HÄRLIGT!!!
Nu har vi börjat hoppa lite igen på skolan. Det tycker jag e jätte kul. Vi har 4 vekors intensiv kurs på skolan nu (inne på andra veckan), och jag är överlycklg jag fick min älskade favorit klunp till häst, han heter Triton och är ett 15 årig torihäst. Han är ca 173- 175 i manken och bred som ett hus.. Gud va jag älskar den hästen, det är så himmla härligt att gå till stallet nu på månarna nu när han står i en av ute boxarna. Så fort han hör nar jag ropar på honom kikar han ut med öronen på skaft. Han är så himmla söt och go..
Han gjör altid sitt bästa på lektionerna.. Vi har börjat med skolorna oxå nu i dressyren vilket går bra, fast han gillar inte skänkel vikning så mycker för han e lite stel. Jag stretchar han efter varige lektion och har lagt på lite linement på hans högra bog och lite på halsen, där han tycks vara mäst stel. Han tycks ha lite svårt i höger galopp för då ramlar han innåt väldit mycket är lite läskigt vid hoppningen, känns som vi ska välta.
Han gillar att hoppa fast inte högt. han har dåligt självförtroende säger lärarna. (han har engång i tiden när han va ung hoppat 130) Och så sa dom att man måste driva jätte mycket för att han ska hoppa, lika så sa mina klass kambrater. Och jag vet att han brukar vägra ganska många gånger för andra. Vart lite nervör inför första hopp lektionen i torsdags förra veckan. Triton tyckte det va skit kul att hoppa, jag fick hålla honom mer än driva han ville rusa på hindrena. jag hade jätte kul. Och han fick berom för varige hopp vi gjorde. vi hoppade ett jätte smalt hinder oxå. Läran trodde han skulle vägra då men nedå vi tog det allt..
Jag skule vilja ha lite råd om hur jag ska få honom lite smidigare och mindre stel i sin höger sida. Det är lite läskigt att gjöra svängar i hans högra galopp när det känns som vi ska välta… hihi han är min lilla klump ju.
Jag hade lätt kunnat betala bode 40,50,60,70 tusen för honom, för att jag älskar honom så. hoppas att han kommer bli till salu när jag slutat för då vill jag köpa honom och skämma bort honom.
Trodde aldrig at jag skulle kunna rida han när jag började på skolan, men alla kan ha fel….

Vad härlig han låter :'D

Håller med __iE, låter jätte härlig! och det är ju altid roligt när det går framåt :) ang stelheten vet jag inte…
det va jätte kul på hoppningen i dag!!!!!