Nya bilder
Var med en kompis som tävlade idag, hon kom trea i LD men fick tyvärr två stopp i LC. Hennes ponny är väldigt knepig, men hon är väldigt duktig. Hon var en av de få som red med huvudet och inte som ett ponnybarn om ni förstår hur jag menar ;)
Hade självklart kameran med mig i högst hugg så det blev ett par bilder, en del har jag lagt ut på min hemsida (www.emeliegertmo.info.se). Skulle gärna vilja höra vad ni tycker om dem, här, i gästboken på hemsidan eller både och :)
Hälsningar Emelie Gertmo
Hehe, vi två är riktiga fotofreak alltså. ;)
Jag tycker bilderna var fina, på fuxen med ryttare är det lite synd att ryttarens huvud är avklippt eftersom ryttaren är en stor del av bilden. Dock kanske du inte hade tillstånd att visa hennes ansikte? Det ser också ut lite som om du suddat bakgrunden, i övrigt en fin bild med snygg öron-huvud-ben-position = bra tajmat från din sida. :)
Det sista porträttet på den prickiga hästen tycker jag om, mycket uttryck och attityd i bilden. Gillas. Det känns som om alla bilderna har en röd-rosa-gul "hinna" över sig, en färgnyans som tar över, har du medvetet redigerat dom så eller leverarar objektivet/kameran sådana färger vid dåligt väder?
Hästarna är urtjusiga. :) Vilken av dem är din kompis häst?
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Haha, ja verkligen (;
Ang. bilden på fuxen vet jag inte riktigt vad jag tänkte med (fötterna?), antar att jag koncentrerade mig på att fånga hästen i rätt travmoment utan att få med saker i bakgrunden som fanns i pricip överallt och glömde bort ryttaren, hm. Miss från min sida helt ekelt. Och jo, gjorde ett misslyckad försök till lite mer oskarp bakgrund, kom på i efterhand att jag hade glömt ta bort det innan jag sparade för hemsidan, ska ladda upp orginalbilden istället ;) Annars är inget redigerat.
Använde vitbalans molnigt, märkte först i datorn att det blev lite rödnyans över bilderna. Var även lite osäker på om det bara var min dator som är lite konstig, den brukar visa konstiga färger i tid och otider, men nu när du också påpekar det ska jag ändra färgbalansen lite och se hur det blir. Nämen ush vad allt låter som bortförklaringar nu, det var absolut inte menat så, tack för kritiken, det är sån jag behöver :)
Den bruna ponnyn med trea-rosetten är min kompis, Boom Bellis heter den :) Ägs av Alice Lindström, såg att ni hade bytt länkar med varandra.
Emelie
Haha okej. :) Nej men jag förstår!
Åh, är det Bellis?! Jag tyckte väl det :) Hon är superfin och Alice fotar också väldigt bra.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jo, Bellis är en ponny med humör, tur för hennes skull att hon är så söt ;) Och Alice är väldigt duktig ja, både när det gäller ridning och fotografering, man blir lite avundsjuk.. ;P