Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 5041 ggr
Klasselover
0

Reklamera täcke?

Hej! Köpte ett regntäcke från hööks i början av juni som jag inte börjat använda förrän nu, har inte behövts i sommar. Idag blev hästen utsläppt kl 9 och när jag kom dit för att rida vid 13 så var täcket blött rakt igenom! Inte en torr fläck. Det har visserligen regnat konstant under den tiden, men ett regntäcke ska väl ändå tåla regn?

Ska jag reklamera, går det även fast det är ett bra tag sen jag köpte det? Eller är det inte meningen att täcket ska klara konstant regn i några timmar? :s

Har det här täcket.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

JenD
0

Om man läser där nere under kommentarer är det några fler som skrivit att det regnar rakt igenom, ring Hööks och fråga om det är ett "känt fel".. Behöver ju inte vara det men det skadar inte att kolla med dom..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Klasselover
0

Ja det är två som har skrivit det medan fem st rekommenderar täcket och inte skriver något om att det regnar igenom..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Gronstedt
0

Det ska tåla regn en hel dag utan att hästen blir våt! Täckets ytterskikt tar åt sig vatten och blir blött men insidan ska vara torr och hästens päls ska vara torr. Annars är det fel på impregneringen.

Klasselover
0

Ja för visst ska det vara impregnerat när man köper det? Förväntar mig att jag inte ska behöva impregnera det förrän senare.

Ska höra av mig till Hööks och se om de kan ge mig pengarna tillbaka.

elli-kleo
0

Ett regntäcke ska tåla regn! Självklart ska du reklamera!

Det står i beskrivningen av täcket ; Håller hästen torr under regniga höstdagar.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Klasselover
0

Precis, men å andra sidan har jag hört från vissa försäljare att "tål väta" = tål duggregn Obestämd

lisette
0

reklamera! ett thermomaster tåler mycket regn och du ska INTE behöva impregnera ett nytt täcke!

elli-kleo
0

#6 Men det står att hästen ska hålla sej torr och om den inte gör det så håller inte täcket vad dom låvat! Då är det dåligt förklarat tycker jag! Jag skulle reklamera. Hur länge har du använt täcket (t ex 5 dagar i veckan i 2 veckor)?

Klasselover
0

Har använt det kanske 5 dagar med  duggregn till och från + idag, regnade konstant under förmiddagen.

JenD
0

#2 Jo jag ser det men i vilket fall så står det där och det kan man påpeka, jag har jobbat i liknande butik och vet att det kan hjälpa..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

kaka1234567
0

grejen är de är bara att köpa inpigrerings medelle så blir de ett rägntäcke

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Klasselover
0

#11 - Om det från butik är impregnerat, varför skulle det då helt plötsligt bli vattentätt när jag själv impregnerar extra? Täcket är ju som ett såll..

kaka1234567
0

#12. De kanske är dåligt impigrerat eller inget alls de händer faktiskt. De blir så ibland att produsenten/företagaren/skaparen missar de. Och sedan när man köper täcke och anvender de ett tag8vet att du inte gjort de). Så blir de inte vattentät och då är de ju lätt då impigrerar man de. Så de är bara att göra de ,de är inte svårt. Igentligen varje gång man tvätar ska man impigrera täcket.

_Mvh kaka
_

Klasselover
0

Jag har varken tvättat täcket eller använt det "ett tag". Som sagt, ca 5 ggr i duggregn till och från och idag.

emeliekarlssoonn
0

#13  Men TS har ju inte tvättat täcket?
Dessutom ska täcket vara impregnerat i butik och ska tåla att användas flera gånger än 5 innan det börjar regna igenom.

Säger som de flesta andra, reklamera!

kaka1234567
0

Ja som sakg så blev de väl en miss när de gjordes .

De värkar ni missat ;)

och jag skulle inte orkat tjafsa bara köpt en flaska impigrerings medel och fixat de själv

_Mvh kaka
_

[Juniette]
0

Jag hade reklamerat.
Bara ta med täcket och kvittot och åk dit (om du bor nära).

Klasselover
0

Tvivlar på att det håller även om jag skulle impregnera.

Ska till ullared på lördag och köpa på mig 2-3 regntäcken, där är det iaf superkvalité och billigt. Har aldrig varit med om ett täcke från ullared som går sönder/läcker osv..

Klasselover
0

Som sagt, ska reklamera, tror det blir på söndag eftersom jag ändå åker förbi lkpg då.

lisette
0

#16 varför köpa impregneringsmedel när hon har full rätt att reklamera varan?

kaka1234567
0

ja de går ja lika bra men endå skulle da vart jag skulle jag inpigrera

_Mvh kaka
_

Klasselover
0

Ja för det är ju synd att få ett nytt fungerande täcke istället för att impregnera ett såll och hoppas att det inte läcker…

elli-kleo
0

sagt det förut och säger det igen Reklamera!! Du har änvänt täcket 5 dagar och det läcker igenom helt!! Så ska det inte vara. Du ska få pengarna tillbaka så är det bara ;)

kaka1234567
0

#24.tja när man köper de så är de ju impigrerat så de är endast de enda som är skilnaden

_Mvh kaka
_

Gudris
0

Oavsett varför det är fel så är det ju fel på täcket så självklart ska du reklamera, hoppas de inte tjafsar i butiken :)

viktoria91
0

Man har väl bara 2 veckors bytesrätt?

elli-kleo
0

#26 en sån här gång är det nog andra regler som gäller .. en täcke som man inte ens använt i en vecka ska inte regna igenom.

Elshira
0

#26 Man har reklamationsrätt i 3 år. Dock antar jag att täcke anses som "förbrukningsvara", men det skulle då inte ebhöva regna rakt igenom så snart, inte ens om det använts sedan då det köptes.

Hakuna matata!

fridak
0

Reklamera det, det var fel på varan från start och då är det produktgarantin som går in.

Är det imorgon du ska till Ullared?

Klasselover
0

Ja imorgon ska jag till ullared.. Hästen som är nyklippt får tills dess gå med ett 100g-täcke så han inte fryser nattetid, ingen stor risk men det blir rätt kallt på nätterna och han är "halvklippt", räcker med regntäcke men har ju inget annat för tillfället.. Det här täcket sitter iallafall perfekt (regntäcket sitter inte bra dessutom!), älskade ullaredtäcke! x)

fridak
0

#30 syns där då;)