Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 8825 ggr
Hermelina
0

Inne/ute täcke

Vad har ni för täcken på era hästar nu?  Vart i landet bor du och hur kallt är det?

Inne och ute. Länka gärna till någon bild eller så :D

Killen
0

Inget täcke, bara fleectäcke på en stund om han har blivit svettig.

Bor i sthlm,ca  4-10 grader

kissmekate.blogg.se

emeliekarlssoonn
0

Min har ett ofodrat regntäcke vid regn.
Behövs inte mer just nu. :)

Valkyrie
0

Stockholm:

Inne- fleecetäcke
Ute- fleece + ofodrat regntäcke.

(helklippt häst)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Hermelina
0

Jag bor oxå i stockolm och inne har min fleece och ute ofodrat regntäcke, fast ska börja med fleece ute nu också :)

elli-kleo
0

Ute

Tunt fodrat regntäcke

Temperatur max ca 10 grader mitt på dagen

På kvällen/morgonen max 5 grader

Inne

Samma täcke som ovan

Temperatur Kanske 12 grader i stallet

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Rynkel
0

Göteborg, helklippt ponny och har 150g täcke på :)

WinterPrince
0

Päls!

Elshira
0

De som bara rids några ggr/veckan eller inte blir särskilt svettiga går i bara pälsen. Hingsten däremot som jag rider nästan dagligen rätt hårt och dessutom ska visas på utställning (där klippta hästar inte är särskilt snyggt) går med fleece inne och ett ofodrat regntäcke ute ovanpå fleecet.

Temperaturen i stallet ligger på runt 10-15 grader, utetemperaturen runt 10-15 på dagen och ner mot 5 grader eller mindre på kvällarna.

Senare på vintern kommer han att få ett 100~ grams vinteertäcke, och fleece inne. Rakar dock inte efter som jag tycker det är skönt att slippa bry sig om att de blir kalla så fort täcket är av. Soliga och milda vinterdagar så skadar det ju knappast att gå ute en stund utan täcke och rulla sig lite och få i sig lite D-vitamin :)

Använder hellre ett fleecetäcke för att torka dem någon timme innan de får gå ut igen än att raka dem!

Hakuna matata!

Lorita
0

inga täcken och kommer inte ha heller, jag kör naturligdjurhållning

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[chouwa]
0

Inga täcken än så länge

viktoria91
0

I år kommer min gå naken så mkt som möjligt så hon har inget täcke på sig.

selfrejection
0

Fortfarande exemtäcke, väntar på att alla äckliga små knott ska frysa ihjäl :p Bor i Sundsvall.

Surviver
0

Hos mig är det bara gammelman som av åldersskäl har lite svårt att hålla värmen som har täcke, han har ett fleecefodrat regntäcke ute. De andra två har sin päls, det räcker för dom.

Em--ma
0

**Inne:
**Fleccetäcke
**Ute:
**Fleccetäcke + ofodrat regtäcke,
vid sol - naken

Bor i Enköping typ ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Rita-S
0

Södra norrland: Nattpyjamas i tunnt tunnt bomullstäcke för att hålla torven ur pälsen. ute: Inget föruten vid pissregn, då regntäcke. Planerat övergongstäcke 100 gram till 30 minusgrader/kallare.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Klasselover
0

Cero står ute dygnet runt, har inte möjlighet till täckesbyte för då skulle han få gå naken på dagen, på helgerna om det är soligt brukar han få gå naken. Han är klippt, har bara kvar pälsen på rygg och bakben.

Just nu (0 till -5 grader på natten) 100g täcke.
Vid regn fleecefodrat regntäcke.

Bor i östergötland, stallar in tidigast i november och då kommer han stå naken inne och med fleecefodrat regntäcke ute och 100g-täcket när det är riktigt kallt (-15 och lägre).

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

thilda-
0

Inne = Fleecetäcke
Ute = regntäcke på vid regn.. annars har hon ett övergångstäcke som har ca 100 g? rätt så tunt men hon blir inte kall iaf :)

Vi brukar ha runt -1 på förmiddagen och lite varmare under dagen och sen efter kl 16 så börjar de bli kallare.. när första snön kommer så åker vinter täcket på

Bor i Årjäng - värmland

niare
0

inne-fleccetäcke då vi har kallstall och ligger runt -1 på natten

ute har hon fleccefodrat regntäcke om inte solen skiner underbart :) och vi har runt 8-14 plusgrader

när snön kommer blir de vintertäcke och tjockare stalltäcke på 400 g när det börjar krypa ner i temp

niare
0

just de ja bor i Mönsterås-kalmar län

Peppe
0

Blacky går med fleecefodrat regntäcke, är oklippt än så länge och med björnpäls. ska klippa det nån dag när jag får tid, då får han ett tjockare täcke.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

bor i kalmar län!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Akerberg
0

Habo, hästarna går ute fortfarande, fri tillgång på ensilage, och alla har fleecefodrade regntäcken dygnet runt (de är oklippta). Har varit en del minusgrader på nätterna nu, och max 10 plus på dagen.

imsuchadiva
0

Mina går fortfarande ute, shettisen har inge täcke, de stora går med ett tunt regntäcke dygnet runt.
Bor i Arboga, Västmanland.

kaka1234567
0

Hade jag haft min lill kile hade jag nog haft ett flecce och ett reng ovan eller et flecce fodrat regn

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

imsuchadiva
0

#24 lite fråga bara, är det fortfarande ridskolehästen du snackar om, som du gärna säger att den är "din" ? Eller har du fått en egen? Du kan väl svara i PM.

kaka1234567
0

Spelar väl inte rol vems och vart han är och står. men jag sa om jag ägde honnom så hade jag. inte att han är min han är ju minn lilla älskling

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zahara
0

gameltanten på 26 har ofodrat regntäcke då hon fryser så förfärligt annars trotts vinterpäls. ute på dagen har vi nu 10+ och på natten runt nollan.

Unghästen på 3 år 100g regntäcke med förhoppning om mindre vinterpäls vilket inte verkar fungera så blir nog fram med klippmaskinen :( inne står de än så länge nakna :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

[Tovab]
0

Bor i sundsvall. Är väl runt nollgradigt och snart minus ute. Än så länge är min ponny oklipp. Hon har bara ett regntäcke på sig (ofodrat) och hon klarar sig bra. Ska dock sen helraka henne och då komemr hon få ha ett 300g fyllnings vintertäcke. Blir ju så jäkla kallt här uppe!

jackiejohn
0

Bor i Bäckefors - Dalsland.

Inga täcken än här, håller dom ifrån täcke in i det längsta… shettisen får aldrig täcke oavsett väder han fryser inte de minsta för de. Mitt ena vbl sto har börjat lägga vinterpälsen så smått och klarar kylan väldigt bra då hon inte blivit "sönder täckad" av sina tidigare ägare. De andra vbl har lagt lite, lite vinterpäls *suck* Hon har alltid varit klippt om vintrarna då hon gått i hårdträning för trav och ridning så jag tror ärligt talat inte hon vet vad vinterpäls är ens en gång Rynkar på näsan 

Hon ska vi oxå härda som jag gjorde med fösta vbl som trots allt klara av att gå på lösdrift med ett tunnt vintertäcke hos förra ägaren nu står hon pall i upp till -15 om det inte är snöstorm…

Vill att dom ska gå så naturlig som möjligt och har aldrig täcka en hästen förrän jag köpte på mig mina varmblod…barfota går dom alla 3 och här rids det ändå mitt i vintern där det går Skrattande

Alla hästar fixar nog en normal vinter utan täcken om de är det dom är vana med från starten.