Barbacka sadel
Är det någon som har en sån eller erfarenhet av en? Är sugen på att skaffa en nämligen och vore roligt att höra vad ni tycker om den?!
Är det bomlös sadel du menar, eller finns det barbackasadel *känns som en motsägelse*
//Jonas

Du menar väl en vojlock och gjord som har stigbyglar? Sådan hade Elin min dotter och red mycket på förr. Numera har hon sadel för fjordingen som hon rider mest är lite sådan som gärna slår bakut i galoppen. Hon tycker att hon inte har lika mycket sist då. Men hon hade det när vi ägde Soya (Lindas häst numera). Då red hon nästan alltid i den.
#1# Nej det är inte en bomlös jag menar, utan som Gejsa skriver…testar att sätta in en bild…

Skaffa en du. Den kostar ju inte så mycket heller. Ca 3-400 kr. Tycker man om att nästan rida barbacka så är det ju kanon.

Ser inte bilden.
3-400 kr? Den jag ringde på kostade 2200:-(Från Kefly)….Vart är dom så billiga?
Nu då?

vet ingen om såna sadlar men har ganska nyligen beställt en barbackajord! en vanlig jord som man kan sätta stigbyglar i. e de nån som har en sån?
#8# Ja en sån har jag! Jätte bra men på barbacka jorden är det mer stöd tror ja….

okej=)

Ser inte bilderna nu heller. Men ser att du nu har fått svar iaf.