Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 8891 ggr
imsuchadiva
0

Storlek på benskydd?

Jag ska beställa reflexbenskydd åt båda de stora hästarna´, från horze.se. Men så började jag fundera på vad jag ska beställa för storlek.
Är en arab och en appaloosa som benskydden ska sitta på.
Vad har ni förstorlek på benskydde till era små hästar?

Ni med Xfull x speciallsydda behöver inte svara då de tyvärr inte hjälper mig ;)

Chestnut
0

Min pålla av grövre modell (irländsk import) har stl. M-L på benskydden. Hon är 151 cm.

Jag skulle nog ha tagit S eller M i storlek.

Med vänliga hälsningar
Chess

Elshira
0

Jag brukar ha medium till våra araber, som inte har tandpetare till ben, men inte heller som något halvblod precis. Grovbenta utan att se klumpiga ut.

Hakuna matata!

viktoria91
0

Min är irländsk connemarakorsning av grövre modellen 145 cm i mkh, påminner om en fjording. Hon har cob/m. En som hade arab innan där jag har hästen hade cob/m till den.

lisette
0

vilka tänker du köpa? jag har kollat på hööks, men priset var ju lite annorlunda på horze.

imsuchadiva
0

Nu när hösten är här så blir det två par orange reflexskydd. Fast har inte bestämt mig om de blir ett par gula o ett par orange.

Funderar på om jag ska mejla dem o fråga vilken storlek de tror och hur stor storleksskillnanden är mellan S & M.

Såg i stallet att jag hade S på ett bar fram skydd o M på ett par bakskydd. Ett annat par framskydd var omärkta.
Ska kolla upp vad frakten kostar också, och om man kan skicka tillbaka dem om de blir fel storlek.

lisette
0

jag känner ju bara att jag har gula reflexer, så då kan jag inte köpa orangea nu. fast de i orange var ju mkt snyggare.

niare
0

jag har Full på mitt halvblod som har smala ben men M passar oxå i ett par andra benskydd jag har.

Jag älskar Horze och skickade precis tillbaka min sadelgjord, det är ju att dom inte får vara skadade eller smutsiga samt att man betalar frakten tillbaka, dock tar de ca 2 veckor då deras saker finns nere i holland har jag för mig så väntetiden kan bli lite lång när man skickar tillbaka tycker jag. dock skickar man själv till jönköping när man ska retunera en vara.

Men annars är dom trevliga och jättefina varor :)

jackiejohn
1

På mitt ena sto som är en vbl på 152 har M på sina skydd den andra damen som är 160 har M/L dom få gågner hon har dom på sig.

WinterPrince
0

Maila dom och fråga om måttuppgifter. Höjden och omkretsen på det storlekar det lutar mellan. så kan du mäta på din häst sen.