BoT padd säljes
Fick en back on track padd i födelsedags present men tyvärr är den för stor för att användas på benen vid ridning för min lilla ponny :(
Den är helt ny, inte ens provad på häst. Ligger kvar i förpackningen.
40x40 cm svart.
300:- eller bytes mot mindre padd.
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Vad är det för ponny? Jag har 40 ggr 40cm till min d-ponny som har strl cob i benskydd.

En d ponny, cob/full i benskydd. Och du rider med dem? Jag testade ett par idag av en kompis som var 30x40 och de var perfekta.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
En BoT padd? Menar du en uppsättning eller?
Annars är den säkert bra att ha ifall din häst blir halt i ett ben eller så :)
Hakuna matata!

#2 Jag rider inte med dem, har BoT benskydd till det. Mina BoT paddar har jag bara under natten. =)

Kan maninte lämna tillbaka?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#3 Näe, det är en haha :P Man köper dem styckvis. Jo men jag vill ha ridbandage, tror jag.. Vet inte om det är bäst att ha under natten eller vid ridning… :P
#5 Fick i present, ska fråga om de har kvar kvittot…. ;P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Men om det är en fyrkantig padd kan du inte bara sy om den så att den blir i rätt storlek?

#7 Klipper man i BoT padden blir et hål och den speciella effekten som det tyget ger slutar verka då-då funkar den som en helt vanlig padd bara.

#8 Absolut inte. Effekten sitter i tyget, invävt. Men kanske onödigt att klippa i så dyra produkter.

#9 Det jag skrev har det stått i en broschyr om BoT innan.

Tänker inte klippa i den… :P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#11 Kan du inte ha den till stallabandage?

#12 Jo kanske det, menj ag vet inte om det är bäst att ha som stallbandage eller ridbandage… :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#13 Vad vill du ha, stall eller rid?=) Jag rekomenderar deras benskydd dem har, finns på Hööks. =)

#14 Min tanke var väll att ha en padd under när man lindar bara, tänke alltså inte köpa benskydd.. :P Ganska dyrt med benskydd! Och paddar är lite billigare :P Paddar kan man ju ha som stall och som rid, eller hur? Så är det väll bättre att ha en mindre storlek?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#15 Du kan linda som vanligt fast en liten bit sticker upp vid knäet/hasen och sen viker ner den annars så stör den inte och är lagom stor till stallbandage=)
Vad ska du mer EN padd till ? Hästen har väl 4 ben? och man använder back och track på minst två av benen eller ? ?
Det gör jag annars blir det ojämnt för hästen..

15# Fast man brukar ju ha större paddar till stallbandage, man brukar ju inte ha ridbandage över natten.
Om du ska ha 2-4 paddar kan jag ju säga att det billigare med benskydd. Beror ju såklart på vilka men det finns ju många bra.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

#18 Massa i mitt stall har det.
den är såld så tråden är inte aktuell ;)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp