Linda eller benskydd?
Varför linda benen när man rider?

För det är snyggt ;)
Har också vuxit upp med att det ger stöd åt benen, men numera säger folk att det inte ger något märkbart stöd åt benen, tror jag även läst det i en studie som publicerats i tidningen ridsport.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Lindning tycker i.af jag ger märkbart stöd (hästarna "vågar" mera), men då är det ju lite ner över kotan också som gäller. Dock gäller det (i mitt fall) bara om man rider mycket i skog och mark med ojämn terräng.
Jag använder mest benskydd, men har faktiskt övergått till de lite mjukare skydden som man även har under kotan. Dock mest för skydd. Sedan är ponnyerna så himlla små att det är svårt att hitta saker som verkligen passar. Men den varianten fungerar säkert bra på de stora hästarna som har lite längre kotor.
Men annars är benskydden både smidiga och bra, själv använder jag dock skydd som skyddar runt hela benet, inte de vanliga skydden som är öppna på framsidan.
Hakuna matata!
#3 menar du att du använder damasker?
#4 Ja det och skydd i neoprené som man lindar runt och även en flik under kotan som allt fästes med kardborre :) Jag ser ingen anledning att benen ska vara oskyddade på framsidan.
Hakuna matata!
Skyddar benen och lederna.
Det är även väldigt snyggt om man har ett matchande schabrak till!