Första ponny/häst
Vilken var din första ponny eller häst?
Den som man aldrig glömmer bort, kommer alltid
att ha ett litet hörn på hjärtat.
Vilken var din första?

Oj jag har ju ganska många men den häst som kommer alltid finnas i mitt hjärta är Pandora..E:Royal 724..
den första var en liten shettis, lucky, men även om han tar en plats, så har min perle (halvblod/fjording) ändå störst..

Gejsa är min första häst. 

ser inte din bild.
Min första sköthäst har jag tyvärr ingen bild på. Men hon var en nordsvensk travare. Hamnvega hette hon. Kommer aldrig glömma henne. Hon stod i ett litet stall i Frånö. Skulle så gärna vilja veta vad som hände med henne. Tänker på henne än i dag faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Min underbara lilla ögonsten, ett litet shettissto på ett år

Ser bilden i ditt andra inlägg, men i det första är det bara en stor ruta med ett rött kryss i.
Audiatur et altera pars
Min shettis, Annelunds Aslan :) Har ingen digital bild på honom, vi var tvungna att avliva honom för några år sen för att han fick fång som aldrig gick över :( Han skulle blivit 16 iår, vi köpte honom innan han fyllde tre…

gejsa- jag ser bilden

Min första häst var en varmblodsvalack. Honom köpte jag i maj-94
Första hästen var en fjording som jag hade på prov några månader men jag köpte honom aldrig. Han var världens snällaste men fick ibland som från en blixt från klar himmel totala frispel, och jag blev rejält avkastad en gång. Fick hjälp från en duktig hästmänniska men vi insåg båda två att det var alldeles för mycket häst för en oerfaren fjortonåring. Han såldes men slängde bara av ägarna och han såldes snabbt igen som körhäst men avlivades under vintern efter att skenat rakt igenom ett stängsel med vagn och allt. Trist.
Sen blev jag fodervärd på hästen som jag fortfarande har kvar.
Men min första kärlek var en svart islandshäst, Tjörvi. Vanvårdades men importerades sedan till Sverige. Han var så rädd när han kom att de fick vinscha in honom i stallet. Men jag har aldrig mött en sån vänlig själ någonsin, vare sig bland människor eller andra djur. Han var helt och totalt outstanding. Jag kommer aldrig möta en häst som han igen, gud vad jag älskade den lilla hästen!

Vad fin han var. Tänk att vissa behåller sitt underbara lynne trots att de blir vanskötta. Underbart att höra att det gick bra för honom i alla fall. Vet du vad som hände honom sedan?
Audiatur et altera pars

#10# Ser du båda bilderna?

#4 mysig bild

Va? Ser du den också? Men inte Åsa? Hur kommer det sig?

Visst är den mysig? Jag red hem en gång med Gejsa. Alla ungarna bara flockades runt omkring mig. Gejsa var nyinriden. Hade ridit henne några månader bara. Men hon trivdes när ungarna var där. Varmt var det också minst +25 grader. Jag höll på att svettas ihjäl under ridturen. Vi duschade Gejsa när jag var där för hon var så svettig. Men det var bara några km till stallet.

Förstår inte hur du gör. Följde länken? Men allt annat försvann ju på den sidan. Kan du ta mitt foto och sätta in det så alla ser det?
är fortfraande på min första…. fick spara ihop själv så. men första sköthästen hette silvester.. han var stooor jag var liiiten… haha

min första häst är den jag äger nu=) har gjort det ett år nästan exakt 
Min första häst fick jag tillsammans med mina sysskon när jag var sju år.Hon hette Frilla och var ett gottlandsruss på 20 år.Hon var väldigt envis och tillät mig inte att göra fel så jag lärde mig massor av henne.Vi var bästa kompisar och höll jämt ihop tills den dagen då hon lämnade mig.Tre år fick vi tillsammans innan hon kom ivägen för en spark som träffade hennes huvud.Jag minns den dagen som igår när jag hämtade in henne från hagen,in i boxen och fortsatte rakt in i väggen innan hon föll till golvet.Fick inte vara med när veterinären kom,de tyckte att jag var förliten.Frilla hade fått en hjärnblödning och det fanns inget att göra.Det var hårt att förlora en vän som betytt så mycket jag sov med hennes sadel och träns i sängen i flera månader ,det är facktiskt sant.

Vilken förlust för dig. Förstår att sådant aldrig försvinner. Du får dock glädja dig åt de fina minnen du har av eran tid ihop.
Audiatur et altera pars

Min första häst är den jag har nu. Köpte honom som oinriden 3-åring och nu är han en stor och underbar kille på 6 år. Han är tuff och inte så lätt att rida, men jag hade inte bytt ut honom mot någon annan häst för han är min ögonsten =)
Min första har jag kvar. En envis islandshäst som var stallets värsting. - Nej, inte måste jag väl ha hon i dag, sa jag före ridlektionerna. Jag skulle bara ha vetat att om en kort tid skulle hon var min på heltid

haha, tänka vad olika berättelser det finns om hur man fick sin häst. Så roligt att läsa. Själv satte jag mig en natt och skrev en hel novell om min första egna häst från dag ett till slutet när han flyttade. Grät en skvätt över saknaden av honom. och raderade sedan allt igen. *suck* hör till dem som aldrig blir nöjd när jag skriver berättelser liksom.
Audiatur et altera pars
#14, Åsa F, Tjörvi fick ryggont och avlivades när han var runt trettio år gammal.

Hade han mkt problem?
-Vi är ju jätte oroliga för "vår" gammelman på 31år..
-Änn e han pigg och kry iaf..
#30 Jag vet inte hur pass besvärligt det var på slutet. Jag kommer ihåg att han snubblade mycket vid ridning, det sades bero på ryggen. Tror ni att er gamla häst har ryggont?

Nej han är verkligen jätte fin men vi oroar oss rätt mkt iaf..
Han har blivit lite seg men ändå framåt och glad häst.