Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 356 ggr
PimTheGreat
0

hur hade ni gjort? (ej hästar)

ni kom kanske ihåg att jag blev påkörd i bilen på fars dag i år och fick ont i nacken… var sjukskriven 2 veckor och det blev bättre efter vila…nu har denna värken kommit tillbaka…började för 3 dagar sen och blivit värre och värre nu…nu strålar det ner i ryggen axlar och upp i huvudet samt att jag kan inte röra på huvudet utan att det gör ont i nacken. kan inte heller titta ner (alltså titta ner så jag måste röra huvudet)… känner mig tung och vill gärna "tappa" huvudet bakåt…då värker det inte. Anledningen att jag frågar är för att jag har jobbat nu denna vecka tis-fred och ska jobba imorgon med 7-16. Jag misstänker jag kommer ha svårt att klara detta utan att få värre värk och att de kommer bli kämpigt..samtidigt vet jag det är svårt att få in folk helger. JAg jobbar inom vården….. hur hade ni gjort? Hade ni sjukanmält er och varit hemma och vilat eller hade ni jobbat????

PimTheGreat
0

*putt* hjälp mig….

gejsa
0

Jag hade gått till läkaren.Man får ju anmäla inom några år 1 eller är det rent av 5 år efter en krock. Du kan ju ha fått en splachskada. Vet inte hur det stavas. Men du vet vad jag menar. Jäkla bredband det kommer och går. Hoppas jag hinner skriva och svara dig innan signalen är borta igen.

PimTheGreat
0

när jag var hos läkaren efter krocken så misstänkte han whiplashskada…. har fått ersättning från försäkringskassan så det är bara att ringa dit igen om jag får problem men jag får ju vara hemma 7 dagar väl från jobbet utan sjukintyg eller hur är det? Jag e ledig på söndag så kanske bäst att vara hemma lördag och söndag nu då och gå till läkaren på måndag igen om jag inte är bättre…. eller hur gör man??? tänk de stackarna på jobbet……

PimTheGreat
0

#2 glömde skriva att jag förstod vad du menade…hihi…varför försvinner signalen när du har bredband??? Det gör den aldrig här…

gejsa
0

Heter det så whiplashskada. Trodde det hette wischplaschskada. *ler*

Ja, har du ont så är det inte så mycket mer du kan göra. Fortsätter du att ha ont så blir det väl långtidssjukskrivning.

PimTheGreat
0

#5 NEJ TACK…det vill jag inte. Jag e hemma imorgon och vilar nacken och gå till sjukgymnst sen….det har jag beviljat av försäkringsbolaget så de betalar de… klarar inte vara hemma länge….

Sara
0

Har oxå råkat ut för en påkörningsolycka och fick en del pengar i ersättning från försäkringbolaget.

Saken är att du måste bevisa att du har problem av din whiplash och det gör du inte genom att arbeta när du har ont. Jag rekomenderar dig att skriva ner ALLT du gör som ger dig smärta samt när. Även symptom som depression, minskad sexlust m.m. är betydande.

Sen ska du aldrig skriva under på en slutlig ersättning från försäkringsbolaget. Du kan komma att få problem i mååååånga år och då kan du få rätt till massor av ersättning.

Sara

gejsa
0

Precis #7#.

PimTheGreat
0

#7 ok…tack…jag ska börja skriva ner direkt. Sant det du skriver…

Aourora
0

Hoppas att du återhämtar dig snart!

:)

PimTheGreat
0

#10 ja jag med…. tungt med stallsysslorna nu med värken…tar nästan 30 min per box nu med alla pauser jag måste ta för värken…HATAR DETTA!!!! J****la idioter som ska leka på vägarna och förstöra för andra….åhhh grrr
Jobbigt att sova med….hamnar jag "fel" med nacken i sömnen när jag vänder mig så vaknar jag av värken…