Vill skaffa häst
Hejjnu är det så att jag funderar på att skaffa häst. Jag har ridit i 6 år och har haft medryttarhäst . Nu är det ara en fråga: Vad ska man tä'nka på ?
MVH Elin
Det finns många ridhand böcker med många bra tips.
Grund sakerna är ju veterinär beiktning vid köp Måste alltid göras!
Vilken ras vill du ha efter vad du vill ha den till
Storlek ponny eller stor häst
plast inackoderad eller eget stall har du pengarna osv
kommer inte på mer från huvvet nu men kolla runt på häst hemsidor eller sök på google så hittar du många fler bra tips!
Hoppas du hittar en fin polle <3
Mvh Emma Tange
Börja med att fundera över hur mycket pengar och tid du har för en häst. Det brukar visa sig att det går åt dubbelt så mycket tid och pengar som man tror …
Jag hade tänkt mig en häst då , ingen ponny för jag känner att häst passar mig bättre. Pengar och tid är ingen problem.. jag tänker mycket på vart jag ska få stallplats.. vill nämnligen inte ha den på en ridskola som många av mina vänner har..
MVH Elin

Hej! Jag har också stått i den sitvation (stavning :P) som du gör, fast vi har redan hittat en häst som kommer ner i helgen, men aja nu till saken!
Tänk på detta innan du skaffar häst:
Har jag tid o pengar?
Kan jag tillräckligt mycket?
Vilken ridsport vill jag sattsa på?
Har du stallplats?
Sen är det ju mycket mer du ska tänka på än bara detta men jag tog bara några exempel.
Har du möjlighet att få hjälp av t.ex. stallpersonal om det skulle behövas vid tillfälle elr kan du tillräckligt mycket för att klara dig själv?
Lycka till!
//Johanna
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#4 åh vad spännande!! Tanken på att ens egna häst kommer snart måste vara underbar!! , funderar på att bli medryttare ett tag igen för att känna lite till , eller ha en foderhäst för senare köp
MVH Elin

#5 Ja det är underbart, när det är tråkigt i skolan brukar jag tänka på det så vips så är man glad som en sol igen ;P!!!!!!!! :D
Det är en bra idé att vara ha hästen på foder först, vi ska hyra hästen som kommer i helgen i 2 veckor först och köper om det går bra. :)
För om du köper och inte har öppet köp och det inte fungerar så är det ju inte så kul :S
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#6 precis!!! Hur gör du med stallplats osv? :)
MVH Elin
Vid köpet ska hästen ha pass också. Det är lag på det. Kan vara bra att tänka på.

Jag har jätte nära till närmaste stall (ca 80m) så det är där jag tänkte ha henne.
Vi har pratat med de som har stallet och det fanns plats för min polle ;)
Sen om det inte fungerar får vi ha henne där så länge till vi ev. bygger nytt stall om det inte fungerar. :)
Något mer du undrade? ;)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥