Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 6416 ggr
Ricko
0

Snö till helgen!

Ja nu till helgen sägs det bli snö! Rynkar på näsan

*suck och usch och blä*

Själv bor jag uppe i norrland, västerbotten Tungan ute

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

ebengtssson
0

se det från den ljuas sida nu slipper ni kanske leran=inga tappskor ;D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Em--ma
0

VA? Snö, N-U ?
Shiet, fast hellre snö hagar än lerhagar säger jag, (:

Så som #1 sa , se det från den ljusa sidan :D

MvH Emma

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Busangardens
0

Jag ser framemot snön men ändå inte. För jyckens skull vill jag ha snö men när det kommer till ridningen ligger jag i frysvarning. Skrattande

Rita-S
0

Förra året snöade det redan 4 oktober hos oss.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Elshira
0

För en 4-5 år sedan hade vi 30 cm snö i mitten på september som dessutom låg svar drygt 2-3 veckor. Och jag bor i Uppland! Tyst

Hakuna matata!

Ricko
0

Egentligen är det ganska sent Tungan ute Vi brukar har redan i slutet av Sept.

Men jag hatar vinter. Inte lika roligt att gå långpromenader med vovven i -30 heller. Hata är kanske ett starkt ord men ganska ironiskt att b.la jag som ogillar vintern ska dras med 7-8 mån(och det är 12 mån på ett år, dvs att 2/3 är vinter här) vinter med 2-3 meter snö och -30 varje dag Obestämd

Em--ma
0

Jag tycker det är Mysigt med vintern. Eller ja inte all snöblask och skit. Jag gillar vintern när Den är kall, och inte pendlar mellan minus och plus grader så det blir hårt av ytan på snön, och gångvägarna blir isbanor.
jag ÄLSKADE förra vintern, det kom snö och det blev aldrig den ordentliga slasken, för all snö smälle bort på 1 vecka. (:

mvh Emma

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[japptravare]
0

För oss skåningar är det katastrof så här tidigt ;) Vi brukar få snö i bästa fall i December.

ebengtssson
0

jag gillar vintern, tänk vilka träningsmöjligheter det är :D visst är det kallt så vill man inte gå ut men då är det bara att ta på sig varma kläder =D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Ricko
0

#9 Haha, här fryser man hur mycket kläder man än tar på sig! i Minus -35, kolmörkt och 2 metersnö är det inte så kul faktiskt Tungan ute

Hade det bara varit för kanske 3 mån hade det inte gjort något men alltså extrem vinter i 8 månader. Det är way to much! Flört

josefijn
0

Här har vi snö på marken, och under det typ flera meter lera & vatten. INTE mysigt -.-

Kimpa
0

Vi fick hagel idag, det räcker för att jag ska bli deppig när jag tänker att vintern är på vägRynkar på näsan

Rita-S
0

här snöade det litet i dag :) Kanske på tid att vurdera vintersko på hästen nu snart då!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Killen
0

hos mig ska det inte snöa Skrattande

och inga leriga hagar har vi heller

kissmekate.blogg.se

Zabbio
0

Jag gillar snö och kyla :) Minusgrader = inget vatten = mindre frysande! :D Jag lir alltid dyngsur när jag är ute annars, och det är kallare än lite minus..

Hästarna får bra träning också, och det blir ljusare ute.

Minus är att vägarna blir snorhala och vattenslangen i stallet fryser. Men egentligen är det ganska roligt att vi har riktiga årstider i Sverige tycker jag. Variation är trevligt!

(Fast det behöver inte vara för tjockt med snö för länge.. över en meter är bara kul ett par dagar..)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zaphix
0

Snöade igår hos oss, usch.. Vill inte ha snö än, blir bara massa slask. Bättre om snön väntar till slutet av november.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kaka1234567
0

Wohow vill värkligen ha snö <3

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

viktoria91
0

Snön får komma om den vill när skorna är borta från ponnyn =P

Anna
0

I Jönköping ligger det snö på marken!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89a
0

Eftersom jag bor i skåne, så dröjer det nog ett tag till innan vi får se någon snö ;) Vilket jag är väldigt tacksam över, huwa! Visst, jag gillar vintern och snö jag med, men inte när man håller på med hästar, man fryser bara så jävligt! Och absolut hemskt är det ju om man som jag bor på gård, utan något ridhus, marken fryser och man bara kan skritta om det är barmark, och värst är det under dem perioder man inte ens kan ta sig iväg med transporten till ridhuset!
Dock bryr jag mig inte något vidare när marken fryser och snön kommer i år, för Brimad bor numera nere på ridskolan i stan,
2 enorma ute-ridbanor och 2 ridhus runt knuten :) Så vi kommer kunna hålla igång träningen som vanligt! Så det kan få snöa bäst det vill!!!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Ricko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har man barfota häst då blir det ändå inga tappskor Flört

Nej usch, nu ligger det snö här och man glider ju ner i diket bara man rastar hunden och blir blöt! Jag älskar verkligen regn dock, och Vinter = Inge regn. Så det är en till sak som får mig att verkligen ogilla vintern.

Men mest bara för att det är så kallt! Usch! Nu har jag ingen häst men det är nog kallt och jobbigt att gå ut med hundarna eftersom det somsagt blir så kallt att det inte går att klä sig efter väder. Och då tänker jag bara hur det är för hästägare där man tillbringar ännu mer tid ute än vad man gör med hundar. Hundar ska få sina timmars motion och träning ute men jag tror ändå att det blir mer tillbringning utomhus med häst (?)

Hade det varit ½ meter snö och kanske vinter i 3-4 månader, okej. Men 2 meter snö, -30, och vinter i 8 månader, nej usch!

Har man hästen hemma har man ju oftast inte tillgång till ridhus heller.

Men det jobbigaste är nog ändå vattnet som fryser stup i kvarten!