Gäller försäkring?
Idag skrittade jag och min kompis ut i grimmor och barbacka på våra hästar.
Det blev inte uppskattat i stallet kan jag säga! Stallägaren var otorligt sur och sa att våra försäkringar inte gäller om vi ramlar av och skadar oss och bara rider i grimma.
Stämmer det? Gäller inte den vanliga "hemförsäkringen" elelr vad man nu har när man rider utan träns?! Vet många som rider ut regelbundet i grimma och halsring! ;S
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

#0 det får du kolla med försäkringsbolaget

#1 Ja..
Hon skällde bara på mig också, inte min vän…! Stallägaren verkar vekrligen ha nåt emot mig nu känns det som.. Typ för att jag och min kompis hittar på roliga saker med hästarna hela tiden. Hon blir arg för allt man gör utöver att rida i paddocken med sadel och träns känns det som :P
#2 Ok, tänkte på om det var något allmänt bara.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#3 jag tror inte det, men kolla med ditt bolag.

#4 Ja letar annat stall faktiskt… Känns inte så kul när min komps snart flyttar därifrån, då vill jag nog också flytta!
#5 Ok :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Undrar hur mkt hon hade skällt på mig som rider ut barbacka med grimma och tyglar och galloperar, hoppar. Hoppar upp på hästen utan utrustning på henne i hagen och rider runt där.=P Hade varit konstigt om inte försäkringen gäller…

#7 Hehe.. :P Men jag tyckeratt jag borde få rida på min häst som jag vill, så länge det inte stör någon annan?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
"8. Absolut . Tänk om du holl på med NH ?? vd skulle hon göra då. Hon är mycket konstig som påstår deta. Allridning är ridning och då bör hon säga att ni inte bör rida alls då de är gätte farligt bara för att man har bett och träns blir de inte säkrare. TRänk om hästen är gäte känslig och behöver tatag ordenkligt. I nödfall och tar man tag de gör ont och den börjar hoppa ,backa och de blir bara fel och de sticker och slänger av rytteren. de är lika stor risk för att man komertill skada ovs vad man har för utrustning

#8 Precis, så länge det inte skadar någon och man vet vad man håller på med.
I mitt förra stall så blev stallchefen galen på mig och min kompis för att vi släppte våra ponnyer lösa i padocken för att vi skulle plocka undan hinder så vi tänkte att dme kunde skritta av lite själva-tänk om dem rusar runt sa stallchefen. Saken är den att både våra ponnyers livsfilosofi är att äta och slöa så det var rätt skrattretande=P

#10 Haha vad arga vissa människor blir då…. :P Vad var det för stall? Ett stort?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
#0 Typislkt att vissa tar till dessa hot utan att veta vad som gäller. Helt taget ur luften. Alla människor har fri läkarvård i vårt land och även om hästen bryter benet eller springer på en bil så går hästförsäkringen in. Vid en bilolycka träder dessutom bilens försäkring in även om hästen skulle vara oförsäkrad.
Har inte ens tänkt på att inte försäkringen skulle gälla.. Jag ramlade av och bröt benet barbacka med bara repgrimma, fick pengar från mitt försäkringsbolag för det, de frågade inte nåt om det.
Kämpigt annars, jag rider alltid i repgrimma..

#11 Nja, inte så stort det tillhör Svenska staten då det tillhör ett behandlingshem för tjejer.

Jag brukar rida med grimma till hagen ibland, ingen blir sur :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
I mitt stall finns det en häst som inte riktigt fattar det här med att gå brevid när man tar in henne, så förra sommaren och hösten red några av oss henne från hagen med en till häst i släptåg efter. Annars kom man knappt framåt med henne. Nu har hon blivit mycket lättare att leda så hon behövde nog bara lära sig vad hon skulle göra, hon kunde nog inte det sen innan. Då har det inte varit någon som klagat. Jag skulle rida min egna häst också från hagen om det gick att rida barbacka på honom :p