Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 8089 ggr
LinneaG
0

Gekås/Ullared

Någon som har varit där nyligen?

Vi har bokat datum nu! Så den 20 juni åker vi från Stockholm ner till Ullared och ska in på Gekås och shoppa loss!

Hoppas att det finns en del hästsaker kvar :)

tezzie
0

Kul =)

Vi åker ner från Sundsvall i Augusti =)=

*** Kärleken övervinner allt ***

LinneaG
0

#1 - Vi kommer nog åka igen i Augusti eller September :)

NathalieN
0

Kul :) Vi ska åka nån gång på sommarlovet :D:D,, Vi bor i trollhättan, såg jag tkr det inte tar så värst lång id att åka dit, som tur är. Men det tar ca 2 timmar tror jag..
Dom har äldigt billiga häst saker där, så man kan ju passa på att löpa in så mkt som möjligt. :)

[Emmelo]
0

Min syster var nyss där nere…och hon letade saker till mina ponnysar..vilket resulterade att dom bara fick ett varsitt grimskaft…fanns ingenting i storlek shetland…=/

fridak
0

kul!

Jag skulle varit där i fredags, hoppat in där på väg till göteborg men det var tenta inlagd den fredagen så då blev det inget gekås…så planerades det om till i sommar men jag ska jobba hela sommaren så det flyttas till hösten istället…men då kommer de börja ha söndagsöppet så vi hyr nog stuga då iaf:)

NathalieN
0

#4, oj bara grimskaft.. de va inte möe.. det var lite dåligt att dom inte hade Shetland storlek..
Jag ska packa väskan full med pengar sen ska vi dra ner te Ullared och då ska jag köpa en massa grejer.. Ska nog proppa hela bilen full med saker. Det kmr ju dröja ett bra tag innan jag åker dit igen (förutom nu på sommarlovet då), så då e de ju bäst å packa på sig så mkt häästsaker som möjligt..

Eve
0

Jag hoppas att vi ordnar en roadtrip snart (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

_Jag_
0

Jag har lyx :) bussar till gekås. tar ca. en halv timma- timma :P

wewwa
0

Jag tkr oxå att dom har dåligt med shettissaker där, men som tur är passar de flesta ponnysaker till Razz.. :P

[Emmelo]
0

#9 tur för dig..=) mina kan verkligen inte ha Ponny storlek…bara shettis som gäller här…=/ haha…

Ha så kul alla som ska ner… ingen som åker från Dalarna som råkar ha en plats över i bilen…;)??

SofiaGenne
0

Jaao, var där för ett tag sedan :)
Finns faktiskt flera riktigt bra saker!

Måste tipsa om SNYGGA och BRA & BILLIGA ribyxor där!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

bubbelbubbel
0

tillhör väl också skaran som har det lyxigt med en timmes resa dit. dock är jag där en gång varannat år. max.
tror jag varit där…3 eller fyra gånger på säkert tio år..

[chriistina]
0

Jag ska dit i början på juni när skolan slutat :)
Vi har 2 timmar dit, går rätt snabbt.

halludu
0

Jag ska dit imorgon=) Jippi !!=D Och shoppa loss på ponnygrejjer till Silver=) ^^ har dock bara 600 =(

[Teddy]
0

Det finns ganska gott om shettisgrejor. Var där i mars. Täcken och vojlockar/schabrak är biligt, Bvitamin oxå.

tezzie
0

Vad har dom i hästväg då? Har varit där några gånger men då hade jag inte häst så jag kollade helt enkelt inte in den avdelningen :(

AusaBausa
0

#16 dem har det mesta;-D

Akerberg
0

Jag kom precis hem därifrån nu =)

Enda jag köpte i hästväg var en rosa grimma med texten söt och ett par handskar.  Köpte också pälsglans, en spångrep och 3 svampar åt Snörpas ägare

Kanske slänger in bild på grimman sen =)  Det fanns många grimmor idag, men väldigt få schabrak

tezzie
0

Hur pass billigt är det där då? Tex grimma, schabrak och pälsglans?

Akerberg
0

#19  Grimmor från 16.95 och uppåt såg jag idag, de flesta kostar 30-50.  Schabrak fanns från 70 men det var inga snygga idag, var lite snål också… FF pälsglans 89.95  Täcken från 200 (ofodrat regntäcke), träns från under 100-lappen o uppåt. Senskydd från ca 70:-

Ledin
0

#4 va jag hittar massor till a-ponny täcken jätte fina, vojlokar träns grimmor i mängder å det finns super söta grimmor med flugband till a-ponnys ja alla finns det till enfärgade till ursöta. Tror du hon leta så bra då? Kan ge er alla som ska ner dit kolla på alla vitaminer o mineraller ja allt sånt dom har bra märken o kolla priset :) Jag köper 2 dunkar b-vitamin när jag är där det går alltid åt, sen passa på kolla in fynd-rid-kläderna :D jag hittade fina jackor för under 100kr snygga dessutom :) köpte passande saker till kusen så vi va snygga när vi red. Gå igenom allt slarva inte, ska man köpa träns så kolla på hur dom är i spännerna, öppna å igen har man otur kan man vara snål å ta det billigare (ibland e dom bra men inte alltid så e det ju med alla affärer) Och flugtäcken där kan ni fynda jag köpte 2 ett billigt å ett lite dyrare dom satt bra bägge två på mina russ. Även vanligt regntäcke o ett vintertäcke i stl full dom satt oxå bra kanon fina o bra kvalite med. Småsaker kan man köpa i andra hästaffärer för samma ca samma pris så köp lite dyra saker som är billiga där nere det e mitt tips :D

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grimman jag köpte till hästen på avataren

Ledin
0

ridbyxor om ni rider i det där har ni allt från vanliga oskodda till helskodda olika färger rutigt mm jätte fina Dom får även in märketskläder som kyraK jag har en jacka som jag köpte där nere för 199 kommer till en ridsportaffär ser samma jag fick lägga på en 1000kr om inte lite till i den affären så där nere kan det finnas bra dyra märken men för riktiga fyndpriser :)

sophiia
0

finns massa hästsaker, bra ridbyxor iaf :D en as bra ridjacka från isabelle werth, inget regn kommer in eller nått till o me vindtät. bra pannband till hästen mitt kosta 10 kr XD

tezzie
0

Ahh, det blir till att spara pengar redan nu ;)

Vet inte när vi ska dit, men vi ska till Gullholmen v.29 och det borde bli då nån gång =)

Klasselover
0

Var där 12:e maj ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

#4 - När jag var där såg jag både täcken, träns, grimmor och bett bl.a. i shettisstorlek :S

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

[Emmelo]
0

#21 & 27….tror att de beror mkt på vad dom har fått in iaf…de va svaret hon fick då…att de inte kommer shettisaker varje dag,..hade väl otur kanske…=/

Cavello
0

Jag var där förra veckan och shoppade en hel del :D

QuickStep
0

jag förstår inte vitsen me o åka te ullared och trängas och svettas bland allt folk! Jag va där en gång me min sambo o dotter och det va så mycket folk där så det va helt sjukt…
D e värre än ikea.
Okej d e billigt men d kostar ju o åka dit oxå.
Så d jämnar väl ut sig o handla på hemmaplan?

Eller så kanske d  bara e ja som avskyr o trängas me allt folk…

LinneaG
0

#30 - Jämnar ut sig gör det nog, iaf om man ska köpa tex. häst täcken, man tjänar ungefär 200kr per täcke om inte mer.

Vi har kanske 6h ner dit, men stannar och fikar och äter på vägen så det blir som en liten road trip. Det är ju kul att komma iväg någonstans också.

fridak
0

de ggr jag handlar på gekås så tjänar jag på att ha åkt dit. som LinneaG säger så sparar man minst 200kr per utegångstäcke. skulle jag åka bussresa dit betalar jag 210kr för biljetten, minst ett täcke köps var gång så det är rätt fort intjänat.

de andra grejjerna är billigare där också. ett par helskodda ridbyxor kostar väl max 300 på gekås. jag vet däremot inte hur vitaminer, tillskott, lädergrejjs och sånt står sig i priser. jag ahr för mig att 2,5l b-vitamindunk bara var en tia eller tjuga billigare än citygross här.
longeringsspön är också rätt billigt, köpte ett lite finare och såg priserna på likadana i ridsportsbutiken hemma och de skiljde nog en hundring…

Cilla89a
0

#30 skojjar du? :O det är ju sviiiinbilligt :D till och med jag som är märkes tönt på häst saker vill dit, för där finns billiga bra och ha och slit och släng saker :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Akerberg
0

#30 Man ser helt enkelt till att åka rätt dag…  Vad där igår, knappt något folk alls, inga köer och ingen trängsel någonstans.

LinneaG
0

Sen så finns det ju inte bara ridsaker. Finns ju hushålls saker, så som täcken, kuddar, lakan, bäddset, handdukar, lampor, porslin, glas, kläder, filmer, elektronik (jag köpte en plattång och datormus), mat, godis, hund och katt saker, leksaker - ja hur mycket som helst!

bubbelbubbel
0

haha en jobbarkompis till mig var så korkad att jag inte visste var jag skulle ta vägen, när hon berättade att hon på fullaste allvar trodde det skulle vara lite folk i ullared under första maj.
för då var det ju inte långledigt i stort sett hela sverige och folk passar på att åka, nej nej.

om jag åker dit, så åker jag en kväll, typ onsdag eller torsdag, så man kommer en timme innan stängning, då är det nästan tomt där inne, perfekt för mig :)

LinneaG
0

#36 - haha, en timme räcker inte för oss :P

Vi går in senast 8, går ut vid 11-12 och äter lunch, packar bilen och ser hur mycker mer vi får plats med sen går vi in igen och kommer ut mellan 15-16 :P

AusaBausa
0

Det är ju SÅ kul att åka till Ullared! Handla billigt, roadtrip som ngn sa o bara kolla in alla människor som trängs, svettas, svär o ryter på varandra…;-P bara äääälskar det!!!!

Ledin
0

haha #30 du när jag vart nere så har det vart raka spåret in inte kö i kassan utan max 4 innan dom har ju massor med kassor. Så det där med trängas det har jag inte sett å vi åker dit minst 3 gg per år. Sen vill jag oxå säga att alla dom gg har det funnis massor med söta-tuffa saker till Shettisar, mycket sällan det dåligt med saker i den storleken värre med cob där brukar vara utplockat, varför jag tittar på a-ponny mått är för att jag har en som föder upp söta shettisar å köper alltid något fint (nu andvänder itne hon täcken på sina) men ser ju alla söta som finns även fina reflextäcken å man vill nästan skaffa en egen så söta saker det finns. Sen kolla in skingrimmorna finn massor för bra pris. Det har jag köpt till mina och givetvis 2 till min vän till sina småttingar :)

Alex
0

Nån som vill köpa med ett eksemtäcke till mig därifrån? Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinneaG
0

#40 - vart bor du?

Alex
0

Karlstad :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

LinneaG
0

#42 - Lite långt :P

Alex
0

Jo jag vet, det ligger ju inte på bästa stället för att nån ska åka förbi när de åker till/från Ullared heller direkt.. :P

Men funderar på vad frakten kan gå på, om man skulle kunna fjäska för nån som kan skicka i så fall… Beroende på hur mycket man tjänar på det då :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

tezzie
0

Jag ska ju dit v.29 och kan handla åt dig då, men det är ju lååångt dit :) Ska dit med min syster ifrån Karlstad så hon kan ju ta med täcket dit :)

QuickStep
0

Hahah okej ja e visst nerröstad med att det inte e kul o vara på ullared.
Men men, jag som har 2 shettisar. hur kan ja ha missat alla bra saker då?
Jag får väl ge d en chans till då nån gång.. kanske får bli nästa år.
Jag tänker inte ge mig på ullared nu när ja e gravid i v.30! =)

LinneaG
0

#46 - Har man otur så kan man ju lyckas komma dit när ingenting finns. De får oftast inte in samma saker. Jag har varit där två ggr med kanske 2 månaders mellanrum och då har det inte funnits en enda likadan sak.

Alex
0

#45 Åk imorgon istället! :P

Nej men jag kan ju försöka komma ihåg det, så kan ni få handla åt mig om jag inte har vart tvungen att fixa ett innan.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ledin
0

#46 gör som jag gör haffa en blåtrögad person där nere så frågar du efter det du letar efter och åka aldrig vid löningen,pansion,barnbidrag bästa datumen är mitt i sen kan man ringa ner å fråga vilka dagar det brukar vara minst folk dom brukar stämma bra. :) det e bra att gå in på deras sida och om man ringer kan man redan där kolla in när dom får in nya saker :) Jag brukar ringa å finns alltid nån bra tjej som jobbar på den avd man kan haffa men håll hårt i henne :D

Akerberg
0

Någon som ska åka dit snart som kan tänka sig att köpa en rosa ryktväska åt mig? (Skicka PM)

LinneaG
0

#50 - Vart bor du?

Molla
0

Nån från Katrineholmsområdet som sk åka snart? Är sååå sugen! Ullared är faktiskt bättre än tradera!!! =P

Akerberg
0

#51 Jönköping

LinneaG
0

På söndag åker jag från Stockholm hela vägen ner till Ullared.
Någon som varit där senaste veckan?

LinneaG
0

Imorgon åker vi! Startar vid 12 på dagen, räknar med att vara nere senast 19 med alla stopp på vägen.

Inköpslistan har blivit lång!!

halludu
0

Min kompis var där igår på morgonen och köpte senskydd, 1 grimskaft, 2 par ridstrumpor, 1 fårskinnsgrej till pullar tränset, och en vojlock=)

LinneaG
0

#57 - oj, det var inte mycket :P

halludu
0

#58 de sakerna var till mig^^, Hon köpte massor xD

fridak
0

nu får ni faktist se till att visa bilder på vad som kom med hem:)

LinneaG
0

Hemma nu! Och ganska fattig! Jag och systern handlade för 7.000 sammanlagt.

Bilder kommer imorgon när jag provar allt på hästen.

LinneaG
0

Min shoppinglista:

**Häst:
**Fleecetäcke jacson där hälften var nät - 99,00
Täckesgjord x3 - 29,95st
Foderhink á 5L x3 - 8,95st
Lock till foderhink x3 - 7,95st
Hästgodis 1.3kg x2 - 24,95
Hästgodis 1kg - 24,95
Ridbyxa vit helskodd - 239,00
Ridbyxa rutig helskodd - 299,00
Ridkavaj - 299,00
Dressyrspö x2 - 29,95st
Brösta - 199,00
Schabrak x4 - 69,95st
Matringal - 59,95
Luvtröja rid - 119,00
Ländtäcke - 119,00
Vintertäcke - 299,00
Regntäcke x2 - 349,00
Stall/termotäcke - 229,00
Dressyrgjord - 69,95
Fleecetäcke - 79,95
Regntäcke ofodrat - 199,00
Sadelöverdrag - 19,95
Benreflex 4p - 49,95
Ridhandske x2 - 49,95
Piggborste x2 - 5,95st
Bett rakt äppelsmak - 89,95
Helosan - 49,95
Helosan sol - 59,95
Ridstrumpa x5 - 19,95st
Flugmedel renon 1L - 89,95
Sommarspray 1L - 109,00
Grimskaft - 19,95
Flughuva - 49,95
Grimma m text - 49,95
Pullaträns - 129,00
Ländtäcke fleece m text - 79,95
Fölgrimma - 16,95
Hovkrats - 3,95
Hästsalva - 59,95

Övrigt:
Prydnadskudde x2 - 79,95st
Ljusset på en bricka - 99,00 (present)
Kattigloo, hus till katter - 119,00
Hundfäll - 39,95
Kofta x7 - 119,00st
Tröja v-ringad - 119,00
Idominsalva x2- 23,95
Deo nivea x2 - 19,95st
Necessär björn borg - 59,95
Kattleksak 10p - 19,95
Strumpa x12 - 9,95st
Fleecepläd - 29,95
Hårsnoddar x2 - 4,95st
Hårnålar x2 - 5,95st 
Nagelfil - 6,95
Hårsnodd x2 - 6,95
Kattleksak - 9,95
Fotfil - 6,95
Hårborste - 9,95
Fotcreme - 9,95
Tandborste 2p - 9,95
Strumpa x6 - 8,95st
Förkläde - 29,95
Klädvårdsrulle x3 - 5,95
Pyjamasbyxor - 39,95
Hårtork - 49,95
Bebis overall - 49,95
Bebis pyjamad - 39,95
Bebis sparkbyxa - 39,95
Bomullspads - 5,95
CD x2 - 45,00
DVD x3 - 49,95

Summa totalt: 7093,00

Bilder kommer senare på Hästsakerna.

jees94
0

#62 inte lite ^^

fridak
0

jacson svettäcket har jag också. jag chansar på att ditt är i  beiget fleece och blått nät;) har sett andra som köpt det från gekås. jag hittade mitt i falsterbo förra året, hela 39 kr dyrare där;), fast mitt är grått fleece och svart nät.

LinneaG
0

#64 - det är grått fleece och svart nät. En kompis hade köpt ett liknande, samma färg och samma märke för 699 i sthlm.

fridak
0

#65 då har du likadant som mig, men fanns det i beiget+blått också? 699kr skulle jag aldrig gett för det, även om det är bra…

LinneaG
0

#66 - nej, inte jag heller :P Det fanns bara det grå/svarta i stl. 165 iaf.

fridak
0

#67 det är väl rätt svårt att hitta så stora täckesstorlekar på gekås?

LinneaG
0

#68 - sådär, beror lite på vad du ska ha för stl. Kan vara rätt utplockat, men då ska man fråga, är ofta de inte hinner få fram allt. Men i de flesta täcken har de 105/115-155/165.

[Jennniie]
0

Vi vill ju se bilder:D

LinneaG
0

#70 - bilder kommer imorgon när sakerna provas på hästen,

[Jennniie]
0

Okii ;)

JOSSE-E
0

Åker imorrn från sthlm :) ska bli kul Skrattande

wewwa
0

På fredag ska vi åka till Ullared. :)

Ledin
0

ja visst är det billigt där nere man får en jäkla massa för 1000:- här i vanlig butik skulle man får ett par ridbrallo o en mankam för det :9

[chriistina]
0

Den 5 juli ska vi upp där :) Hoppas hitta mkt rosa till medryttarpollen :D
Och sen ridkläder till mig också förstås ^^

tezzie
0

24 juli ska vi dit =)

halludu
0

Bilder linnea !!! =)

Eve
0

Jag och ett par kompisar åker nog ner v. 27 är det tänkt..

LinneaG
0

#79 - Va kul! Ska du ha täcket ändå?

Eve
0

linnea - jadå (: måste bara få in mina pengar först.. fattar inte varför jag aldrig får dem

LinneaG
0

Fleecetäcket stl. 155 det var lite litet och kort.

LinneaG
0

Vintertäcket stl 155 också lite litet..

LinneaG
0

Fleecetäcket som var halva nät stl 165

LinneaG
0

Regntäcke ofodrat stl 155

LinneaG
0

Regntäcke fodrat med halvhals stl 155

LinneaG
0

Stall/termotäcket stl 165

LinneaG
0

Flughuvan - provade endast, hon gick inte så med grimman under i hagen.

LinneaG
0

Och en sista bild på schabraken.

lisette
0

det där lila täcket är kanonbra!

LinneaG
0

#90 - aa, gillar det redan :) satt väldigt bra!

Maja
0

Oooh, jag vill också åka dit! :) Hur lång tid tog det för er att åka?

lisette
0

#91 o det står emot väta jättebra! det är ett kanonköp. vad kostade det?

lisette
0

#92 ska du t götebort får du ju nästan ta o åka dit!

Maja
0

#94 - Joo, jag vet. ;) Ska nog åka på lördag så om mamma har lust så.. ;)

Ledin
0

kul med bilder så man kan se inköpen :) jag gillade täcket med halva nät o lila regntäcket men även det ofodrade täcket va bra men kan ju ha ett fleecetäcke under vid kyligare dagar. Vilka bra inköp du har gjort. Dom som inte passa riktigt kan du säkert sälja till nån fina va dom ju :)

Maja
0

LinneaG - Såg du om det fanns eksemtäcken och kommer du ihåg vad de kostade?

_Jag_
0

#97…jag var där för ett tag sen (2-3 veckor sen) då hade dom eksem täcken i ponystorlekar för 299:-. Dom är jättebra jag köpte två stycken :D

Maja
0

#98 - Okej, tack! :)

LinneaG
0

#93 - kostade 349kr.

#92 - det tog drygt 5,5h för oss dit.

#97 - Fanns kanske 5 olika sommartäcken, men kollade inte så mycket på de.

fridak
0

vintertäcket har nog jag också, är det fodrat med 360g foder? ska det ha halvhals men har bara en flärp på mankammen?

wewwa
0

Igår var vi på Gekås. Till mig blev det lite allt möjligt och till hästarna/stallet blev det inte så mkt, men iaf jodopax gelé, helosan, reflexer, sårspray, longerlina och läderbalsam, har för mig att det var något mer oxå.
Vi har ju bara 1½ timmas bilväg dit så vi åker lite oftare. ;)

Eve
0

jag ahr hrt att de ska öppna en butik i Västerås också, någon som vet nåt om det?

[Jennniie]
0

Eve- Har inte hört nåt, men de vore ju suveränt ! kan man ju åka dit varje helg :) hihi

fridak
0

nu puttar jag upp tråden! Jag ska till gekås första helgen i oktober, vi har bokat stuga lö-sö för att kunna tömma plånböckerna riktigt ordentligt;)

Någon som varit där nyligen eller ska dit snart? Vad kom med hem?

#103 jag har inte hört att de ska öppna någon annanstans, tror de håller sig där de är för att behålla kundtrycket. Skulle de tillslut inte kunna bygga ut mera varken åt sidorna eller på höjden så kanske…

Cavello
0

Var i Ullared för några veckor sedan men blev inte så mycket grejer, men ska dit om några veckor igen och shoppa hästsaker. Behöver verkligen en svart vojlock :)

chik
0

För er som vill åka till Ullared.

Så har affärerna uppet, nu mera på söndagarna..

Lena Mint Girl With Gum 

![](http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=[object Object]&pp=ZCYYYYYYYYSE)

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ledin
0

jag var där förra veckan hyr alltid en stuga en natt för att det e smidigt o prova kläder då man har barn. Det var dåligt med vanlig grimmor för stor häst men hitta en för 39kr passa han o färgen vart förvånasväd fin. Visa sig att täcket o grimman var i samma färg så det vart kalas. Köpte även ett svart pullträns o bett bra kvalete även kolla spännerna rek jag (köte ett skitträns där för 1årsen spännerna var rena skiten) shabrak snyggt lent i brunt o en svart. Även lite b-vitaminder (dunk) å lite annat små plock. En skön tröja o ridbyxor o ett gäng strumpor så nu har jag gjort så man passar färgmässigt med grabben :) Russen köpte jag nya grimmor till  o grimskaft då det e trevligt o ha fina grimmor på dom. Missa kolla efter ny longerlina då jag skulle behövt en till.

wewwa
0

#107 Det läste jag för ett tag sedan, det är bra tkr jag. ;)

#108 Vi har köpt två longerlinor på Gekås. Den första var rent "skräp", den gick sönder i haken efter att jag o Chessa hade gått ett par hundra meter, jag skulle lugnt ta upp hennes huvud från gräset och haken small av direkt.. :o
Nästa gång vi kom till Ullared tog vi med linan och kvittot och fick en ny som har hållt jättebra och i sommras köpte mamma en till och den har oxå hållt väldigt bra. Men kolla noga innan du köper det, inte kul med lösa pållar. ;)

Cavello
0

Var där i söndags, på deras första söndagsöppetdag och det var lagom mycket folk, kom fler framåt eftermiddagen. Blev en hel del grejer inköpta, mycket kläder och annat men inte så mycket saker på hästfronten. Köpte endast ett fleecesadelöverdrag x)

_Jag_
0

Var på Ge-Kås idag och köpte allt jag behövder till nya hästan =) Ett vintertäcke, lila och mint grönt ^^ undrar om det kommer uppskattas av hästen :P för 399 :-, ett regntäcke 299:- ett ull täcke (skit snyggt) kornblott med guld passpoal och svart kant.249:- ett fleece för 79.50 ett stalltäcke ( mörklila och svart rutigt) 229:-. Sen blev det en grimma ett schabrak ett svart pullarträns med vita sömmar  och lite pälsglans och 4 transport skydd ( grås med rosa kant och tre stora svarta kardborre med en dö skalle på :P 199:-) Jag har lyckats göra min nya häst till en bortskämd liten fjolla på hmmmm.. en vecka^^ Fast det var väldigt billigt och mycket bra täcken som verkade vara av god kvalité. guld värt när men behöver köpa så mycket saker nu när man gått över till stor häst =)

lisette
0

#111 det var jag med.

blev ett lila regntäcke, ett bett, lite reflexer och lite julklappar…

Cavello
0

Var på Gekås förra söndagen också och i hästväg så blev det 2 par benreflexer.

carrrrrooooo
0

Jag var där i lördags:) och det var den första gången jag var där.. jag gjorde av med 3800:- Skäms men det var på mycket bra saker köpte bland annat: vintertäcke med 300 gr fyllning till hästen och sen en sadelgjord som är i fårull och 2 nya bett och b-vitamin och en man borts och massa saker till min och massa julklappar:D..

LinneaG
0

Jag var där i lördags. Det var kö i 1 h innan vi kom in, så spöregna det också! Men väl inne så hittade vi det vi behövde.
Blev en hel del stallutrustning, hästsaker, ryttarkläder och lite vanliga kläder. Summan slutade på 7000kr.

LinneaG
0

Nu är det dags igen! Imorgon åker vi ner!!

joooossan
0

#116 Berätta gärna angående hästutbudet när du kommer hem! ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

AusaBausa
0

Jag vill jag vill jag vill jag ockås åka dit…

Hästartiklar är väl flyttat till nedre plan har jag fattat det som!?!

joooossan
0

#118 Precis! Nedre planen är jättebra uppdelat nu!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Killen
0

#116 Inte alls avis… :-P

Om du hittar ett rosa sadelöverdrag får du gärna köpa me :)

kissmekate.blogg.se

ebengtssson
0

kan du kolla vad deras hoppgjord kosta (A)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Rafflan
0

verkar farligt att åka ditt, plånboken verkar ta rejält med stryck XD

lisette
0

#118 ska du med nu i slutet på månaden ev början på nov?

LinneaG
0

Det blev en hel del handlat!! Vintertäcke - 299kr! Regntäcke - 349kr. Fleecetäcke m gjord - 99kr. Termotäcker - 199kr!!

Hästavdelningen kändes större nu när den flyttat ner!

Klasselover
0

Idag blev det en sväng till ullared vilket betyder uppstigning kl 3, sov några minuter i bilen på vägen dit och hem dock..

Skulle kolla hoppgjord åt något, kostade 449:-. Tömkörningsgjord hade dom ingen inne..

Det blev;
Regntäcke m halvhals 399:-
Bogskydd 149:-
Reflexbrösta 49:-
Mörkgrönt sammetschabrak dressyr 199:- (som jag letat efter mörkgrönt schabrak!)
Rosa schabrak dressyr 99:- (för skojs skull ^^) 
Pullarträns 159;- (köpte det för tyglarnas skull som här hemma bara dom kostar 199:-, men ett träns är aldrig fel, använder så pass många olika bett så :))
Tefat 29:- till tolkning i vinter!
Whiteboardtavla till stallet 49:- plus pennor 9:-
Benlindor mörkgröna, ska användas när jag tävlar körning så de matchar vagnen, 29:-
Hjälmmössa 29:-
Hövåg 29:-

Och till sist, dagens tips, en ridoverall med reflexer på för 649:-! Exakt samma modell som hööks säljer för 1329. Stor i storleken, fanns bara i XS och XXL när jag var där, har egentligen M men XS passade utmärkt.

Nu är alla lite prisuppdaterade!

fridak
0

jag var också där idag, tyckte att utbudet var lite halvdant mot var det brukar vara på täckes-, grim- och schabrakfronten. Fick iaf med mig ett 200g fodrat utetäcke för 299 och ett regntäcke med tunnare foder för 349. gjorde en sista sväng förbi hästavdelningen och då hade de fått in fler färger av ankykopiorna, dressyrschabraken i mockaimitation så då fick 2 st sådana följa med hem. hade velat ha en lädergrimma som jag haft tidigare och sett flera ggr innan, pålle lyckades ha sönder sin men idag fanns ingen sån alls. de lädergrimmor som fanns var antingen stela eller i fel storlek.

KallaMigMimmi
0

ska till Ulared nästa helg har ingen häst men ska köpa ett par jeanstights att rida i om det finns några kvar! trivs inte i ridbyxser och i jeans är så dyra så tänkte att det kanske kan va något:)

Sen skulle jag vilja köpa en longeringslina hälst rep någon som sätt något sådant där?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Klasselover
0

Longerlinor brukar alltid finnas inne, ligger runt 40:-

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.