Har ni några tips??
Någon som har tips på nån billig försäkring till ponny?
Även billig och bra hovslagare i Göteborg?
Undrar också vad olika vaccinationer som ska tas varje år kostar och vad tandraspning/tandkontroll kostar?
Tacksam för många svar!!
Dock så vet du ju att oftast så är det ju desto billigare försäkring desto mindre täcker den och desto mer självrisk är det.
Tycker egentligen det är bättre med någon som täcker det mesta och iprincip inte har någon självrisk men är lite dyrare.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
För mig och det jag vill ha så är Sveland bäst. Betydligt billigare än Agria i.af. Billigare än de andra bolagen då jag täcknade försäkringarna förr i.af. =)
219:-/månad betalar jag och då är det 0% rörlig självrisk (alltså jag betalar nada om jag åker in till kliniken), och de är då försäkrade för 100 000 veterinärvård. Kan tillägga att man inte heller behöver ligga ute med pengar som man gör hos agria t.ex, utan man får fakturan skickad direkt till Sveland.
Hakuna matata!

Vill också veta ng. vacc. tandraspning och så..:)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Oj Svelandsförsäkring värkar ju super bra!.
Är det dyrare om man har en d-ponny än tex en b-ponny, eller är det samma pris för alla?
Vad är det för slags försäkring du har: Sveland A1, Sveland A4, Sveland A5, Sveland junior, Sveland foster, Sveland island eller travhäst?
#4 Jag skulle tro att de går på raserna men jag är osäker. Var många år sedan vi tecknade och det är mamma min som står för pappersarbetet. Det är A1 vi har.
Sedan ingår även djurambulans i det vi har (för er som inte tittat på hemsidan).
Hakuna matata!