prisreducering?
är ju som ni kanske förstått i något av en knipa… försöker sälja min häst (52.000), men hon gick inte igenom besiktningen. Hon blev igår behandlad båda kotlederna fram. belv i helgen erbjuden en häst jag sååååå gärna ville ha, men jag kan ju itne köpa den föränn min häst är såld. Nu är det så att jag funderar på att erbjuda köparna att köpa min häst, om hon får igenom besiktningen den 3e, att de köper henne direkt hon är friskförklarad, utan igångsatt. alltså de hämtar henne så fort de vet att hon är hel, mot en viss prisreducering. (detta för att jag skall kunna köpa min önskehäst, trots en viss ekonomisk förlust på säljandet, innan han säljs till någon annan). Nu undrar jag, vad är en lagom reducering på priset? De skulle köpa henne för 52.000 (då ingår utrustning värde 5000, som inte sjunker i pris). jag inser ju att det beror på en massa olika faktiorer och vad dom går med på och inte, men vad är ett ungefärligt pris? Vad ska jag ge dem för pris?

Svårt att säga. Men fråga köparna vad dom skulle kunna tänka sig i stället. Tror nog inte att dom köper din häst om den är sjuk men fråga går ju iaf.

Erbjud 45.000:- Det skulle jag tycka vore rimligt.
Är hon försäkrad i liv för samma värde går de ju inte i förlust iaf om det värsta skulle hända.
Lycka till mvh Linda
hon är försäkrad på 30.000 tyvärr… ja jag hade åxå tänkt mig 45. vi får väl se om de nappar..

min persoliga åsikt så hade jag inte köpt en häst som endast är försäkrad för 30 000, jag hade inte velat ge 15000 mer för hästen, särskilt inte med hennes problem. Men det är bara vad jag tycker förhoppningsvis tycker andra olika
jag hade inte heller köpt henne, men hoppas på att någon gör det