Ingen ridning på två veckor...
Bleh. Ramlade av för ett par veckor sedan, landade på höften och fick åka in med ambulans. Tuppade av en stund också, men slog inte i huvudet.
Förtom blåmärken (som börjar lägga sig nu) fanns inga skador som tur är. Första dagarna var jag lite yr, sådär pirrigt.. tänkte att det nog var de smärtstillande. Men när det höll i sig trots att jag inte tagit tramadolen på flera dagar så började jag fundera på hjärnskakning. Fast det var ju inte lönt att åks till läkare för det, de säger bara att jag ska vila, och vad annat kan man när man behöver två kryckor för att bara gå? Så det fick vara.
Men så började det komma mer sällan.. och mer intensivt. Skarpare yrsel.. Jag tog ju det fortfarande relativt lugnt, gick inte på kampsport eller sprang runt eller så. Red lite, fast med en töltande häst blir det ju inte så skumpigt.. kortare ridturer i skritt och tölt bara.
Men nämnde yrseln för min terapeut som bokade tid hos läkaren idag.. hittade ingenting utan det är helt enkelt hjärnskakning. Och får inte rida på två veckor, minst, nu. :( Hur ska jag klara det, när jag nyss börjat hitta nya ''knappar'' på Crow?!
Jajja. Jag får iaf jobba och gå mina 6 timmar/vecka i skolan, tur det.. och jag får promenera. Hade jag varken fått rida eller promenera miona långpromenader hade jag nog snabbt börjat klättra på väggarna…
På den positiva sidan togs en del blodprov, och alla som de fick svar på var bra. Hemoglobinvärdet (röda blodkroppar) var ovanligt högt trots att jag är tjej (=mensen brukar sänka dem) så det tyder på god järnhalt och näringsämnen lite allmänt. Blodsockret var också helt perfekt. Det var nån sak till som också var så bra de kunde bli. :)
Det är faktiskt roligt att veta, speciellt när man lagt sig vinn om att lägga om kosten och få en hälsosam diet. Ännu ett bevis på att maten gör mycket för oss, trots att jag hela tiden blir sjuk på nåt nytt sätt.. (kronisk ryggvärk, depression, sen höften, hjärnskakning.. bleh..)
Jajja.. inget viktigt, bara lite beklagande.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Skönt att det gick bra med höften i alla fall! Jobbigt att stå ut med att inte få rida när man så gärna vill! Krya på dig 
förstår dig :)
i januari var jag med i en olycka och kunde inte rida på 2½ Månad, hemskt :(
#1 Jo, lite trist.. men det kunde ju ha gått värre med :)
#2 Stackare!
Tur att det inte är något allvarligare fel iaf! Jag har aldrig varit med om någon olycka så jag inte fått rida, men du kanske får ny energi och tycker det är ännu roligare när du väl får börja igen :)

Gud vad tråkigt! Hoppas du blir bra snart :)
Det blir jag nog :) Det jobbiga är att jag egentligen känner mig bra, förutom yrseln.. när jag hade ont (höft och tidigare bruten handled) så ville jag ju inte rida pga det.. men känna sig pigg och inte få.. ush :P
Skickar nog iväg pålle på tillridning snart. Men då finns andra hästar att rida juh :3
#6 du kanske kan göra saker från marken ändå? :)