Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 6417 ggr
RubHel
0

Förvaring av hö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite funderingar på hur jag ska förvara mitt hö på allra bästa sätt. Jag tycker inte direkt att det är den optimala platsen att ha hö på, men kan tyvärr inte göra något åt saken.
Det är i en stor maskinhall, väldigt högt i tak. Dessutom regnar det in ibland och droppar just där jag har mitt hö. Har alltid pressening över men funderar på om det är det bästa?
Höet ligger på pallarna som ni ser på bilden. Under pallarna ligger det plast.

Skickar med lite bilder så ni får se hur det ser ut.

RubHel
0

2

RubHel
0

Min halm som ligger vid sidan. Kan det vara till användning? Hört folk säga förut att det är bra att lägga det ovanpå/runt höet? Stämmer det? Och hur fungerar det om man har pressening över? Tänkte eftersom det regnar in ibland.

RubHel
0

Så här ser det ut på andra sidan. Skulle hellre vilja ha höet där, men det går inte.

Lorita
0

OK, ta bort plasten under ditt hö (behåll lastpallarna) lasta på hö och lägg på en presenning för bästa resultat lasta inte höet tett utan behåll luft emellan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

#4 tog orden ur mun på mig. Ha inte plast under! Lägg gärna halmen ovanpå ditt hö och presenning överst. Bäst är om du på något mer sätt kan få presenningen lite ifrån balarna, ju mer lut desto bättre. Kanke kan du lägga några slanor ovanpå något som står intill så presenningen kommer upp lite?

Medarbetare på westernridning.ifokus