påverkar lektionerna lite, hon får pusta lite oftare. vi red dessutom på en av utebanorna, hon brukar bli så distraherad av saker omkring ridbanan, men inte idag.
hoppning på lustiga hinder, i konstiga färger, men över kom vi.
supernöjd med dagens lektion, jag lär ha träningsvärk imorgon =)
Skulle ha ridit lektion på fredag igen.. har verkligen sett fram mot den här lektionen för jag tycker det känns som om vi kommit så långt sen sist (2 veckor sedan) och jag blir så inspirerad att träna när jag har en tränare som följer framstegen. Men nu har jag ju druttat av en unghäst så det lär väl knappast bli ngn ridning på fredag =(

#27 Härligt! Bra att ha fotografen med, det gillar jag 
Duktig Lisette! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kanske lite bättre balans över hinderna? vad vet jag, men det kommer ju efterhand!
bara synd på bilden att ridläraren står i vägen. ;)
#27 fotografen är ju hästägaren, så hon får vackert hänga med när hästen ska ridas… ;)

Det finns kanske någon här inne som är duktig på att trolla bort henne.

jag har börjat ta tag i mina lektioner igen nu efter sommarens skador som gjorde oss oridbara några månader.
vilken lektion det blev idag. jag är så fruktansvärt nöjd med både hästen och mig själv. ridläraren sa att det aldrig varit så bra som idag.
det är en så härlig känsla när allt bara stämmer!
så kul för er :-)))
härlig känsla!!!