Fleece med hals
Just nu är jag ute efter ett nytt fleecetäcke, och har då varit inne lite på ett med hals.
Men undrar bara, är det nödvändigt med hals? Jag använder främst fleece på natten som stalltäcke och efter hårdträning när de är blöta (det är då jag vill ha hals).
Är det bra att täcka hela halsen också ..med fleece eller bättre att bara täcka kroppen?
Och sen, har ni tips på några bra fleece med hals? Har inte hittat så många… :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jag använder normalt sett bara "valiga" fleece (då det är svårt att hitta till våra små ponnyer), men när jag hade D-ponnyerna hade jag alltid med hals.
Efter som de nästan blir som mest svettig på halsen (i.af våra) så tycker jag det känns bra med fleece även där. Ju snabbare de torkar ju snabbare kan de ju komma ut i hagen igen =)
Om du söker ett sådant täcke så har jag ett i storlek 125 (som dock passar utmärkt till 135 med efter som det är ganska reglerbart och stort), rött med svart kant från HorseSaver om det skulle vara av intresse =)
Hakuna matata!

Exkluvise har rea på ett fleecetäcke med hals nu! Jag ska själv köpa ett hade jag tänkt ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#1 Ah okej, :) Kan vara, vet bara inte om jag gillar färgen så mycket :P Men har du bild? och vad kostar det isånntfall?
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Kul att flera är intresserade, har faktiskt aldrig (hur kan jag ha missat det?!) tänkt på att det finns fleece med hals / sett folk som haft det.
Jag gjorde ett fleece i skolan men det blev alldeles för litet så jag lägger på det på hans hals rätt ofta istället och det var då jag kom på att jag ville ha ett
med inbyggd hals :P :P
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Täcket ligger precis i tvätten, ska hänga upp det på tork och fota det på samma gång. Foto kommer snart :)
Men det är 5 (?) spännen längst med halsen, täcket sträcker sig hela vägen från nacken vid huvudet.
Nypriset låg på drygt 600 kr hos Horze, så 350 kr inkl. frakt (frakten blir ca 100-150 kr)?
Hakuna matata!