Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 9880 ggr
bunnyheart
0

Hur långt till stallet?

Hur långt har du till stallet där du har din  häst/foderhäst/sköthäst elr medryttarhäst?

Berätta lite om stallet också :)

Själv har jag typ 80m till stallet där jag ska ha Nora (om vi behåller henne ;)).

Stallet håller på att renoveras vilket som är jätte skönt då det var så skräpigt i innan.

Det står 5 hästar i stallet, de heter Midnight (kallas Nisse), Lillan, Prillan, Botvid och Fairytail (kallas Faran).

Det är grannarnas hästar allesammans. Men snart har ju jag också egen häst ;)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Alex
0

Jag har en trappa ner nu bara. Flört Lite närmare än 40-50 mil som jag haft det senaste året… Har innan det haft mellan 1,5-2 mil till stallen ungefär.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zadeira
0

Jag har ingen medryttarhäst nu, men förra hästen hade jag lite mer än en mil och kunde bara ta mig dit med bil.

Till jobb har jag ca 5 km och cyklar.

Lorita
0

Jag har hästarna på gården, om du vill veta mer om stallet och gården så gå in på min hemsida

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ricko
0

Har ju varken häst/foderhäst osv men närmaste ridanläggningen är drygt lite över 2 mil enkel väg.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Stallmima
0

Har 2,5 kilometer till stallet, tar 5-10 minuter med bil eller ca 15-20 minuter på cykel

bunnyheart
0

Kul att många har svarat! Glad

De flesta verkar ha ganska långt till stallet gemfört med mig och Lorita Flört.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Ricko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dock har jag ju planerat att ta över grannen mittemot(ca 100 meter dit) äng som han har bredvid sin lagård i stl large. Nej men hans ladugård är grymt stor och han har haft häst förr så han har redan 2 boxar, och på ängen finns även ett väderskydd som skulle vara jätte fin om man bara fixade till det och lagade till lite brädor (om man hälldre skulle vilja ha lösdrift.)

Han slår även hö och har sitt stora höloft i rummet bredvid boxarna.

Var och kikade in boxarna där allt redan står klart, vattenkopp, höhäck och även sadel och annan utrustning har han kvar ^^

Vattenslang hänger på lagården och om man går ut från "hallgången" kommer man till något som skulle kunna bli en minipaddock också.

Men.. frågan är ju om jag verkligen får ha min häst där haha Oskyldig Ingen som direkt sagt det utan det är mest jag som själv planerat, kan ju heller inte fråga "kan jag få ha min häst uppstallad hos dig om typ 5-10 år?"

Men det hade varit perfekt annars.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

gotlandsruss
0

ibland är det knappa 100m ibland 1mil ca beror på om ja bor på gården eller inte:P

Popstar
0

Har ca. 3 km till stallet och cyklar dit (:

Just nu har vi honom på en stor stallanläggning där de finns en ridskola med omkring 40 hästar + ett privatstall där Curre står.

Han ska snart flyttas till en lösdrift bara några hundrameter ifrån där han står nu.

bunnyheart
0

Ni som bara skrivit hur långt ni har det; Skriv lite om hur stallet ser ut, hästarna och ev. en bild :)

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Em--ma
0

Jag har ca 1 km till vårt stall.

Stall Skörby arrenderas av Håbo kommun och är beläget i Bålsta tätort, i området Skörby. Stallet har 11 boxar, uppvärmt klubbrum och täckeskammare. Totalt nyttjas 8 hagar i varierande storlek. Stallet har även en belyst paddock som är L- formad, vilket gör att man kan vara många i den samtidigt. Ridhus finns på Håbo Ridklubb, ca 50 minuters skrittväg bort.
Från pendeltågsstationen går buss två gånger i timmen som stannar ett par meter utanför stallet. Bussfärden tar ca 10 minuter.

stallskörby 

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

jackiejohn
0

Stallet ligger hemma på gården :)

Det är under renovering och det bor 3 hästar i stallet nu för tiden. Dom heter Sampdoria "doria", Jackie John "jackie" och Oskar ;)

Cilla89a
0

Bor på gård, så dryga 20 meter från huset till stallet ;)
Snart kommer jag dock flytta Brimad till ridskolan i stan där jag jobbar, så då blir det 2 mil c:a.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

emeliekarlssoonn
0

Just nu ca. 1.8 mil. Kommer bli drygt 2 när vi flyttar hästen i oktober.
Dock blir det närmare från pappa. x]

Busangardens
0

Vet inte om ridskolehäst räknas men 1 mil har jag i alla fall.

Ida94
0

Jag och min familj bor på en liten gård så jag har jättenära till vårt stall. :P Vi föder upp shettisar så vi har ca 7-8 shettisar (kommer inte i håg hur många). Sen har jag en foderponny som vi har här hemma.

Chestnut
0

Från och med 1 oktober blir det knappt 20 meter Skrattande

Våra två hästar som ska stå installade och de har en hage på uppskattningsvis 1,5 ha för sig själva. Stallet är anpassat för min hästs kroniska bronkit så det är så gott som dammfritt. Finns 5 boxar varav en är stor nog för att ha som fölningsbox.

På gården finns det dessutom ett gäng (4 st) nordsvenskar i en hage med tillhörande lösdrift. Dessutom hör ett par islandshästar till gården med…

Med vänliga hälsningar
Chess

CherryE
0

Har ca 300 meter till stallet, vilket är jätteskönt. Bra att ha så nära en kall vinter som förra året Flört Stallet ligger fint och man har "utsikt" över alla hagarna från stallplanen. Finns en fin, och bra gjord paddock med som används mycket Glad Tyvärr inga bra ridvägar, utan rider nästan samma hela tiden, blir tråkigt. Rynkar på näsan

Alma-G
0

Bor i Göteborg och har egen häst, har ca 5 km till stallet. Kan ta bussen/spårvagnen på 20-30 min, gå 50 min, cykla 20 min eller ta bilen 10 min (om mina snälla föräldrar orkar köra).
Det är ett stort privatstall med 14 boxar, spolspilta och sex uppbindingsplatser, ett litet i samma byggnad som ridskolans med fem boxar, två uppbindningsplatser och delar höloft och foderförvaring med ridskolan. Ridskolans stall ha elva boxar och ungefär tre uppbindningsplatser.
Det finns en manege, när ridskolan har lektioner finns det en liten volt man kan rida på. Man kan även boka den för träning. Sen finns det en riktigt stor paddock för privatryttarna och en liten mindre för lektionsryttarna :)

Skulle kunna vara lite mer ridvägar men det funkar jättebra, vi har några stycken och dom är jättefina!

Rita-S
0

Några hundra meter till stallet :)

Har Kex inackorderat på den lokala ridklubben.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Zaphix
0

Typ 1,5-2 km..

Är lat och tar oftast mopeden nu när det inte är snö eller is, men sedan blir det till att gå. Nära och bra. :)

Gamla stallet var typ 3,5 km bort, blev oftast moped, bil med någon annan eller gick.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

genorclover
1

Jag har eget stall på gården så har typ 20 m ner. Rätt mysigt när hästarna går på sommarbete utanför fönstret… ;)

Valkyrie
0

Jag har ca 1 mil, som jag brukar cykla på 30 min ;)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

liljegren
0

Cirkus 30-40 meter..

AusaBausa
0

har stall, lösdrift, hemma där grabbarna gått i vinter sen har jag lösdrift t damerna där sommarbetet också finns men dit har jag 2 min o gå;-)

bilden är på stallet här hemma..

AusaBausa
0

här är mitt drömstall uppritat som jag vill ha det om jag ngn gång bygger eget o får köpa marken bak vårt

snailmilla
0

Bor på hästgård, så ser stallet från mitt fönster, tar 2min att gå ut till det :)

www.stallnorrtibble.webs.com

Denna kommentar har tagits bort.
Klasselover
0

Har 4 km till stallet, ett litet privatstall där ägaren har 6 hästar (dottern har 3 ponnyer, mamman/ägaren har två ridhästar och en triangelmärkt f.d. ridhäst som nu är sällskap), två inackorderingar (jag och en till tjej) och just nu har vi två inridningshästar som jag, den andra stalltjejen och ägaren rider in tsm.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Peppe
0

jag har runt 8 km till stallet, inte cykelvänlig väg så tar alltid bilen =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

selfrejection
0

När jag bodde hemma tog det 5 min att cykla (uppförsbacke :p), hem gick det mycket fortare. Men nu har jag flyttat hemifrån och har hästen kvar på samma ställe så det är lite mindre än 2 mil just nu.

Är en stall med bara islandshästar, och en minishettis, ca 30 hästar på gården. De driver ridskola, ridläger, turridning och hyr ut platser till andra hästar. Alla står på lösdrift. Speciellt shettisen som går lös på gräsmattan :p

thilda-
0

jag har 2,5km :) oftast så går/joggar, cyklar eller åker bil dit :) tar ca 20min dit ibland lite minde beror på om jag joggar el cyklar :)
bilder kan jag fixa senare.. nybyggt stall (06) med 6boxar. som innehåller ett Gotlandsrusset säby's ludmila "luddan", och varmblodena: Lemos gustav "gustav", Naomi Campbell "naomi" och till sist men inte minst Liberty VH "lillan" :) och det kommer en till häst dit senare som kallas för loppan.. hennes riktiga namn kommer ja inte ihåg.. men lillan o loppan är avkommor efter Naomi och sen så har vi islandshästen Gimil (?) väldigt osäker på stavningen men :)

Förutom hästarna så har vi ett fikarum, täckestork, foderkammare, och ett stort rum där vi förvarar en höbal så vi slipper gå ut att hämta :) och en spolspilta och en massa annat smått och gott.. och en träningsväg som går alldeles utanför och som har varit en järnväg förut.. skit bra att träna hästarna på..

EmelieJolly
0

Jag har ungefär 1 timme med buss och tåg till stallet.

[Emma-Rhino]
0

Har Leffe inackoderad i ett litet mysigt stall med fyra andra hästar ca 1,5 mil ifrån mitt hem. =) Gillar stallägaren så himla mkt och allt flyter på så han får gå kvar.

Vill ju ha eget om ngt år när jag är färdigutb. Men hon som har "mitt" stall hyr endast gården och ska kanske flytta och jag funderar då på å hyra….

Dålig paintbild på uppbyggnaden med helt fel propotioner =)

[Juniette]
0

Ca 20 meter.

Elinormaggan
0

Bor på egen hästgård tar bara någon minut att gå ut har just nu Mitt D-ponny sto och Min Shettis där :)

Den har vi 5 stora hagar och några små :P

Sen kanske ska min kompis få ha en foderhäst här :)

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

amanda-h
0

Har ca en kvart med bil till både ridskola och medryttarhästar, fast inte riktigt samma håll.

Går att cykla om man är lite hurtig, åtminstone hemåt (backe påväg dit till båda stallen).