Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tävlingar
Läst 982 ggr
elin
0

NISÄLLA ÄR MIN DROTTNING! =)

Vi var och tävlade igår och jag har aldrig blivit såhär bauta mega hyper jävla stolt ngnsin. Nisse gick rakt på transporten o sen bar det iväg. Redan när jag började trava fram så frågade folk min hästskötare för dagen vad hästen hette och hur gammal o stamm o massor. De va kul! :) När jag kom in i ridhuset var det en människa som filmade mig :O haha, men de e ju kul det =)
Programmet gick bra att rida. Hon var lite spänd och tittig men gjorde sitt bästa o jag va hel nöjd efter! :)
Jag får fin kritik av domare om att jag hade en super fin fjording med fint tramp och fin form.
Sen fick vi i min klass rida in och få rosett. Alla fick likadan så det var inga placeringar i min klass. Nisse stod och krökte på nacken hela tiden med rosetten fäst i pannbandet. Hon fullkomligt lös. Vi red ärevarv och med musik, applåder, stolt matte på ryggen.. ja nisse växte totalt, hon längde på steget hur vackert som helst i stadig form.
Tyvärr var det en som blev för hispig av ärevarvet och kom springandes i sidled på nisses haser, tur att man har en hygglig häst som inte sparka iaf =/ Guldskor o hela kittet menar jag…
När jag red programmet kom de fram folk o skakade hand med mamma och pappa och frågade om de va jag som red som var deras dotter och att hästen var väldigt trevlig! När jag ridit ut kom det fram ännu mera folk till mamma och pappa och ville höra allt om Nisse :D
De va flera stycken som sa att jag skulle ställa ut henne och ville att jag skulle vara med i fler klasser igår, de klasserna var Kval till sm :O
Sen gick pappa omkring emd nisse på tävlingsplatsen och det kom fram folk o prata. Nisse fick även syn på Cheen Femtio (godkänd avelshingst) som hon stod o blinka gulligt åt :)
Även när vi stod vid transporten och tog på transportskydd kom de fram en kvinna och sa att vi hade en väldigt grann häst!
De va även massa som ville att vi skulle komma o hoppa den 22:e april o det ska vi försöka :) Och ville se mer av oss på tävlingarna!
Jag är så stolt och så glaaaaaad :D:D:D:D:D
/ Divig över sin häst Generad

/Elin

gejsa
0

Hi hi jag förstår att du är stolt elin. Grattis till din fina häst.

Ska du inte försöka kvala till SM då? Min ska ju vara med i år igen.

Sm:et ska visst vara i Karlstad i sommar. Kommer du?

Murre_Uddiz
0

Vad kul att det gick bra!! =D Duktig pålle (och du som ryttare ;)) du har =)

mazze
0

Vad roligt att det gick så bra. Är ju alltid kul att folk lägger märke till ens häst!

gejsa
0

Förresten har du inga foton att visa?

Maja
0

Ååååh.. Grattis!! :)

Haha.. Funderar du inte på att ta ett litet fjordföl då? ;)

__iE
0

GRATTIIIIIIIIIS :D Det är klart du ska skryta när det gick så bra ;) :)

Snuttan2
0

Klart man ska vara stolt och glad :D

När planerar du nästa tävling? ;)

Anna
0

Åååh gud vad roligt! :) Blev superglad när jag läste inlägget ^^ Jo men Nisälla är ju superfin också, ingen tvekan om den saken! Finaste fjordningen jag har sätt!

GRATTIS! :D

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Åhh va roligt! Grattis till er båda! =)

gejsa
0

#8# Vafalls!!! Finaste fjordingen du sett. Då har du inte sett min avkomma efter Gejsa då? hrmmf

PonnyAnnie
0

grattis:D hoppas att det går lika bra i fortsättningen oxå:P

Luthien89
0

Va kul :D Inga bilder :'O?

Anna
0

#10 Haha. Nej jag har nog inte sett den avkomman, nej. Du får ju visa bilder då!

annaattlid.se

gejsa
0

#13# Ja, jag får göra det sedan. vill inte förstöra elins tråd nu. *ler*

elin
0

Tack så mkt alla :D

Snuttan: Hopp clear rounden är den 22:a april! :)

Attlid: Nisse skickar en puss till dig o vi tackar så mkt för det =)

Gejsa: Passa dig o sno nisses titel om finaste fjordingen, attlid har smak som bara f*n ;) grrrr.

GÖR EN NY TRÅD OM BILD / BILDER. KOMMER SNART!

Åter igen, tack för alla grattis o så, det värmer :D

/Elin

gejsa
0

Ha,ha ja vi kan ju slåss i Karlstad. Fast jag vet inte om vi kommer att åka dit i år. Sedan ska hon sälja min fina avkomma ju. Har ju köpt sig ett halvblod nu som hon ska tävla med nästa år.

Alex
0

Grattis, måste ju vara extremt kul att få höra sånt om sin häst! :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anna
0

Haha! *ler*

Jo nog visste jag att jag hade smak, men… ;)

gejsas fjordings avkomma är säkert superfin den också!

annaattlid.se

tessa
0

Vad härligt att läsa din tråd Elin, ett stort grattis till er båda!

vad exakt tävlande ni, vilken klass - och vad fick ni för poäng? *nyfiken*

Nu är det bara att tuta och köra tjejer, go for it! ;D

bebbe
0

Ett jättestort grattis till dig från mig. Skrattande

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

SarahPeace
0

gratttis : D va kul

Mangis
0

Jättekul! Visst är det häärligt när allt går sådär bra och man liksom bara svävar på moln…

RubHel
0

Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg! =D Grattis! Förstår att du känner dig jättestolt över din tjej!

reddie
0

Grattis till er båda och sug åt dig av alla trevliga kommentarer här och på tävlingen, det är ni värda.

bubbelbubbel
0

åååh så roligt elin ! :)

JMax
0

Roligt!! Grattis!!!

Cheen är en jättesnygg kille!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

NinaToy
0

Grattis vad kul! :D

Milli
0

va roligt att det gick så bra! alltid roligt att få fina kommentarer om sin häst! :D

emsems
0

gud va roligt! älskar när man får beröm för sin häst!man blir sååå stolt!

tessa
0

Elin, har du missat min fråga? =)

"vad exakt tävlande ni, vilken klass - och vad fick ni för poäng? *nyfiken*"