Lykkabilder..
Igår var lykkas ägare framme med saxen och kapade både man och pannlugg. Igårkväll stod jag med trimkvin för att fixa till det, för att det såg verkligen hemskt ut.. Luggen var helt rakt avklippt precis ovanför ögonen!! Hon såg ut som en Agda, 93 år ungefär,,, Hur som helst försökte jag tunna ut och skära till den, vet dock inte hur bra jag lyckades.. Men det ser i alla fall bättre ut nu:)
När jag klev upp idag visade termometern 13 grader i solen.. Perfekt tänkte jag och begav mig till stallet för att rida ut en sväng på Lykka.. Solen värmde på ryggen och fåglarna kvittrade glatt i skogen. Vi red över pålande vatten som samlats i skogen. Det var bara hon och jag. ensamma. Det var den bästa stunden på länge. 1½ timme senare kom vi hem igen… då tog jag ut henne i tränset för att fota! Men då hade solen gått i moln och det blåste riktigt rejält.
Såhär blev resultatet :)

Men hon blev ändå fin tkr jag :)
Lät som en härlig ridtur o fina bilder, gillade den i #0 bäst :D
Ja, nu ser man ju hennes vaxckra huvud och ögon mer :).. Tycker att det blev fint… Dessutom var det ivägen när vi hoppade och hon blev helt dyblöt på halsen =/
Hon trivs nog i det tror jag :).. Fast nu när hon ser världen med andra ögon så blir allt lite läskigare ^^.. Innan såg hon ju inte så mycket

Hm, föredrog den långa luggen, hon ser lite ponnyaktig ut med kortare. Men hon är fin fördet!
Får du rida Lykka närhelst du vill eller har du skillda dagar?
Och en annan sak, får du klippa och sånt på Lykka utan ägarens tillåtelse? Nu klippte du ju inte men tunnande ut o så.
Bara nyfiken. 
Huu, gillar inte raka pannluggar… Hon som rider min kille hade också varit framme med saxen för ett tag sen. Men du fick till det ganska bra tycker jag :)
oooh, varför hade hon klippt henne ?
det ska vara lååång lugg och man.
men hon är ju söt ändå :)

tycker de vart jätte bra !:D och de är nog skönt för henne , speciellt ni som hoppar:)

Nämeeeen, ser ju ut som en annan häst ju! ;)
Men de var fint =)
Sussi - Jag rider henne alltid onsdag, fredag och lördag.. sedan fr jag rida måndag och torsdag också om jag vill… Hennes ägare skrev ett sms till mig att hon skulle fixa till det, för att hon själv inte kunde ^^.. Ja, det blev lite mer ponny över henne, men hon ser ju i alla fall :)
Bubbelbubbel - Jo, fast den är ivägen för henne när hon hoppar…

Blev en annan häst…men söt ändå
Tycker det var synd att ni behövde klippa av den, men förstår varför. Hennes syn går ju före hennes utseende ;) Och hon är vacker nu också!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

"Neeeej men vad har hon gjort med Lykka" va min första tanke men resultatet blev ju bra, lika vacker som alltid ;-)

hon se rut som en annan pålle men är ändå fin! min kompis klipper sin häst för att hon ska se yngre ut…roger har sin långa man och långa svans, får inte klippa heller för ägaren för hon vill ha lååååååååååååååångt. men jag klippte svansen så att den var ngn mm över marken så att han inte går på den.
#20 Hihi ja, det kan inte ha varit lätt att se med den långa pannluggen! Hon trivs nog bättre i kort. :) Och tids nog blir den ju längre ^^
Precis :):)..
#20 Äh, den bilden var ju mycket sötare :D Fast det var nog det längsta bettet jag sätt på länge :P
slo - jo, det är för stort för henne.. tur att jag inte rider på det mer ;)

Men jag tror nog att hästar ser bra med lugg fördet. När de springer flyger ju håret åt sidan. Men kanske de inte funkar lika bra när man hoppar med snäva svängar osv, luggen kommer väl lättare i vägen då än om en häst springer rakt fram.
På min lilla loppa flyger hennes enorma lugg såhär.
Sussi - jo, det gör de säkert.. Men nu ser hon i alla fall ut som en tävlingshäst mer :) och man ser hennes otroliga ögon :)
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus
Oj vad ovant det är att se henne i kortkort. Det blev iaf riktigt fint! Passar henne bra ^^ Även om låånga manar och pannluggar är finast.. =P Men som du säger, hon ser mer ut som en tävlingshäst nu.
Rubhel - Ja, visst ör det.. Men när man vänjer sig så blir det skitsnyggt.. Tyckte i alla fall jag..
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
På tal om ingenting. Har Lykka svart man med röda toppar? (kanske inte nu när ni har klippt av den, men innan?) Wilda har likadant. :)
Attlid - Ja, hennes toppar bleks alltid av solen och blir röda :)

Jag tycker det var jätte fint, det passade Lykka, jag tycker hon är lika fin hur hon än ser ut.
Clara - Har u sett det Live än? :)

hehe, nej