Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 3103 ggr
ebengtssson
0

hur tränar ni er själva?

Precis som rubriken säger: hur tränar ni er själva?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

thilda-
0

jag tränar mest kondition.. så jag är alltså ute och går el joggar minst 5km varje dag.. ibland händer det att jag cyklar

Lorita
0

löpband, roddmaskin och lyfter lite skrot ett par gånger i veckan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[trollduva]
0

går/springer och cyklar 5 dagar i veckan och har på det tapat halva mig själv i vikt på 6 månSkrattande

Rynkel
0

går du gympa (typ aerobica liknande, styrketräning, kondition osv) i simhallen två, minst tre gånger i veckan samt promenader på några kilometer i rätt bra hastighet då och då

Birke
0

Förutom en gympa lektion i veckan och det som behövs göras i stallet inget. Känns förj'ävligt, men har ingen motivation.

Kristall
0

Stallsysslorna i skolan varje vardag + hos sköthästen några dagar i veckan. Rider några ggr i veckan.

Utöver det så promenerar/tränar jag med grannens unghund ibland o är hundvakt till en hyperaktiv terrier ibland, joggar när motivationen finns och är ute ganska mycket med syrran o kaninerna men annars hinner/orkar jag inte motionera speciellt mycket. Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zaphix
0

Springer ett par dagar i veckan just nu. Känns som att det behövs nu när jag rider mindre och kör mer, körning ger inte så mycket träning för mig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zabbio
0

Promenerar/springer (intervall :P mest rask promenad med svingande rörelser) i alla fall 3-4 gånger i veckan. Rider, så klart, och så tränar jag kampsport 2 gr i veckan.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Aribigga
0

Vet inte om det räknas men jag rör mig konstant hela tiden när jag jobbar så går jag ut då och då en sväng med James, annars inget, tid och ork finns inte riktigt :(

lurvponnyn.vimeddjur.se

ebengtssson
0

jag: cyklar/går till skolan ca 2.3 km (enkel väg) promenader med hundarna, jobbar (någon helg då och då på hundkenneln=MYCKET springades fram och tillbaka) Idrott en dag/vecka på skolan + ridning hemma ( 2 hästar som rids 6 dagar/v) promenad med tanten (eller ridlektion för lillasystern) ca 4-7 dagar/v

Och ridning 2 dagar i veckan på skolan.

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

jackiejohn
0

! idrottslektion i veckan….får ibland gå från bussen och då är de 2km hem annars är det bara stallsysslorna och markarbete med hästen då menar jag promenad eller dyl.

Spelade fotboll men fick lägga av pga av förstörda knä och fotleder..ridning klarar jag av om jag får vända stigbygeln "ut och in" Flört

Zadeira
0

Cyklar ca en mil tre dagar i veckan (till och från jobb blir ca en mil och jag jobbar tre dagar i veckan).

Promenerar nästintill varje dag, har varit dålig den senaste tiden på det men ska ta ordentligt tag idet igen.

Försöker gymma en gång i veckan minst, dvs träna styrka. Borde träna mer kondis, men tycker det är så fruktansvärt trist. Mycket roligare med styrketräning.

WornOut
0

Jag försöker gå fram och tillbaka till skolan 2 dagar/vecka (20 min i raskt tempo).
Praktiserar i ett stall 2 dagar/vecka (stallsysslor, rida 1-2 hästar, köra 1-2 hästar, tömköra 2 unghästar(tillfälligt))
Rida min egen ca 3 dagar/vecka.

Förutom det blir det inte så mycket. Men jag vill verkligen träna mer, så jag ska börja gymma också :)

Alex
0

Genom att sköta en gård med 25 hästar, räcker ganska långt… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Popstar
0

Cyklar ca. 6 km/per dag (till & från skolan) och sedan till stallet  6 km/per dag (till&från), rider 6 ggr/veckan på min häst samt går promenader med honom =)

Popstar
0

#15 Tilläger även 2 ggr idrottslektion/per vecka ^^,

amanda-h
0

2 idrottslektioner i skolan/vecka, rider 5 ggr/vecka och så lite powerwalk när jag känner mig motiverad ;)

Sen x antal situps varje kväll (när jag kommer ihåg det Oskyldig)

elli-kleo
0

* Skolidrott 2 gånger i veckan

* Gymmar 2 gånger i veckan (tot. 4 timmar)

* Jumpa/skivstång 1 dag i veckan

* Spinning 1 dag i veckan

Cyklar minst 3 timmar i veckan och så cyklar jag även till/från skolan.

Joggar, springer och går även ibland. Minst 2 gånger i veckan

och så rider jag 5 dagar i veckan om det räknas :P

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus