Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1520 ggr
gejsa
0

Varför skriver inga i dag då?

Har tittat på programmet  Medium och häxorna med Jan Gillou. Fasiken vad jag tycker att det är bra program.

Trodde att ni hade skrivit här som 17. Men det var inte mycket måste jag säga.

Var är ni????

Pia
0

Medium är kanonbra verkligen!! Vill minnas att vi avhandlat den serien lite på Film-sajten också:)

reddie
0

Har haft folk här på middag ikväll så har handlat och lagat mat hela dagen. Kollar in en snabbis bara innan det är läggdags

Kiara
0

Jag ska gå och lägga mig nu ska sköra grabben till bandy klockan ½ 6 sov gott

gejsa
0

#1# Har inte tittat på film-sajten överhuvudtaget. Är så dålig på filmer. Har sett så många men kommer aldrig ihåg vad dom heter eller vilka som spelade med där.

gejsa
0

#2# En snabbis att gå in här och kolla går väl aldrig? Flört

gejsa
0

#3# Oj så tidigt! Ja, då är det nog bäst att gå och sova. Förrsten var det väl du som ville se en fjordings hår? Jag tog några i går. Såg inte hur jag kunde förklara för dig. Natti natti

reddie
0

Nä, man brukar bli kvar ett tag…Glad

gejsa
0

ha, du ser att du sitter här än. Men det skrivs inte mycket i kväll. I går var det massor hela tiden. Jag hann inte med ens.

reddie
0

Ja, det är lätt att fastna här. Måste kolla igenom vad som har skrivits på olika sajter under dagen. Går du aldrig och lägger dig?

Faxlin
0

Jag är här nu. Har varit här hela dagen nästan. Men det har ju inte funnits någon att skriva med. Ni har varit så tråkiga. fniss

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

#9# Klart jag går och lägger mig. Har ju bara modem så det blir dyrt att vara uppkopplad för länge. fniss

Tycker du att jag är här jämt eller?Förvånad

gejsa
0

#10# Ja, jag har sett att du varit uppkopplad men du har ju inte skrivit något på länge. Jag har sett på Tv:n ja.

Såg du att jag skrev att gubben min spelar i Gävle nu? det är väl där du bor?

reddie
0

Känns som du är här mycket och alltid sent på kvällen/natten.

Men nu är min "snabbis" avklarad för ikväll. Tog bara ca 1 timme. :-)

Ses säkert i morr´n, eller jag menar ikväll.

gejsa
0

Åh nej jag är här en stund på eftermiddagen också. Kanske en eller två timmar. Sedan på kvällen. Men fr om nästa vecka är skollovet slut så då får jag inte sova lika länge. Då är jag inte här så länge på kvällarna. Det lovar jag.

Natti natti vi ses säkert här dåFlört

CBA
0

Jag har varit här idag men har varit upptagen med att pyssla med länksidan som har kommit igång…

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Ja, det blir så att man blir ute lite mer när man tar åt sig att hjälpa till. Därför vill jag inte göra det. Har ju som sagt modem.

gejsa
0

Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig. Måste börjar vänja mig vid att gå upp lite tidigare snart. Natti natti alla som läser här nu.

Godmorgon till er som läser senare. Cool

Faxlin
0

Japp, god natt då och god morgon allihopa.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Japp, God Morgon. Nu har jag snart varit här hela natten. Usch ,vad jag farit runt på de olika sajterna. Om några timmar när lla börjar vakna blir jag väl avstängd. ;-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Linda
0

Oj ser att sista inlägget var gjort av Åsa 04:14 natt pigg det måste vara du det..

Jag var inne i stan och hade litet möte med Staffan och när jag kom hem började jag titta på en Harry Potter film så jag svek er lite i går.

mvh Linda

[slo]
0

Jag var bortbjuden på räkor igår, inte sitter man på iFokus när det vankas finmat Skrattande

Faxlin
0

Nej, inte kan man vara här jämt (bara nästan), själv hör jag till de som busar med barnen och fixar djur på morgon och förmiddagen sedan parkerar jag mig oftast här i omgångar på dagen och väldigt mycket på kvällen, och ja in på nätterna med ibland.

Pigg skulle jag inte kalla mig, bara sjuk. Har fel på ryggen så smärtan gör att jag sover väldigt lite.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Har du också fel på ryggen Åsa! Där har vi tydligen en likhet till då. Glad

Fast med mig är det tvärtom. Jag måste ligga många timmar på natten annars får jag väldigt mycket ondare.

Faxlin
0

Japp, likheterna droppar in. Fast en stor skillnad har vi i alla fall.

Du vill inte ha iller och jag vill inte leva utan dom.Skrattande

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Kiara
0

och jag vill ha bilder på iller Hemlis

gejsa
0

Ha,ha ja  där går gränsen.

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#25 Kommer nog att bli massor av bilder på illrar när iller sajten här på iFokus drar igång.

Men självklart ska du få se en bild redan nu. Så här små kan de vara. ett par veckor gamla bara.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jättesöta.

*L*
0

vilka fina valpar Åsa! kommer det några kullar 06 eller det har du föresten skrivit Generad *gah* vill ha iller!

gejsa
0

Ha, ha varför tror du att hon sätter ut bilder på valparna?

*L*
0

för att jag ska tvinga min far att köpaOskyldig eller att jag drar ifrån stan för att köpa illrar och sen komma hem med dom *mohahaha* för då kan han inget göra

gejsa
0

Säg att du hittade den och att den inte har något hem. Så gjorde alltid jag. Det gick hem nästan jämt. HemlisFast dom fattade nog ändå.

*L*
0

:) Min mamma när hon var riktigt liten hade hon fullt med katter han hade till o med stoppat en i bilen och min morfar hatade katter det slutade med att folk började gå hem till mamma och fråga efter katter

men mamma visste inte vad hon höll på med då hon var så liten

gejsa
0

Stackars din mamma. Ja, jag var lite så där jag också. Fick ett marsvin som vi höll på att leka ihjäl. Den fick nästan aldrig vara ifred. Sedan köpte vi en undulat. Den fick flyga fritt i hela lägenheten. Men pappa fick någon konstig sjukdom som han trodde berodde på fågeln. Så vi fick ge bort den.

DÅ köpte min syster och jag en alldeles egen hund. En blandras som fick heta Kompis. Det var min bästa vän i 14 år. Efter det har jag bara varit utan hund i 9 dagar.

*L*
0

ok,mamma köpte en hund utan att säga något till min morfar för dom fick inte ha hund och sen så sa hon till min moster…"jag tror jag har köpt en björn hund" men det var en burhund tror jag att det stavas

sen när hon blev äldre så hade hon massa kaniner i källar så startade hon en liten uppfödining

gejsa
0

Oj! Hon var riktigt intresserad av djur ser jag. Har hon några nu då?

Faxlin
0

hehe ni är så roliga. Men nu ska jag inte använda det där ordet. Men visst kommer det valpar till sommaren om töserna är samarbetsvilliga. Svåruppfödda rackare.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Kiara
0

idag var igårHemlis

Faxlin
0

Japp, men vi kan väl inte starta en ny sådan tråd varje gång vi tycker det är trist med få människor inne. Då kommer vi behöva stoooor plats. ;-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

Grejsa min mamma har varit uppfödare för 2 hundraser ochså + haft bondgård vi har 6 scäfrar nu haha ja Åsa visst är vi roliga :)

Faxlin
0

Japp, det är ni. Och hardu sett. Nu har jag massor av inlägg utan ferrets. *fniss*

Audiatur et altera pars

*L*
0

Aha! ;) du har ca 5 inlägg utan det e det rekord?

Faxlin
0

Va?? Räknar du mina inlägg? fniss

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

ne en vild gissning men lite räknade jag *haha* ^^

Faxlin
0

SkrattandeDu är rolig du.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Linda
0

#45 Ja du är väldigt aktiv för att vara så ny medlem och det e vi ju jätte glada för ju..mvh Linda

Faxlin
0

Svårt att inte vara aktiv på ett sådant trevligt ställe Linda.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Linda
0

-Jätte kul att du känner så! Ha det gott!MVH Linda

*L*
0

Jamen visst är jag rolig det har jag fått höra myk!

gejsa
0

Oj, det var värst. Har hon också varit uppfödare på schärfrar? Ja, jag har inte det men Åsa här.

Vad heter kenneln?

gejsa
0

#46# Ja, Åsa är överallt. Man hinner inte med att svara överallt ju. Flört

gejsa
0

#39# Håller med Åsa som vanligt! Oskyldig

*L*
0

Nej inte för schäfrar men vi har haft ganska många utav dom

shetlands sheepdog Chihuahua vi har ochså tränat upp många polishundar

mamma och mammas kille ska kanske starta en brukskennel längre fram

Faxlin
0

# 51, 52. Jag gör mitt bästa för att du inte ska hinna hänga med i min fart. Men det känns som om man skulle behöva några ställen till att vara på. Hmm, beror nog på att man sitter här för mycket (vid datorn). Trevligt att du håller med mig gejsaSkrattande

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

#53# Trodde att du hade en länk till din mammas kennel men det var ju över till alla.

#54# Ja, du har verkligen kämpat hårt. Men from nästa vecka kommer jag inte att vara här ute så mycket. Har inte råd och tid.

*L*
0

haah nej grejsa jag bara kollade om jag hade stavat rätt

gejsa
0

Jag heter inte Grejsa utan Gejsa. Trodde att du hade stavat fel förut men nu ser jag att du skriver det ju varje gång. Oskyldig

*L*
0

Generad my bad :)

gejsa
0

Flörtingen fara.

*L*
0

Men nu har jag vant mig och skriva grejsa

Faxlin
0

Från nästa vecka börjar skolorna för barnen igen så det blir mindre för mig också.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, det kommer att bli jättetråkigt!

#L# Då får du lära dig att skriva Gejsa då. För det heter min häst.

*L*
0

ok då Gejsa ^^

Faxlin
0

haha, fast vi får väl göra vad vi kan för att skriva en massa när vi är inne då så har de andra något att läsa när de kommer ut.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

*L*
0

Nu har jag missat poängen Åsa vad menar du?

Faxlin
0

Kolla lite vad gejsa och jag skrivit tidigare från inlägg 55 och nedåt så förstår du nog.

Audiatur et altera pars

*L*
0

Jaha tråkit att ni inte kan vara inne så mycket sen det kommer inte jag heller vara

Faxlin
0

Trist när verkligehetn och vardagen kommer i kapp. Fast jag har ju inte så att jag behöver vara rädd för kostnaderna. Fast kostnad oavsett hur mycket man är ute är skönt faktiskt.

Audiatur et altera pars

*L*
0

Men jag kommer vara inne myk än då fast inte lika mycket :)

gejsa
0

Ja, jag försöker nog att hänga med lite grand i af. Kolla på förmiddagen en liten stund och svara lite. Sedan en kortis på kvällen. Måste gå nerlite i tid.

gejsa
0

Nu är jag helt ensam här iaf. God natt på er. Sitter inte här och gaggar med mig själv. Generad

Jag riktigt hör hur kudden ropar på mig nu.

*L*
0

vad sa den?

gejsa
0

Den sa kom, kom, kom och lägg huvudet på mig. Du behöver vila. Säger aldrig din kudde det? Flört

Linda
0

Tänk här har jag suttit hela dagen utan någon riktig aktivitet och så går jag ut och tar emot hö från min höbonde och kommer in då är forumet fullt..Härligt!

Faxlin
0

Min kudde har slutat ropa på mig. Jag kommer ju aldrig ändå ;-)

Usch, nu ska jag iväg och sy fleece täcke igen. Min symaskin har gett upp så gissa vad jag suttit med hela dagen. Usch, roligare saker kan man roa sig med. Sitta här och prata med er till exempel. Snart bär det iväg upp för att bada lill tösen i alla fall.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, jag ska gå iväg och fika. Ha det så gott. Kommer snart. hi hi

Faxlin
0

synes senare då. Fast nu såg jag något som gjorde att jag kanske aldrig vill gå härifrån. På Mina sajter står det nu iller. hehe, jättehäftigt och jag har inte hört ett ord från grabbarna om det. *viskar* vet någon något så att de kan skvallra?

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Oj måste kolla har inte hunnit gått ur än.

Linda
0

#77 Kontakta dem de sitter och jobbar ihop just nu.

gejsa
0

hur hittar jag till den då?

Linda
0

Tror att Åsa först måste skriva lite artiklar och få den lite klar innan hon kan bjuda in medlemmar.

mvh Linda

*L*
0

ååå *längtar* du måste bjuda in mig!

jen
0

nu funkade sidan igen…jag kom inte in här förut. vad var fel tro?

Staffan
0

>jen

Det är vi som jobbar med att lägga upp ett personligt fotoalbum till alla medlemmar på iFokus… :)

// staffan

jen
0

ja. vad bra!!!

Linda
0

#84 Tusen tack!!!

*L*
0

Jag har lagt upp lite bilder

LinneaG
0

Samma här, jag proppat fotoalbumet nu =)

gejsa
0

Har också satt in några foton.

gejsa
0

Morrn alla glada!Glad

*L*
0

Godmorron själv

gejsa
0

Skrattande

*L*
0

har du sovit gott?

jen
0

godmorgon allt "hästfolk"

Faxlin
0

Hmm, vad ska jag säga då. Lite för sent för god morgon. Men god lunch på er då.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

God kväll. #L# Nej, jag sov inte så gott i natt. Visste ju att jag skulle upp tidigare. Har så svårt att sova då.

Själv då? Glad

*L*
0

jo jag sov inte gott alls ;)

gejsa
0

Varför gjorde inte du det då?

*L*
0

vet inte :/

Faxlin
0

Som här då. Fast jag vet varför. Orolig över shettisen.

Audiatur et altera pars

Linda
0

Varför är du orolig?

mvh Linda

jen
0

#100 ja,  varför är du orolig? är den sjuk?Ledsen

Linda
0

Nybadad och avlusad va?

-Det e då du ska njuta då är du ju färdig.

Faxlin
0

Ja, fast jag hittade sår som jag inte sett förrut. Och hon frös så hemskt efter badet. Trots fläkten som stod och gick och dubbla fleecetäcken. Usch, inte roligt att se en liten skrutt stå och skaka av köld. Nu är jag rädd för att hon ska bli alvarligt sjuk. Har pysslat om alla såren, men känns inte roligt just nu. Usch, för att bada hästar på vintern.

Audiatur et altera pars

jen
0

oj, då förstår jag din oro.

kram till dig o pållen

Linda
0

Åsa jag förstår dig..Jag är lika dan.

Faxlin
0

Tackar. Man är kanske lite löjlig ibland. Men hellre sådan än att vara så att man skiter i allt och alla.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Uppdatering. Har letat maskar, inte hittat några levande. Kammat bort lite ägg som var kvar. Åker säkert på att bada henne igen om fjorton dagar.

Hon frös inte längre nu när jag var upp i alla fall (eller inte nu. Tidigare i kväll). Får se hur hon mår om ca två timmar, då åker jag upp för att släppa ut dem.

God morgon allihopa:-)

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Är du uppe så här sent i natt också? Förvånad Sover du aldrig?

Ja, otäckt det där med att man måst tvätta dom när det är så kallt nu. Inte roligt! Men ge bara hö hela tiden så får hon tugga sig varm.

Faxlin
0

haha, nej det känns faktiskt som om jag aldrig sover. Undrar hur länge kroppen klarar sig utan sömn innan man somnar av det.

Audiatur et altera pars

Luthien89
0

Hallå, hallå :) Nån som har lust att snacka? Är ny här :)

jen
0

hej

jag är inte heller så "gammal" här

men välkommen hit.

Faxlin
0

Hejsan! Självklart har vi lust att snacka. Alltid.

Välkommen hit förresten.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

jen
0

#111 och #113, jag har tjuvkollat på era fotoalbum, jag blev sååå sugen att skaffa vovve igen.. suck! vad fina!

Faxlin
0

Tackar så mycket å Bonitas vägnar. Hon blir så glad när någon säger att hon är fin. Mycket bättre att få höra att man är fin och snygg än duktig (jag vet hon är lite lustig). Fast det är klart hon blir mer ledsen om jag säger att hon är ful än dum också.

Audiatur et altera pars

jen
0

haha, jo hundar brukar vara lite "lustiga" tyvärr har jag ingen nu, men jag saknar vovve i mitt liv. Dom är ju så goa

Faxlin
0

Japp när de sover. Nej, då skämtar bara. det är underbart med hund. Förstår att du saknar en i ditt liv. Jobbigt att vara utan när man är van att ha dem där.

Audiatur et altera pars

jen
0

ja, det är det. det är 10år sedan vi blev utan hund, men man saknar den änn..

LinneaG
0

Nu är det verkligen ingen som skriver!!

E_hjo
0

nääää… lite öde =)

Faxlin
0

Jag är här… ;-)

Audiatur et altera pars

bebbe
0

För att ni ska veta att jag är här sätter jag in några bilder att titta på som absolut inte har med hästar att göra. först ett foto på mig och mina syskon,( jag i rosa, längst till höger) nu vet ni hur jag ser ut, sätt gärna in foto av er själv( som en presentation)http://i35.photobucket.com/albums/d171/arramis/syskon2.jpg

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

Jag osh min bonusson Pim julafton 04http://i35.photobucket.com/albums/d171/arramis/pimobebbe3x.jpg

bebbe
0

En han/hon som chowade när jag var på Grand Canaria, det är en kille

Faxlin
0

Jag ser bara bilden av han som är utklädd till en hon. Bilderna på dig och de dina ser jag inte.

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Provar igen, syskonen,

bebbe
0

Jag och Pim

Faxlin
0

haha, vad bra. Nu fungerade det. Alltid roligt att se hur folk ser ut. Man får ju en bild i huvudet när man pratar med någon. Oftast stämmer den föga med verkligheten, har jag märkt i alla fall.'

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag är här en kortis bara. Ska starx sova.

Men Åsa hur ser jag ut då? Oskyldig

Faxlin
0

haha, vill du veta det? Jag har mina egna små bilder i huvudet jag nämligen. Och det är alltid lika roligt att se vad jag är ute och cycklar. Som med bebbe, jag hade fått för mig att hon var liten och kort och blond. Men det ser inte ut att stämma så bra. hihi

Vad jag målat upp för bild av dig ska jag viska om någon annan gång. fniss

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Nej, jag vill veta nu hur du tror att jag ser ut. Räcka ut tungan

gejsa
0

Nej, jag vill veta nu hur du tror att jag ser ut. Räcka ut tungan

Linda
0

Ja det är konstigt hur man föreställer sig, men konstigt nog brukar jag ung ha rätt redan vid telefon/internet kontakt iaf ung..

Många säger chockat när de träffar mig: Aaaha e det så du ser ut till mig..

-Konstigt men få brukar föreställa sig mig liten och blond..

bebbe
0

Jag är 170 cm , 80 kg, och naturligt mörk.

reddie
0

gejsa- dig ser vi ju i fotoalbumet…

gejsa
0

Jo, men kanske inte riktigt om man är lång och vilken färg man har på håret. Har ju hjälm och så. Flört

gejsa
0

Jo, men kanske inte riktigt om man är lång och vilken färg man har på håret. Har ju hjälm och så. Flört

reddie
0

Nä det är klart, men du är nog inte så lång eftersom du måste ha pall för att komma uppFlört Gobban var väl bara 158 i mkh, om jag minns rätt.

gejsa
0

Ha, ha det är ju min rygg också.

Faxlin
0

hihi, jag hade inte tänkt på fotoalbumet ju. Men nu har jag varit inne och tittat och jag tänker inte berätta vad jag trodde. hihi Fel hade jag i alla fall.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jo, berätta vad du trodde. Det är så kul att höra.

Faxlin
0

Räcker det inte med att jag har fel. Nehe, du är ju nästan lika envis som mig ju.

Jag hade fått för mig att du hade blond/rött hår, var lång, kraftig benstomme (hmm, alltså inte överviktig).

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Kul att höra. Så var jag kort, har varit blond men är mer gråvit nu. Kraftig är jag väl väger 55 kg nu. Har trivselvikt på ca 49-50 kg. Ha, ha Halvlångt hår.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.