Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2769 ggr
ella99bella
0

snälla peppa mig!!!!

hej! jag har ett problem jag kan nämligen inte gallopera på min förra ponny galloperade jag inte mer en några steg men nu med min nya ponnyhar jag försökt gallopera men jag kan inte gallopskänkel så bra så jag drev nog på lite för mycket så hon kasta NÄSTAN av mig och jag blev så klart räddSkämsmen jag VILL gallopera och det vill nog min ponny också göra så snälla hjälp mig genom tips och peppning!!!

Mvh/Ellen<3Glad

Zahara
0

ha en bra trav innan du ber henne galoppera sitt ner och ge en halvhalt och sen galoppskänkelen för bak ena benet lite lite bara och tryck till (vilket ben beror på varv) vissa är lärda enl den gamla skolan och då för man föra fram ena skänkelen lite.  Lycka till!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

ella99bella
0

tack ska ta mod till mig och försökaFörvånad

Mvh/Ellen<3Glad

Caroline.H
0

Det gäller att slappna av, inte stressa upp sig. :) Så som #1 säger, få till en så bra trav som möjligt, och innan du fattar galopp så kan du ju kanske rygga, rida skänkelvikning, bak- eller framdelsvändning (Självklart bara om du OCH din ponny vet hur man gör (: ), så att du känner att din häst lyssnar på dig direkt (och inte 20 meter bort). När traven är bra, sätter du dig ner, gör en halvhalt och för fram innerskänkeln och bak ytterskänkeln lite grann, lättar på handen, ibland kan det även hjälpa att driva med sätet en aning, liksom rulla med höfterna framåt för att typ gunga igång hästen. Lycka till, och tänk på att inte stressa, kom upp i galopp och galoppera en liten bit, bryt av och gör en ny galoppfattning osv. Då får du träna mycket på att fatta galopp :)

//Caroline

ella99bella
0

tack!!Skrattande

Mvh/Ellen<3Glad

imsuchadiva
0