behöver HJÄLP!!!!
hej! har en ny häst hon håller på att skaka på huvet hela tiden när jag rider.har ni nåt tips så skrivgärna
skriver några fler problem sen måste tyvär gå.
Mvh/Ellen<3
kollat att inget är fel? att hon inte har ont? utrustningen är rätt anpassad osv?

Kan inte dte vaar tecken på ks?
Som Rafflan skrev.
Har du kollat så att inget skaver? Och att sidostycket känns bra och inte för "hårt" osv, har du kollat noga på utrustningen och hästen så att inget är fel och att hästen inte har ont någonstans?
Finns ju en ganska ny Arab/Connemara på vårt stall också som inte alls går bra om man är hård i tyglarna. 
Och funkar inget och inget är fel med hästen/utrustningen. Testa byt bett!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Gör han det hela tiden under ridningen?
Min gör det när han blir trött.
Gör han något mer samtidigt? Tex krullar nacken, lyssnar dåligt eller extremt är lyhörd.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Som dom andra säger kolla så han inte har ont, sen. Blir du hård i tygeln när han börjar slänga med huvudet? min ena häst kan man inte at hårt i tygeln på utan att hon börjar kasta med huvudet för det gör ont tycker hon. Tänk på hur du är i handen :)

Min ena kan göra så när han börjar bli trött. Jag håller kvar handen mjuk men driver honom lite mer framåt.
Vi har en sån häst i stallet som går turer och ridskola. Det är en islänning som kom till Sverige för 3 år sedan ungefär och han lärde sig väldigt fort att de små barnen inte orkar hålla emot om han drar i tyglarna och kom då på att han slipper undan på det sättet. Han brukar göra så även med vuxna och lite äldre barn, men dom flygger ju inte fram eller tappar tyglarna, så oftast ger han upp efter ett tag. Men småbarn klarar oftast inte av att rida honom. Har varit med på en tur där han stegrade och skrämde upp en tjej rejält. Dessutom är han en sån häst som alla småtjejer blir kär i och vill rida, för han är väldigt fin med lång man.
Nu vet jag inte hur gammal du är eller något om din häst, men det kan ju vara att hon försöker slippa undan. Men jag håller med de andra, kolla om något är fel först, hon kanske har ont i tänderna? Kan vara vad som helst.
tror hon gör det när hon har mygket över skotts energiför hon gör det mest ibörgan
Mvh/Ellen<3

Hon är alltså pigg och då håller in henne och då skakar hon på huvudet? Eller? Taktar hon samtidigt eller något annat?
Skynda långsamt så går det fortare.
ibland taktar hon . hon blir oftast bättre.
Mvh/Ellen<3
Då gör hon det nog för att hon vill gå fram mer än vad hon får.
Vad äter hon för kraftfoder? Hur ofta och hur mycket rids hon?
hur menar du när hon skakar på huvudet?
Kan vara att hon behöver stöd på tygeln och hon inte får det? :P
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
tack för tippsen!hon är ny hos mig och måse gå ner rejält i vikt så just nu inget kraftfoder.vad menar du med ks?hon tar upp huvudet högt i luftenmen man har kontroll ändå. aaa kan va så är känd för att ha långa tyglar HAHA måste jobba på det.
Mvh/Ellen<3