Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 3288 ggr
ebengtssson
0

vad kostar det?

vad kostar det att slippa skären på en klippmaskin och var kan man göra det?

Sitter och kollar klippmaskiner då jag inte vill använda den jag har (en dålig och är rädd att den mer kommer göra mer skada än nytta, då den är gammal och det känns som om skären kommer lossna hur jag en gör..)

Hitta en för 1500 kr men det står att skären behöver slipas så då kanske jag lika gärna kan köpa en helt ni? vad tycker ni?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

viktoria91
0

Vi lämna in skären på lokalföreningen och dme tog ca 150kr för att slipa dem.

ebengtssson
0

hur ofta gör ni det?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

viktoria91
0

vi har gjort det  1gång på 3 år hade då filtklippt 4ggr med den och helklippt 12 ggr plus stubbat en del med dem skären.

CelsiusT
0

Kolla in http://www.lyckliga.nu/ Har för mig att dom hade så man kan skicka in skär dit med. Kostar inte så mkt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Elshira
0

Hör med butiken som säljer klippmaskinerna, många av dem lämnar även in skär för slipning (de gör det alltså inte själva men skickar dem till tillverkaren t.ex).

Men att skären behöver slipas kommer man aldrig ifrån. De kommer alltid behöva slipas oavsett märke eller modell.

Hakuna matata!