Jag är så GLAD:)
Min Elmer gjorde stora framsteg igår kväll… Började med att borsta honom lös i boxen,en del tjuvnyp blev det men bättre än innan!! Sen satt jag på tränset.. Han gapa en hel del men lugna sej snabbt..
Sen på med longerlina o ut på lilla plätten utanför stallet,o han lyssnade jätte bra,gick runt på en stor volt i skritt utan större protester,huvet i backen ngn men jätte duktig,själv var jag med!! Höll på kanske max 3 min,sen fick han massa beröm o var jätte stolt,vilket han givetvis ska vara!! Ska göra samma sak idag med o försöka fånga läckerbiten på bild:)
Var bara tvungen o berätta hur stolt jag är!!

vad roligt ! :)

Hejsan!
vet inte vad det är du gör.. e det en unghäst? Kul i alla fall att det gick bra =) För mig gick det också superbra igår på ridningen på min medryttarhäst =D och i lördags på hoppningen med honom. Han har varit halt för ett tag sen och är igång helt nu så vi var på första hopplektionen igen efter allt. =D han var så duktig. när jag började bli medryttare på honom så hade han inte blivit hoppad ngnting. men efter mycket arbete och många träningar var han jätteduktig. men i börjar rev han allt man satte upp. trodde det skulle bli samma nu. men icke sa nicke,, allt gick asbra :D hoppade runt 80-90 =D Utan problem =O..
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

#2 Hej där!! nja unghäst o unghäst,men han är 7 år o inte inriden el inkörd,knappt hanterad… gått med mamma o pappa i 7 års tid ihagen… vad kul att det gick bra för dej,vad har du för häst då?

Okeej =) unghäst till sättet alltså? =)
Det e min medryttarhäst som sagt. Han är halvblod. Vi vet inte säkert hur gammal han är men mellan 8-10år =) Har inga direkta papper på honom. Lite synd, men världens goaste ändå! Han var ju som sagt halt för ett tag sen och då fick han massor med överskottsenergi som typ är kvar. Han har slängt sig i gången och tittar ovanligt mycket på allt. Innan var han helt orädd för allt. haha. Men det är jag också så nöjd med med honom nu, han har börjat lugna sig. Man får berömma mycket i stallet när han står still och vara lugn som man inte skrämmer honom i onödan.. =)
Bifogar en bild på honom - inte världsbäst kanske, men har inte så många på honom än. Fast jag ridit honom ett tag 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi