Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2966 ggr
elli-kleo
0

Ordning bland sakerna?

Hur ofta rensar ni ut bland eran häst utrustning i stall och sadelkammare samt övriga förvaringsutrymmen?

Har någon några tips på hur man lättare ska kunna hålla efter med städningen?

Hur mycket utrustning har ni som bara ligger och aldrig blir använda? eller använder ni kanske allt regelbundet?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

elli-kleo
0

Jag tycker själv att jag städar regelbundet .. kanske en snabbstädning varanan vecka, men ändå är det oreda jämt!

Det kasnke beror på att jag har en hel del saker (bl a täcken) som bara ligger och inte används.

Zaphix
0

Rensar ut bland mina saker gör jag rätt ofta, men har ingen ordning på de saker jag har. Hittar aldrig det jag ska ha, lägger allt lite här och var utan att tänka på det och glömmer bort vilka saker jag har och inte har. Städar jag en dag och lägger allt i ordning är det ändå rörigt och saker överallt nästa dag..

Enda tipset är väl att inte ha onödiga saker framme, utan stoppa dom nån stans där man aldrig är (har mina saker på vinden) och det man inte använt på ett år slängs eller säljs. Aldrig spara bara för att "man kanske behöver det nån dag i framtiden".

Jag ägnar stor del av tiden i stallet till att leta saker, förlägga samma saker igen och leta rätt på dom återigen..
Jag kan helt enkelt inte hålla ordning, en del av mitt funktionshinder, så jag satsar på att inte ha onödiga saker istället.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

CelsiusT
0

Jag har full ordning i ett stort kaos =) Jag älskar att plocka och städa i stallet =) Därremot hemma är det jättejobbigt å svårt att hålla ordning… Jag använder absolut inte allt skräp jag har, men nån gång kan man ju behöva det Oskyldig

Medarbetare på westernridning.ifokus

lisette
0

jag rensar ut väldigt ofta, har lite saker på loftet som det är dumt att göra sig av med. extra stigbyglar osv. så nu är det inte mkt mer jag kan sälja eller slänga.

ett skåp med korgar underlättar städning så otroligt mycket. märk upp korgarna med vad du har i dem. dessutom så ser det ordentligare ut och man hittar lätt vad man letar efter.

jag ska fota hur jag har gjort i mitt stall med borstar, reflexer och flaskor. så otroligt smart!

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mitt skåp

lisette
0

lådorna med borstar och reflexer

lisette
0

så här ser de ut öppna…

jag ska köpa en till, ser lite konstigt ut med bara tre st.

Zaphix
0

#6: Jättebra lådor dom svarta, vart har du köpt dom?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

lisette
0

ikea! eller, på blocket om man hittar. de heter trones. jag köpte 6 st för 300:- på blocket.

[Juniette]
0

Dom svarta verkar ju jättesmarta,
ser ut som dom tar liten plats också.

lisette
0

det gör de! man kan sätta dem ovanpå varandra eller vid sidan om. sätter man de ovanpå varandra allihop så blir de 120 cm höga. dessutom så är där en liten nersänkning ovanpå dem så det är bra att lägga småsaker där.

i den nedersta lådan som jag inte har öppnat har jag lite flaskor osv.

pappa fick de tre andra som jag köpte och han har flaskor i en och lindor i resten.

Rafflan
0

#6 verkligen jätte praktiska :D

Tusen
0

#5 Otroligt vilken fin ordning du har på allt. Ser det alltid ut på det viset.

Vi har samma system men snyggt ser det bara ut då det är nystädat. Redan efter ett par véckor börjar det röra till sig.

lisette
0

#13 tack! =)

nu har jag precis gjort vid sadelkammaren så det är ju utsorterat en del saker. men ja, lådorna har jag haft nu några år. jag tycker om att ha ordning och reda så jag vet var sakerna är. just att det är uppmärkt gör ju att man slipper rota i alla lådor.

men sen är ni ju fler i stallet, jag är själv med en medryttare som är där två gånger i veckan. det spelar ju in med. =)

Em--ma
0

Städar mitt skåp kanske varannan månad. Sämst på att hålla ordning på saker. ;)
Men nu har jag tagit upp alla täcken m.m på loftet i stallet. Så nu har jag lite ordning Skrattande

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

kaka1234567
0

otroligt =9 Sådana lådor har vi till skor här hemma

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

elli-kleo
0

#5 vilken ording! :D