Rost på kedja?
Jag hängde mitt hackamore på en krok i stallet, sedan vissa det sig att kroken var rostigt vilket även fick min kedja att rosta. Tips hur man får bort det eller kan man köpa ny kedja till hackamore någonstans?
Är det kjedjan under hakan? Borde väl gå att byta till en vanlig curbstrap? Finns ju både i kjedja och läder och i kombination.
Om det går att få bort rosten från den befintliga är osäkert, beror på vad det är för material. Prova med ketchup, det brukar vara det mest effektiva.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#1 har ett hackamore kedja någon annanstan? ;)
Var hittar man kombination då? :S

Prova stålull eller om det nu heter rostull
#3 ok :)
#3 tålull rugglar ytan och det är bara bra på vissa material, material med ytskikt är väldigt känsliga.
#2 Eh.. har inte så stor koll på hur ett hack ser ut i detalj, men det finns väl dom som har skjedja mellan skänklarna där nere med? Visst einte att man hade kjedja under hakan eheller, men gissade på det..
#5 okey, jo man har kedja under hakan ;)
Om jag inte minns fel klassas hackamore som ett stångbett och har för mig man har kadje på alla stångbett?
#6 Det kan vara en rem av läder med, måste inte vara just kjedja.
#7 nej precis, läder rem är ju lite snällare ;)
Men har man kedja är det ju där man har kedjan :)
#8 Om det då inte är kjedja mellan skänklarna (vilket man iaf inom westernridning har på många stångbett)