Storlek på häst
Nu undrar jag lite om lagom storlek på häst till mig. :) Jag är 155 cm lång. Är en d-ponny på 146 cm lagom storlek till mig? Jag kan ju rida maxad b-ponny, kunde förut iallafall, och c-ponny utan problem, men det är ju just den här hästen på 146 cm som jag längtar efter att rida på. :P Men visst kan jag ridasmå stora hästar också va?
Tacksam för svar! :)
//Caroline
självklart! med den längden kan du rida både c-, d-ponny och storhäst =)
om du vill tävla och har långt kvar tills du fyller 18 tycker jag att du ska satsa på en stor d.ponny. den kan du ha länge utan att du växer ur den + att steget över till storhäst sedan blir inte lika jättestort från d-ponny =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Tack, vad bra, skönt att höra! Jag ska bara tillägga att jag inte funderade på att köpa en häst, utan att jag vill rida min favorithäst på ridskolan. :) Men så skulle jag absolut göra ifall jag skulle köpa en häst och ville tävla med den, då jag bara är tolv och kan tävla ponny i 6 år till. :P
//Caroline
#2 När jag var 10 år och var 155-160 (kommer inte ihåg hur lång jag var men runt där) så fick jag rida en A-ponny, konsttigt nog. Haha
Och för 3 år sedan (när jag var 11) så hade jagen B-pónny på foder)
Så du kan garanterat rida c-d ponnysar ! (:
#3 det är skönt att jag kan göra det, så att man slipper komma så äckligt högt upp :) men sen beror det ju på också, på ridskolan så har vi en c-ponny, hon är smäcker som få, och jag är nog på gränsen för henne, men så finns det en annan häst, bra mycket kraftigare men samma mankhöjd, och på henne är det inga problem :) men för det mesta så kan jag rida c-ponny :P
//Caroline
en d-ponny är nog lagom för dej :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
tack för alla bra svar :)
//Caroline