Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2449 ggr
Ricko
0

Kan inte bestämma mig!

Åhh! Jag vet inte.. Har ingen brådska att bestämma mig men ni vet väl hur jag är Tungan ute Oroar och stressar upp mig för ganska små och många saker.. Nej men det är såhär:

Ena stunden känner jag verkligen att jag vill ha häst! När jag sedan tidigt på morgonen går ut i -30 minus på vintern, det är 2 meter snö och kol svart för att rasta hundarna måste jag nästan tänka efter.

Frågan är, är hästägandet värt alla pengar, allt jobb och slit det tar? Oftast svarar jag självklart ja fast jag inte haft häst men ibland funderar jag..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Tusen
0

Bli fodervärd eller medryttare med delat ansvar så kan du testa på hur du orkar.

När jag köpte min första egna häst h.ade jag först varit medryttare i många år, sedan hade jag hästen på foder under ett år innan jag köpte henne. Efter det var jag fast. Idag har vi 6 egna hästar och en inlånad. Kan inte tänka mig ett liv utan hästar

WhoCares-01
0

om man säger så här…

en kall, mörk och snöig vinter med varma kläder och lite jobbigt med vatten som fryser + en sommar med härliga galopper på ängar, turer ner till havet. + att du kommer ha en bästa vän. du kan ju alltid hyra ut ett par dagar i veckan.

en varm vinter framför brasan hemma och en sommar utan häst =)

så ser jag det =) visst finns det allternativ men ingen kan fatta det här beslutet för dig. =) hoppas du väljer det som är rätt för dig

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Cilla89a
0

för det mesta är det värt det ja, men självklart finns det också perioder då det känns mindre motiverat..
håller med dem andra angående att testa på att vara medryttare el skaffa foderhäst innan du beslutar dig för att skaffa egen häst :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zaphix
0

Definitivt värt det!

Vissar dagar har jag noll energi, men när man kommer till stallet och ser hästen får man genast massa energi. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jackiejohn
0

Det är värt de! Är uppväxt med hästar så när jag var liten låg jag i barnvagnen sen när jag blev större sprang jag runt med mor och far där nere i stall. Jag är född in i det och fick min första helt egna häst som 11åring som jag fick sköta helt själv varje dag året om världens finaste fjording hade jag dock ;) Nu har har 3 egna troll som går där ute i hagen och jag saknar alla trötta kalla morgonar när jag inte är hemma, de känns verkligen att något saknas då! Glad

Men ibland är det inte så kul att gå dit men en varm glad häst muntrar alltid upp en och allt har svackor precis som förhållande det går upp och ner för alla men man kämpar på i alla fall.

Men är du osäker så bli fodervärd eller medryttare och känn lite på de.

Lycka till!