Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3600 ggr
moacornelia
0

Gunnebo Ryttarsällskap!

Hej!

Någon på hela iFokus som vet något om Gunnebo Ryttarsällskap? Vad jag har sett & läst på hemsidan ser det ut som en riktigt bra ridklubb med fina hästar & omgivningar. Men jag skulle vilja höra vad andra tycker? Någon kanske till&med rider där?

Berätta allt! Jag är nyfiken!

moacornelia
0

Ingen?

[Nesslan]
0

Jag bor i Mölnlycke men jag rider inte själv där, men en del av mina vänner gör det. Det jag har hört så ska det vara en bra ridskola, dock är den inte så stor men det behöver ju absolut inte vara något negativt. Hoppas att du kommer att trivas om du börjar rida där :)

moacornelia
0

Vad bra! Jo, jag har ridit på både en stor & en liten ridskola och dt är väldigt mysigt på de små. ;)

Tack, det hoppas jag med!

Ove-D
0

Som med allt så finns det både positivt och negativt och det beror ju på hur man själv är för att passa in gruppdynamiken…

moacornelia
0

#4 Hur menar du?

Salish
0

Jag har själv praoat där och enligt min uppfattning är det en bra ridskola. De lektioner jag hann kolla på gick bra till och handledaren på ridskolan var väldigt trevlig. Hästarna var också mycket snälla.

moacornelia
0

Tack! Vad bra!

Det ser ut som om att jag kommer ta några provlektioner för att testa, men det verkar vara en himla mysig ridskola i helhet! :)

moacornelia
0

? :)

Ove-D
0

Jag ser Gunnebo som en ridskola som är mycket för ridbarhet och tävlingsutveckling. Men det är min enskilda åsikt. Vissa trivs mer i mer lantliga stall… Det är därför som jag tycker att mans ka pröva sig fram var man trivs bäst. Det är många punkter som ska stämma in:

• ridläraren har en stor roll
  • hästarna förståss (utbildningsnivå, temperament)
  • tillgångar så som miljö och utrustning 
  • men också gruppdynamiken.